Forum Saab 9-3
Reacties van eigenaren
'02
8
bouwjaar
jaar in bezit
385k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
7
'99
1
bouwjaar
jaar in bezit
121k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
8
Naam: Ernstmichelwolf, datum : 27 oktober 2013
Ervaring met Saab 9-3 2.0: Let op onderhoudshistorie.
Ervaring met Saab 9-3 2.0: Let op onderhoudshistorie.
'02
11
bouwjaar
jaar in bezit
375k
km
lpg
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
9
Naam: Vanderwilligen, datum : 8 maart 2013
Ervaring met Saab 9-3 2.0 turno: Let op doorgeroeste oliekoelleidingen bij doorgangen.
Zeer prettige, hardrijdende auto met super stoelen en veel bagageruimte (tot aan raam achter ongeveer 700 liter).
Op gas rustig rijden, niet te veel toeren maken. Gaat dan lang mee.
Ervaring met Saab 9-3 2.0 turno: Let op doorgeroeste oliekoelleidingen bij doorgangen.
Zeer prettige, hardrijdende auto met super stoelen en veel bagageruimte (tot aan raam achter ongeveer 700 liter).
Op gas rustig rijden, niet te veel toeren maken. Gaat dan lang mee.
'01
10
bouwjaar
jaar in bezit
319k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Mas. Hofman, datum : 23 december 2012
Ervaring met Saab 9-3 2.2 TiD: Ik heb mijn diesel nu 10 jaar en inmiddels heeft deze bij 320.000 km afgelegd.
Jammer dat bij de laatste beurt de oliedruksensor vervangen moest worden. Het is nog steeds een heerlijke auto. Ook overigens alle lof voor mijn Dealer Boy Heijnen in Roermond, die hem al die tijd in top-conditie heeft gehouden.
Omdat de auto het verdient vergeet ik de problemen die ik heb gehad met de brandstofpomp. Dat was toen hij pas 60.000 km gereden had. En dat was wel een (te) dure grap. Shame on you mr. Importeur dat jullie toen niet meer coulance toonden.
Ervaring met Saab 9-3 2.2 TiD: Ik heb mijn diesel nu 10 jaar en inmiddels heeft deze bij 320.000 km afgelegd.
Jammer dat bij de laatste beurt de oliedruksensor vervangen moest worden. Het is nog steeds een heerlijke auto. Ook overigens alle lof voor mijn Dealer Boy Heijnen in Roermond, die hem al die tijd in top-conditie heeft gehouden.
Omdat de auto het verdient vergeet ik de problemen die ik heb gehad met de brandstofpomp. Dat was toen hij pas 60.000 km gereden had. En dat was wel een (te) dure grap. Shame on you mr. Importeur dat jullie toen niet meer coulance toonden.
'01
11
bouwjaar
jaar in bezit
200k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
6
Naam: Claikensjenzen, datum : 10 november 2012
Ervaring met Saab 9-3 SE 2,2 TiD: Eerste dieselversie van destijds. Probleemloos. Tot op heden, een paar kleinigheden - gezien de leeftijd inmiddels - buiten beschouwing gelaten.
Een vorige van dezelfde 9-3 reeks gesandwiched door een zware Iveco-opligger (achter) en een Ford Transit vanvoor. Kooi OK alle 4 deuren gingen nog perfect open en anti-whiplash systeem deed wat het moest doen (wat de inzittenden van de 4 wagens voor mij in veel mindere mate overleefden). Na 11 jaar een beetje saai, maar nog steeds even betrouwbaar. En met de eerder bescheiden 115 pk dankzij afdoende koppel toch nog behoorlijk prettig om mee te rijden.
Ervaring met Saab 9-3 SE 2,2 TiD: Eerste dieselversie van destijds. Probleemloos. Tot op heden, een paar kleinigheden - gezien de leeftijd inmiddels - buiten beschouwing gelaten.
Een vorige van dezelfde 9-3 reeks gesandwiched door een zware Iveco-opligger (achter) en een Ford Transit vanvoor. Kooi OK alle 4 deuren gingen nog perfect open en anti-whiplash systeem deed wat het moest doen (wat de inzittenden van de 4 wagens voor mij in veel mindere mate overleefden). Na 11 jaar een beetje saai, maar nog steeds even betrouwbaar. En met de eerder bescheiden 115 pk dankzij afdoende koppel toch nog behoorlijk prettig om mee te rijden.
'99
4
bouwjaar
jaar in bezit
332k
km
lpg
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Holtwark, datum : 10 augustus 2011
Ervaring met Saab 9-3 2.0: Ervaren Saab rijder die nog onlangs zijn leven heeft te danken aan zijn Saab 9-3 kan alleen maar zeggen: Als je leven je lief is, rijd dan SAAB!
Ervaring met verkoop: Met SAAB check up rapport een volledig verantwoorde aankoop.
Ervaring met onderhoud: Monteer Monroe schokbrekers en schenk aandacht aan de GM onderdelen die helaas her en der zijn gemonteerd. Ze zijn niet slecht maar hebben geen SAAB specificaties v.w.b. levensduur.
Ervaring met Saab 9-3 2.0: Ervaren Saab rijder die nog onlangs zijn leven heeft te danken aan zijn Saab 9-3 kan alleen maar zeggen: Als je leven je lief is, rijd dan SAAB!
Ervaring met verkoop: Met SAAB check up rapport een volledig verantwoorde aankoop.
Ervaring met onderhoud: Monteer Monroe schokbrekers en schenk aandacht aan de GM onderdelen die helaas her en der zijn gemonteerd. Ze zijn niet slecht maar hebben geen SAAB specificaties v.w.b. levensduur.
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
8
Naam: Koele096, datum : 13 december 2010
Ervaring met Saab 9-3 2.0t SE: Fijne, probleemlooze auto.
Ervaring met verkoop: Kreeg na opmerking van banden er nieuwe Michelins onder.
Ervaring met Saab 9-3 2.0t SE: Fijne, probleemlooze auto.
Ervaring met verkoop: Kreeg na opmerking van banden er nieuwe Michelins onder.
Ervaring met Saab 9-3 Business Edition: Onderhoud is duur, maar heerlijke auto om in te rijden.
Ervaring met onderhoud: Saab is duur in onderhoud en de ouder Saabs moeten om de 10.000 km een onderhoudsbeurt krijgen