Seat Mii
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.2
2.2
2.4
2.5
2.4
2.8
2.9
4.7
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2018
Bandenspanning niet op juiste waarde
49%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
2017
Bandenspanning niet op juiste waarde
42%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
13%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
2%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
1%
gemiddeld
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
1%
eenvoudig
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
1%
eenvoudig
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
41%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Band beschadigd
2%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
1%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
1%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
1%
eenvoudig
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
32%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
14%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Band beschadigd
2%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
2%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
1%
gemiddeld
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
1%
gemiddeld
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
7%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
4%
ernstig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
1%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
1%
gemiddeld
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
28%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
28%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
7%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
3%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
57%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.