Forum Seat Mii
Reacties van eigenaren
'20
1
bouwjaar
jaar in bezit
24k
km
elektriciteit
Betrouwbaarheid
10
Comfort
8
Motor
6
'16
1
bouwjaar
jaar in bezit
30k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Famfrijsinger, datum : 17 juni 2020
Ervaring met Seat Mii: Dit is onze tweede Mii, gekocht omdat de eerste zo goed beviel, maar helaas total-loss ging bij een ongeval op de snelweg,. Auto zat van voren tot achteren in elkaar.Wwij stapten ongedeerd uit en nadat we van de eerste schrik bekomen waren hadden we al snel besloten dat we weer voor een Mii zouden gaan omdat de vorige tijdens de 60.000 km die we ermee hadden gereden ons zo goed was bevallen.
We zijn nu voor een 2016 model gegaan (vorige was 2015) met wat meer luxe zoals schuifdak, cruise-control en achteruitrijsensoren, het navigatiesysteem hadden we meegenomen uit onze total-loss.
Ik vind het een sport om met deze auto zo zuinig mogelijk te rijden. Zeker hier in het heuvelland zie je dan snel dat je richting hogere gebieden (hoogteverschil van 100 meter op 10 km) veel verschil hebt tussen stijgen en dalen (uiteraard). We vinden het nu al jammer dat ze anno 2020 alleen nog een elektrische uitvoering hebben, en als medewerker van een tankstation vind ik niet dat ik het mij kan permitteren om elektrisch te rijden.
Ervaring met Seat Mii: Dit is onze tweede Mii, gekocht omdat de eerste zo goed beviel, maar helaas total-loss ging bij een ongeval op de snelweg,. Auto zat van voren tot achteren in elkaar.Wwij stapten ongedeerd uit en nadat we van de eerste schrik bekomen waren hadden we al snel besloten dat we weer voor een Mii zouden gaan omdat de vorige tijdens de 60.000 km die we ermee hadden gereden ons zo goed was bevallen.
We zijn nu voor een 2016 model gegaan (vorige was 2015) met wat meer luxe zoals schuifdak, cruise-control en achteruitrijsensoren, het navigatiesysteem hadden we meegenomen uit onze total-loss.
Ik vind het een sport om met deze auto zo zuinig mogelijk te rijden. Zeker hier in het heuvelland zie je dan snel dat je richting hogere gebieden (hoogteverschil van 100 meter op 10 km) veel verschil hebt tussen stijgen en dalen (uiteraard). We vinden het nu al jammer dat ze anno 2020 alleen nog een elektrische uitvoering hebben, en als medewerker van een tankstation vind ik niet dat ik het mij kan permitteren om elektrisch te rijden.
'14
5
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Diuz, datum : 1 december 2019
Ervaring met Seat Mii: Ik wil even reageren op het feit dat je niet goed achterin zou kunnen zitten. Als je achter iemand van (bijvoorbeeld) 1.85 zit kan je prima achterin zitten. Geen opgetrokken benen of dat soort onzin. Ik heb een Seat Ibiza gehad daarin zat je minder goed dan in de Mii. het is een kleine auto dus geen zee van ruimte, maar schuin zitten e.d. is echt onzin.
Ervaring met Seat Mii: Ik wil even reageren op het feit dat je niet goed achterin zou kunnen zitten. Als je achter iemand van (bijvoorbeeld) 1.85 zit kan je prima achterin zitten. Geen opgetrokken benen of dat soort onzin. Ik heb een Seat Ibiza gehad daarin zat je minder goed dan in de Mii. het is een kleine auto dus geen zee van ruimte, maar schuin zitten e.d. is echt onzin.
'14
1
bouwjaar
jaar in bezit
25k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
8
Naam: Hansteunis01, datum : 26 juni 2017
Ervaring met Seat Mii Mango: Ik ben een klasse terug gegaan van B naar een A klasse auto. En ben verrast door de motor, bij warme motor doortrekken naar 4000 of iets meer toeren geeft deze een mooie lineaire respons. De uitvoering bestaat uit panorama dak/airco en die is bijna het gehele jaar te gebruiken, klapdak of helemaal open.
De stoelen zitten prima en verstelbaar, en ook achter is het goed toeven.
Voor de ventilatie en koeling gebruik en experimenteer met alle standen. Mijn vorig auto had een climatronic en gebruikte vaak de stand ventilatie op volle sterkte.
Bagageruimte: de tweedeling geeft voldoende ruimte voor de wekelijkse boodschappen. met daaronder ruimte voor dingen die in elke auto horen en je niet hoopt te gebruiken.
De klapraampjes achter bewijzen hun dienst bij erg warm weer als de airco aanstaat zodat er een fijne ventilatie voor de achter passagier is. Op mijn verlanglijstje staan nog wat upgrades zoals naar 75 pk, bochtverlichting aan en panoramadak sluiten als je buiten staat.
Ervaring met Seat Mii Mango: Ik ben een klasse terug gegaan van B naar een A klasse auto. En ben verrast door de motor, bij warme motor doortrekken naar 4000 of iets meer toeren geeft deze een mooie lineaire respons. De uitvoering bestaat uit panorama dak/airco en die is bijna het gehele jaar te gebruiken, klapdak of helemaal open.
De stoelen zitten prima en verstelbaar, en ook achter is het goed toeven.
Voor de ventilatie en koeling gebruik en experimenteer met alle standen. Mijn vorig auto had een climatronic en gebruikte vaak de stand ventilatie op volle sterkte.
Bagageruimte: de tweedeling geeft voldoende ruimte voor de wekelijkse boodschappen. met daaronder ruimte voor dingen die in elke auto horen en je niet hoopt te gebruiken.
De klapraampjes achter bewijzen hun dienst bij erg warm weer als de airco aanstaat zodat er een fijne ventilatie voor de achter passagier is. Op mijn verlanglijstje staan nog wat upgrades zoals naar 75 pk, bochtverlichting aan en panoramadak sluiten als je buiten staat.
'16
1
bouwjaar
jaar in bezit
18k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Theoviamail, datum : 3 juli 2016
Ervaring met Seat Mii 1.0 Sport Connect: Dit is inmiddels mijn 2e Mii, de 1e heb ik na bijna 90.000 zeer tevreden kms ingeruild voor deze nieuwe. Daarmee heb ik met die eerste Mii een km prijs all-in (dus inclusief alle kosten, rente en afschrijving) van 16,5 ct/km gerealiseerd, bij een totaal verbruik van 1 op 21,1. Prima resultaat dus.
Ten opzichte van voorgaande jaren zijn er diverse verbeteringen: de hoedenplank gaat nu met de achterklep mee omhoog, de voorruiten kunnen nu vanaf de bestuurdersplek aan beide zijden geopend worden, er zit nu verlichting in de kofferruimte en zo nog wat meer. Het comfort van de Mii is het beste in het A-segment (heb diverse andere a-segmenters gereden en vergeleken). Motorisch is de 60 pk voor dagelijks gebruik prima geschikt. Niet bedoeld als stoplichtsprinter, maar hij komt bij normaal gebruik uitstekend uit de voeten. Wegligging is subliem. Sturen voelt heel prettig, iets lichter in de stad, en wat zwaarder bij hogere snelheden. Het start-stopsysteeem werkt uitstekend, gelukkig ook met een goede aanduiding op het dashboard, want stationair hoor je de motor nauwelijks als hij wel draait. Alleen bij heel stevig optrekken hoor je de motor een lekker roffeltje geven, verder is hij heel stil.
Ervaring met verkoop: Uitstekende service bij verkoop. Heel goede inruilprijs voor mijn vorige auto.
Ervaring met Seat Mii 1.0 Sport Connect: Dit is inmiddels mijn 2e Mii, de 1e heb ik na bijna 90.000 zeer tevreden kms ingeruild voor deze nieuwe. Daarmee heb ik met die eerste Mii een km prijs all-in (dus inclusief alle kosten, rente en afschrijving) van 16,5 ct/km gerealiseerd, bij een totaal verbruik van 1 op 21,1. Prima resultaat dus.
Ten opzichte van voorgaande jaren zijn er diverse verbeteringen: de hoedenplank gaat nu met de achterklep mee omhoog, de voorruiten kunnen nu vanaf de bestuurdersplek aan beide zijden geopend worden, er zit nu verlichting in de kofferruimte en zo nog wat meer. Het comfort van de Mii is het beste in het A-segment (heb diverse andere a-segmenters gereden en vergeleken). Motorisch is de 60 pk voor dagelijks gebruik prima geschikt. Niet bedoeld als stoplichtsprinter, maar hij komt bij normaal gebruik uitstekend uit de voeten. Wegligging is subliem. Sturen voelt heel prettig, iets lichter in de stad, en wat zwaarder bij hogere snelheden. Het start-stopsysteeem werkt uitstekend, gelukkig ook met een goede aanduiding op het dashboard, want stationair hoor je de motor nauwelijks als hij wel draait. Alleen bij heel stevig optrekken hoor je de motor een lekker roffeltje geven, verder is hij heel stil.
Ervaring met verkoop: Uitstekende service bij verkoop. Heel goede inruilprijs voor mijn vorige auto.
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
37k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
10
Naam: Honin242, datum : 12 april 2016
Ervaring met Seat Mii: Super goede auto. Betrouwbaar en pittig motortje. Vierdeurs uitvoering met heeel veeel zitruimte en goede stoelen. Die van ons is compleet uitgerust met cruise control, parkeersensoren, electische verwarmde spiegels, navigatie etc. etc. En.. wat is 'ie lekker zuinig. Ik kom met gemak op een gemiddelde van 1 op 22 km.
De materialen die gebruikt zijn zijn identiek aan de van VW en Skoda, dus niks mis mee. Ook de volgende wordt gewoon weer een Seat Mii.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Welling. Prima bedrijf.
Ervaring met Seat Mii: Super goede auto. Betrouwbaar en pittig motortje. Vierdeurs uitvoering met heeel veeel zitruimte en goede stoelen. Die van ons is compleet uitgerust met cruise control, parkeersensoren, electische verwarmde spiegels, navigatie etc. etc. En.. wat is 'ie lekker zuinig. Ik kom met gemak op een gemiddelde van 1 op 22 km.
De materialen die gebruikt zijn zijn identiek aan de van VW en Skoda, dus niks mis mee. Ook de volgende wordt gewoon weer een Seat Mii.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Welling. Prima bedrijf.
'13
2
bouwjaar
jaar in bezit
28k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
6
Naam: Dolfijntje2562, datum : 22 december 2015
Ervaring met Seat Mii 1.0 chill out: Niet kopen: veel vocht in de auto, koppeling knakt regelmatig flink gewoon nog teveel kinderziektes.
Ervaring met Seat Mii 1.0 chill out: Niet kopen: veel vocht in de auto, koppeling knakt regelmatig flink gewoon nog teveel kinderziektes.
Reactie van: Diuzmadrettor, datum: 25 oktober 2016
Antwoord: Misschien exemplarisch, maar niet kopen slaat nergens op.
Ervaring met Seat Mii Electric: Reeds ervaring met 2 benzineversies. Deze Electric-uitvoering voldoet qua actieradius (zo'n 250 km) aan mijn gebruik voor kortere afstanden. Tijdloze auto, verrassend ruim en elektrisch uiteraard stil.