22 april 2019
Skoda Yeti

Forum Skoda Yeti

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 januari 2019

Ervaring met auto: De Yeti heeft met 120.000 Km een nieuwe distributieketting gekregen, absoluut noodzakelijk door een productiefout in de kettingen, deze rekken te veel. Ook staat het hitteschild van de turbo te dicht tegen de bougie kabels, er is tweemaal een modificatie met extra beschermhuls om de kabels aangebracht. Bij montage van de kabels breken de kleine aluminium puntcontacten in de bobine af en moet de bobine vervangen worden.

Ook de steenslag ervaring op de achterportieren en dito roestvorming is structureel.

Ik merk nu bij ca 200.000 km dat het vermogen van de motor terugloopt, mogelijk kleppen of de turbo die aan het slijten is.

Overigens normaal onderhoud, maar niet bij de dealer na negatieve claim roestvorming achterdeuren.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Bij grote beurt zelf de afstand van de bougie kabels controleren. Controle op de carterplug op olielekkage bij oliewissel.

Ervaring met verkoop: Distributieketting! Roestvorming achterdeuren.

Uitvoering1.2 TSi Outdoor
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit5 jaar
KM-stand195.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 18 januari 2019

Ervaring met auto: Doet het goed


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit3 jaar
DealerSchilder

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 7 juni 2017

Ervaring met auto: Fijn rijdende auto met een complete uitrusting.

UitvoeringGreentech
Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand14.500 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor9
  
 
Reactie van: Diederik, datum: 4 september 2017

Antwoord: Onlangs een Skoda Yeti 1.8 4X4 TSI gekocht uit 2010 met 140.000 km. Wat een mooie auto. Helaas bleek deze als vele uit de Duitse groep een hoog olieverbruik te hebben: 1 liter op 500km. Gelukkig na een volledige motor reparatie a 1200,- euro is de auto wat hij moet zijn, totaal genieten in de bergen, zelfs met sleurhut er achter!

  

, datum: 6 juni 2017

Ervaring met auto: Gevoelig voor steenslag onderzijde deuren. Spatlappen voor monteren.

Uitvoering1.2 Ambition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit2 jaar
KM-stand90.000 km
DealerHoldinga

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 april 2017

Ervaring met auto: Mijn tweede Yeti. Uitstekende rijeigenschappen. 1.2 turbo perfecte trekauto met 1000 kg leeggewichtcaravan erachter. Trekt makkelijk de beladen caravan door Europa. Wendbaar. Benzineverbruik E10 benzine 1 op 14. Met caravan 1 op 10. Mooi outdoormodel met 17 inch wielen. Stoer en is stoer.

Goede garage in Venlo. Auto Arena. Volgende auto weer Yeti of Kodiaq.

Uitvoering1.2 Tnulls Active
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand50.000 km
DealerArena

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 9 oktober 2016

Ervaring met auto: Helaas geringe roestvorming op de deuren. Ik raad iedereen die een Skoda van voor 2013 heeft mijn item op hetSkoda forum te lezen !
http://www.Skodaforum.nl/forum/i/helaas-beginnend-roest.31225/

Uitvoering1.4 Ambition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit4 jaar
KM-stand50.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Windfallsailing, datum: 18 mei 2017

Antwoord: Helaas heb ik dezefde ervaring bij mijn Yeti van 2011 werd afgedaan als steenslag. Ook al een distributie-ketting vervangen bij 50.000 km, nieuwe airco bij 20.000 km, turbo vervangen bij 60.000 km. Nu bij 120.000 km versnellingsbak en koppeling stuk bij mijn DSG automaat. Dus denk heel goed na als je een Skoda aankoopt. Ik koop er nooit meer een.

  

, datum: 31 mei 2016

Ervaring met auto: Na 8 maanden en 7.500 km turbo stuk. Dat geeft geen vertrouwen.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2015
In bezit1 jaar
KM-stand8.000 km
DealerSchilder

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor5
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »