Renault Laguna GT
Renault introduceert Laguna GT
Het Active Drive-chassis met vierwielbesturing is een nieuw stuursysteem voor Renault. Daarmee is de GT volgens de fabrikant niet alleen een stuk wendbaarder en sportiever wat betreft rijgedrag. Ook zou hij bijzonder nauwkeurig sturen waardoor de auto als vanzelf in de juiste koers blijft.
Met zijn strakke lijnen is de Renault Laguna GT meer dan een gewone sportversie. De lange, hellende motorkap eindigt in de karakteristieke grille die reeds bekend is van de andere sportversies van Renault. De kenmerkende stijl wordt benadrukt door twee luchtinlaten aan de zijkant en zwartgetinte koplampunits. Ook staat de auto op achttien inch Bridgestone Potenza-banden met bandenmaat 225/45. Door de opengewerkte Celsium-wielen zijn remschijven met een diameter van 320 mm vóór en 300 mm achter te zien.
Het GT-logo, dat trots op de buitenkant van de middenstijl prijkt, komt in reliëf terug op het lichtgrijze alcantara van de rugleuningen van de voorstoelen. Sportieve accenten benadrukken het karakter van de GT-versie: aluminium pedalen, een versnellingspookknop die overgenomen is van de overige sportmodellen van Renault, donkergrijs leder beklede stoelen die extra zijdelingse ondersteuning bieden en een specifiek sportstuur.
De Renault Laguna GT is leverbaar als Hatchback en als Estate. De 2.0 dCi motor ontwikkelt voor de GT-versie een vermogen van 180 pk (131 kW) bij 3.750 t/min. Het maximale koppel van 400 Nm is beschikbaar vanaf 2.000 t/min.
De auto is tevens leverbaar met een benzinemotor: de 2.0 16V turbobenzinemotor met een vermogen van 205 pk (150 kW) bij 5.000 t/min en een koppel van 300 Nm vanaf 3.000 t/min. Deze motor is ontwikkeld door Renault Sport en speciaal aangepast voor de Laguna GT.
De auto zal als wereldprimeur aan het publiek worden gepresenteerd op de Salon van Genève en vanaf april a.s. bij de Renault dealers in de showroom staan.