Forum Renault Laguna II
Reacties van eigenaren
Antwoord: Je kunt op Marktplaats kijken voor een kilometrteller; kost 80 euro en je kunt zelf erin doen.
Ervaring met Renault Laguna II 1.8 16v: Rijd nu al 3 jaar met de Laguna II 1.8 16v en heb nu ongeveer 44000 km gereden zonder ook maar een keer stil te staan. Mijn RV ruitmechaniek is kapot gegaan maar dat mag vind ik na 10 jaar.
Het gaat nog steeds goed en ben net terug uit Parijs. Natuurlijk laat ik de auto dealer onderhouden en zijn de rekeningen wat hoger dan bij de universeel maar als ik simpel reken... Dagwaarde 2000 euro, ik heb een betrouwbare auto die over 2 jaar nog altijd 2000 euro opbrengt (netjes) en dat wil zeggen dat ik minder kosten heb dan de afschrijving is van een nieuwere auto van hetzelfde kaliber. Ik blijf Laguna rijden en zeg tegen de rest: Oke, Renault heeft de Laguna te snel op de markt gebracht, maar wie de auto echt onbetrouwbaar maakt zijn of is soms wel 1 monteur die geen goed werk aflevert en de kans bij de echt Renault dealer kleiner is dat er met onkunde gesleuteld wordt, blijf ik bij dealer. Als je niet weet hoe iets werkt, hoe kan je er dan aan sleutelen?
Antwoord: Ben het niet helemaal eens met jou visie over een monteur die niet goed werk levert. Ik ben zelf ook bezitter van een Laguna 2. Ik heb sinds een paar weken alleen maar problemen staat nu in 3 weken tijd voor de 3e keer bij de Renault garage in Driebergen.
Wat er met mijn laguna aan de hand is weten de monteurs zelfs niet. Ze hebben contact gehad met Renault Frankrijk om het probleem te verhelpen.
Antwoord: Vertel eens welke problemen je hebt met je Laguna.
Antwoord: De problemen is dat je bij het stoplicht op wilt trekken en dan alle storinglampjes gaan braden, de auto in de nood-loop gaat. Met een reparatie-lijst (van Renault, Frankrijk,) voor monteurs is ondertussen het probleem gevonden en verholpen.
Ik heb een laguna 2 IDE 2.0 16v, dus een directe inspuit. In dit blok heb je een aantal kogeltjes die de benzine regelen. Als 1 van die kogeltjes vastzit, komt er te veel of te weinig benzine in het blok waardoor de auto dus in nood-loop gaat. Ze hebben de kogel los gekregen waardoor de auto als voorheen super rijdt. Ik word regelmatig gebeld door Renault of alles nog goed is en als de problemen weer optreden, kon ik meteen weer langs komen. Net probleem is wel dat dit onderdeel door Nissan word geleverd dus er is een levertijd.
Antwoord: Ik heb zelf ook een Renault Laguna 2.0 IDE. Deze geeft nou ook een inspuitstoring aan als hij warm is.
Mijn vraag is of jou auto het nog steeds goed doet door deze reparatie?
Antwoord: Na de reparatie heeft hij het probleem niet meer gehad. En word nog steeds af en toe gebeld door de Renault dealer Bochanen in Zeist.
Dus als je de zelfde storing hebt dat alle lampjes gaan branden en de auto in noodloop springt, zou ik het zeker laten maken. Bij mij was een nieuw onderdeel niet nodig, was trouwens ook niet leverbaar, moet van Nissan afkomen. Ik heb mijn e-mailadres er voor de zekerheid bijgezet.
Heb nu trouwens wel weer een nieuwe storing: acculampje en stop brandde bij mij als de auto voor een stoplicht staat, maar dat is of de dynamo of de V-snaar. Wordt deze week naar gekeken.
Antwoord: Naam: F.Nunes, Datum: 6-7-13
Ik heb hetzelfde probleem dat drie lampjes eerste aan gaan, op dat moment kan ik niet meer gas geven de auto zal vanzelf gaan rijden zodra ik de rempedaal los laat. Pas als de storing weg is, ga ik dan de auto weer controleren. Ga de storing niet weg, dan brandt er de vierde lampje ( lampje in de vorm van motor). Ik was bij de dealer in Breda (INDUMIJ) om de storinr te laten weg halen, kreeg ik te horen dat ze niks gevonden hebben. Bovendien moet 80 euro betalen omdat ze de auto hebben gecontroleerd, en de auto geeft aan op het display dat het onderhoudbeurt nodig is kosten 700 euro plus alles reinigen om de storing op te lossen moet ik kleine 1700 euro erbij betalen. Mijn vraag is wat moet ik doen?
Ervaring met Renault Laguna II 2.0 16V IDE Privileg: Geen Laguna 2 Phase 1 nemen en al helemaal geen IDE. De mijne heeft na nog geen 30.000 km de volgende onderdelen stuk: Xenon lamp, slot achterportier, koplamsproeiers, brandstofslang, koelslang, kaartlezer, binnenste kineten, inspuitstoring, achteruitrijschakelaar, etc, etc, etc. Ik zeg: niet doen!
Antwoord: Ik heb dezelfde wagen en heeft nu bijna 400000 km. Was de eerste lichting en ik geef toe dat bepaalde onderdelen te goedkoop uitgevoerd zijn!
Ik vind de wagen echt wel waar voor zen geld maar de rijstijl doet heel veel.
PS doe al het onderhoud zelf en ik vermoed op 400000 km 2300 euro: aan stukken kwijt te zijn!
Elektronica heeft bij renault ALTIJD te maken met slechte massa. Schuurpapier van 0.12c en verholpen. Due kosten zijn te wijten aan incompetente dealer en techniekers!
groeten Ian
Ervaring met Renault Laguna II 2.0 16 V:
Ervaring met verkoop: Gekocht bij B & B in den Bosch. Zeer correct en vriendelijk ontvangen, alle afspraken mbt aflevering waren tot in detail uitgevoerd, dat kom je wel eens anders tegen.
Ervaring met Renault Laguna II 1.8 16v: Geen enkel probleem met deze auto, echt een topper!
Ervaring met Renault Laguna II 1.6:
Ervaring met verkoop: Help!! Druk ik de rem iets te hard in, valt hij uit in de bocht. Nieuwe bobines en bougie vervangen net probleem niet opgelost. Soms trilt hij ook en dit vooal in zijn vrij of bij de 70 km/p.uur
Wie herkent dit probleem?
Ervaring met Renault Laguna II 18-16v Privilege: Koop er eentje met garantie, zeker als deze van de bouwjaren 2001-2003 zijn. Daarna zijn ze stukken betrouwbaarder, zeker de modellen phase II van na maart 2005.
Zwak punt blijft de bouwkwaliteit en electronica van de eerste bouwjaren. Vanaf phase 2 stukken beter is ook te zien.
Ervaring met verkoop: Koop er eentje bij de dealer, is wat duurder maar echt duur zijn ze toch al niet, maar je hebt een goed onderhouden model. Vraag naar de onderhoudshistorie. Bij een ex-lease auto opletten of het laatste onderhoud volgens schema is gedaan.
Ervaring met Renault Laguna II 2.o Automaat: Laguna met LPG gekocht met 106.000 km erop. Nu op 188.000 km.
De meters van het dashboard vallen regelmatig geheel weg. Dat is heel irritant. Reparatie zou meer dan 500 euro gaan kosten. Dus niet laten repareren.
Koplampen bij 90.000 km helemaal grauw en dof. Nieuwe laten monteren: 180 euro.
Kleppen laten stellen, dat was het probleem wat de monteur heeft verteld. Heeft de dealer ook meteen maar de 2 bobines, de kabels, en de bougies vervangen, terwijl dit pas allemaal vervangen was en de auto ondanks -18 gr meteen starte. Nee hoor alles was gewoon stuk!?
Bonje met de dealer dus. Kosten 630 euro. Boeven zijn het!
Kabel van de automatische bak gebroken. Kosten 375 euro
Waterpomp kapot. Met nieuwe riem en rol 398 euro
Linker Motorsteun niet afgebroken maar de moer was los gelopen en donderde de motor onder het rijden bijna op de grond. Rara hoe kan dat? Daardoor ook de linker homokinetisch kopp. stuk: 350 euro.
Kleppen vonden een LPG installatie niet prettig (niet geharde kleppen en zitting).
Ervaring met onderhoud: Als je in de buurt van Kampen woont ga dan eens een kijkje nemen bij Car Care Total. Deze man zal je NOOIT belazeren. Je kan gewoon bij de reparatie blijven om te zien wat er gedaan wordt. Toppie! Dealers kunnen van mij de boom in.