Forum Skoda Yeti
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heb een Yeti 1.2 TSI uit 2011. 2,5 jaar geleden gekocht met 245.000 km op de teller voor 5800,-- en een hele lange lijst met uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden: distributieketting bij 212.000 incl oliepomp; turbo incl martersafe bougiekabelset; bij 191.000 versnellingsbakrevisie + koppeling bij 225.000; waterpomp bij 201.000.
Staat nu op ruim 275.000 km en loopt nog als een trein zonder merkbaar olieverbruik. Wel een beetje roest boven de sierstrips voorportieren. Verder totaal geen roest. Leds tellerverlichting zouden gerepareerd moeten worden; die flikkeren redelijk vaak.
Ben erg benieuwd hoe lang deze Yeti zonder al te veel problemen nog mee gaat. Als het onvermijdelijke gebeurt dan komt er so wie so een jongere Yeti terug. Een dijk van een auto!
Ervaring met Skoda Yeti 2.0 D: Meerdere Storingen aan de EGR klep. Vierwielaandrijving is bij 80.000 km stuk! Koplamp-afstelling is ook stuk geweest. En de snelheidsmeter valt soms uit. Heb gelukkig ook nog een digitale snelheidsmeter die het wel altijd doet.
Ervaring met Skoda Yeti: Mijn ervaring met de garage service: Zeer goede service. Vriendelijke en meelevende medewerkers.
Ervaring met Skoda Yeti: Comfort prima, na een aantal jaren wel echter wat rammeltjes. Verbruik met rustige rijstijl ongeveer 1:16.
Onderhoud: Ketting vervangen (op mijn aandringen) in 2011 bij 20.000KM. Daarna geen problemen meer. Wel overgestapt op 5W40. Bougiekabel vervangen na 30.000KM. Waterpomp vervangen na 45.000KM. Diverse kleine zaken kapot in de eerste jaren zoals bv KM-teller en temperatuursensor airco. Laatste 5 jaren geen problemen. Geen roest, geen olieverbruik. Totale onderhoudskosten (incl. banden etc.) in bijna 10 jaren ongeveer 2800 euro.
Ervaring met onderhoud: In het buitenland zijn de meeste onderdelen / reparaties (bij officiele merkdealer) behoorlijk veel goedkoper. Het loont de moeite zich te informeren.
Ervaring met Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition: Na bijna 10 jaar deze Yeti ingeruild voor een Yeti 1.4 TSI van 2017 met 7.500 km op de teller, dus als nieuw. Over het algemeen weinig onderhoud gehad van onze Yeti uit 2010. Doe hem ook weg doordat ik pas een caravan gekocht heb met 1300 kg draagvermogen. In het begin wat olieverbruik, maar de laatste jaren niet bijzonder. Nu ongeveer 1 liter op ruim 5000 km. De distributieriem is in 2011 al vervangen door de dealer Reinwoud op hun eigen verzoek. Prima service in de loop der jaren ook deze nieuwe Yeti daar aangeschaft. Ben er erg blij, weet wat ik koop.
Ervaring met Skoda Yeti 1.2 TSi Outdoor: De Yeti heeft met 120.000 Km een nieuwe distributieketting gekregen, absoluut noodzakelijk door een productiefout in de kettingen, deze rekken te veel. Ook staat het hitteschild van de turbo te dicht tegen de bougie kabels, er is tweemaal een modificatie met extra beschermhuls om de kabels aangebracht. Bij montage van de kabels breken de kleine aluminium puntcontacten in de bobine af en moet de bobine vervangen worden.
Ook de steenslag ervaring op de achterportieren en dito roestvorming is structureel.
Ik merk nu bij ca 200.000 km dat het vermogen van de motor terugloopt, mogelijk kleppen of de turbo die aan het slijten is.
Overigens normaal onderhoud, maar niet bij de dealer na negatieve claim roestvorming achterdeuren.
Ervaring met verkoop: Distributieketting! Roestvorming achterdeuren.
Ervaring met onderhoud: Bij grote beurt zelf de afstand van de bougie kabels controleren. Controle op de carterplug op olielekkage bij oliewissel.
Antwoord: Herkenbare review: mijn Yeti uit 2010 heeft zojuist bij km.stand 123K de derde ketting gekregen. Over 2018 en 2019 lopen de onderhoudskosten op naar in totaal plm. euro 3400.
Ik ben nog steeds dol op mijn Yeti, mijn portemonnee denkt er intussen helaas anders over. Een nieuwe auto uit de VAG stal zal het vanwege de tegenvallende kosten niet meer worden.
Ervaring met Skoda Yeti: Doet het goed
Ervaring met Skoda Yeti 1.2 TSI Outdoor: Fijne auto, veel ruimte. Tot op heden niet veel problemen en onverwachte uitgaven. In 2018 ontdekte ik verfblaasjes op het rechter achterportier. Dit tot volle tevredenheid onder garantie opgelost.
Vorige week ontdekte ik, tot mijn schrik, op de voorste dakrand een aantal roestplekjes. Vind dit wel erg snel, nog geen 5 jaar oud. Wie heeft hier ook problemen mee?
Ervaring met verkoop: De Yeti is gekocht bij Leaseplan Next in Breukelen. Hebben grote sortering mooie occasions. Goede service en prijzen zijn zeer scherp.