Forum Saab 9-3
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik kan momenteel een Saab 9-3 kopen uit 2002 met 124000 km op de teller.
Mijn vraag aan u is aan welke prijzen ik moet denken bij zowel een grote als een kleine beurt. En is dat onderhoud bij een Saab-garage uitgevoerd? Met wat voor soort storingen zou ik rekening moeten houden en welk prijskaartje hangt daar dan weer aan.
Alvast bedankt voor uw antwoord.
René:
Antwoord: Rene
124.000 km. op de teller is zo goed als niets. Met mijn eerdere 3 SAABs heb ik allemaal minstens 450.000 km. gereden zonder grote problemen.
Ik heb momenteel mijn 4e Saab, een 93 van 1999 met nu 244.000 km op de teller. Staat vanaf 80.000 km op LPG.
Voor het eerst heb ik er nu een probleem mee: het alarm schakelt automatisch de brandstofpomp uit. Bij het uitschakelen van het alarm mioet die weer weer werken. Dat doet die van mij niet. De WW zei dat de pomp stuk was, maar dat was dus niet zo. Ik hoop er nog 200.000 km. in te kunnen rijden. Als de prijs je past, kopen dus!
Jan Walravens
Ervaring met Saab 9-3 2.0t: Geen. Alleen letten op het onderhoudsverleden (dealer-stempels in onderhoudsboek).
Ervaring met Saab 9-3 2.0 S: Auto net drie weken in bezit. Perfecte aflevering door A28 autocombinatie Nijkerk. Met beurt en APK en 2 reparaties (motor raam, en kachelpaneel) afgeleverd. Gewoon prima zoals het hoort. Auto heeft slechts 136dkm. Rijdt als een grote directeursauto, veel comfort, weinig geluid, is zuinig en hoeft maar om de 20dkm een beurt. Voor de prijs die ik er voor betaald heb lach je iedereen uit. Gem 1 op 13 haal ik er mee, met een 2.0 ltr motor en 1300 kg gewcht! Stuurt en remt en accelereert gewoon top, een mooi beige stoffen interieur. De achterpassagiers hebben ventilatie en komen niets te kort. Kortom een top auto!
Ervaring met verkoop: Zoals gezegd, de auto was perfect konform de afspraken afgeleverd, echter de dag van gereedheid moest worden verschoven vanwege onderdelenlevering. Verder netjes, geen klachten
Ervaring met onderhoud: Klenie dingen worden in prive sfeer afgehandeld. Reguliere onderhoud gebeurd door vakgarage icm mijn garage .nl
Ervaring met Saab 9-3 S 2.2 TiD: SAAB altijd doen
Ervaring met Saab 9-3 2.0t: In verhouding duur onderhoud, vooral componenten (bijv. airco pompje ofzo, euro 1000) kan wel op bezuinigd door rond te kijken/zoeken, verschilt zelfs per erkende dealer/reparateur.
Ervaring met onderhoud: Van Kouwen is helemaal top
Ervaring met Saab 9-3 Coupé 2.0 ltr Turbo: Airco en Turbo zijn aandachtspunten
Ervaring met Saab 9-3 Business class: Toevoer gas soms even een probleem. Auto houdt dan in. Dit wordt verholpen door even naar benzine te schakelen. Euvel ligt niet aan de pomp tank zoals de dealer in eerste instantie dacht. De LPG dealer gaf de tip het zekeringkastje schoon te maken. Daarna geen probleem meer. Als leasebak 2e hands gekocht met 135.000 km op de teller. Inmiddels 25.000 km naar volle tevredenheid gereden.
Ervaring met verkoop: Autohandelaar verkoopt leaseauto's die even voor hun grote beurt door de leasemaatschappij aan de handel worden verkocht. Het prijsverschil tussen deze handel en een garantieauto bij een dealer zit in de grote beurt+ de garantie. Ik moest direct na aanschaf dus toch een grote beurt laten uitvoeren. Hierbij bleek achterstallig en oppervlakkig onderhoud.
Ervaring met onderhoud: Auto is in onderhoud bij Saabspecialist de Linge in Meteren.
Ervaring met Saab 9-3 2.0 ltp: Auto niet geschikt voor kleine beurs. Onderhoud duur, reparaties nog duurder. Relatief veel storingen.
Ervaring met verkoop: Neem voor een proefrit een hele dag de tijd en neem geen vrienden mee, maar je vrouw die eigenlijk geen Saab wil.
Ervaring met onderhoud: Onderdelen op Internet zoeken. Nieuw vrij kostbaar