Forum Renault Laguna II
Reacties van eigenaren
'07
2
bouwjaar
jaar in bezit
220k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
7
'03
1
bouwjaar
jaar in bezit
208k
km
diesel
Betrouwbaarheid
2
Comfort
6
Motor
7
Naam: Keeske321, datum : 27 februari 2019
Ervaring met Renault Laguna II 1900 dci 88kw 120 pk: Uk heb ondertussen mijn derde Laguna in handen en de eerste was vijfdeurs met 105 pk. Ik heb er drie jaar probleemloos mee gereden, hij was van het jaar 2003. Toen ging versnellingsbak stuk! Na reparatie veel problemen op elektrisch vlak. In veiligheid gaan tijdens rijden start problemen en een kerstboom voor mij denk dat alle lampjes aangingen eens aan de kant even contact uitzetten weer aan en hup weer weg voor aantal km
Dus andere gekocht bouwjaar 2002 goeie motor met een 6 bak, maar klein ongeval achter. Maar voor de prijs van oud metaal, dus ik de wagen gekocht en gemaakt en bijna een jaar mee gereden en staat hier nog met niks aan enkel hagel schade en andere kleur kofferdeksel en bumper. Ik wilde een Break en kocht er een uit het jaar 2003 met vernieuwd dashboard dus issue vrij dacht ik maar als je de koppeling lost maakte hij ratelend lawaai dus ik dacht nieuwe koppeling, maar het bleek het dubbelmassa te zijn dat ratelde dus nieuw dubbel massa vliegwiel, koppeling,koppeling lager, olieringen nieuwe schijven en blokken voor en achter stuur gewrichten,cardan hoezen etcetra. Halve kabelboom moeten vernieuwen dat samen gesmolten bleek te zijn waar uit nu blijkt dat er ineens meer functies weer gaan, maar eens klaar startte hij direct heel mooi rijd geweldig, maar en nu komt het het ratelende geluid bij het loslaten van de koppeling is er nog steeds? Zou de versnellingsbak stuk, versleten zijn? Ik weet het echt niet meer vliegwiel was stuk, ik mijn vorige auto nog staan ook Laguna 2 met zesbak maar zie het niet meer zitten weer te beginnen zou het de versnellingsbak kunnen zijn of wat anders? Of geef ik het gewoon op? Wat een beetje gek met al die kosten, ik denk iedere keer dit is zal het laatste wel zijn hoop ik.
Ervaring met verkoop: Is heel mooie wagen met vele opties maar de particulier verzweeg heel veel verbreken. Ik werd enkel op de hoogte gebracht van het geratel maar bij begin van de reparatie bleek dat de versnellingsbak eraf was geweest maar enkel koppeling zelf werd gezet zonder al de rest mee te vervangen en er zeer weinig olie in zat.
Ervaring met Renault Laguna II 1900 dci 88kw 120 pk: Uk heb ondertussen mijn derde Laguna in handen en de eerste was vijfdeurs met 105 pk. Ik heb er drie jaar probleemloos mee gereden, hij was van het jaar 2003. Toen ging versnellingsbak stuk! Na reparatie veel problemen op elektrisch vlak. In veiligheid gaan tijdens rijden start problemen en een kerstboom voor mij denk dat alle lampjes aangingen eens aan de kant even contact uitzetten weer aan en hup weer weg voor aantal km
Dus andere gekocht bouwjaar 2002 goeie motor met een 6 bak, maar klein ongeval achter. Maar voor de prijs van oud metaal, dus ik de wagen gekocht en gemaakt en bijna een jaar mee gereden en staat hier nog met niks aan enkel hagel schade en andere kleur kofferdeksel en bumper. Ik wilde een Break en kocht er een uit het jaar 2003 met vernieuwd dashboard dus issue vrij dacht ik maar als je de koppeling lost maakte hij ratelend lawaai dus ik dacht nieuwe koppeling, maar het bleek het dubbelmassa te zijn dat ratelde dus nieuw dubbel massa vliegwiel, koppeling,koppeling lager, olieringen nieuwe schijven en blokken voor en achter stuur gewrichten,cardan hoezen etcetra. Halve kabelboom moeten vernieuwen dat samen gesmolten bleek te zijn waar uit nu blijkt dat er ineens meer functies weer gaan, maar eens klaar startte hij direct heel mooi rijd geweldig, maar en nu komt het het ratelende geluid bij het loslaten van de koppeling is er nog steeds? Zou de versnellingsbak stuk, versleten zijn? Ik weet het echt niet meer vliegwiel was stuk, ik mijn vorige auto nog staan ook Laguna 2 met zesbak maar zie het niet meer zitten weer te beginnen zou het de versnellingsbak kunnen zijn of wat anders? Of geef ik het gewoon op? Wat een beetje gek met al die kosten, ik denk iedere keer dit is zal het laatste wel zijn hoop ik.
Ervaring met verkoop: Is heel mooie wagen met vele opties maar de particulier verzweeg heel veel verbreken. Ik werd enkel op de hoogte gebracht van het geratel maar bij begin van de reparatie bleek dat de versnellingsbak eraf was geweest maar enkel koppeling zelf werd gezet zonder al de rest mee te vervangen en er zeer weinig olie in zat.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
130k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
6
Naam: Vanseghwaerdt, datum : 11 februari 2017
Ervaring met Renault Laguna II 2.0 automaat: Hoog brandstof verbruik. na het starten is het brandstof verbruik extreem hoog, gmiddeld 1:6. Wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is daalt het gemiddelde verbruik naar 1:11. Gezien de afstand woon werkverkeer is het gemiddelde verbruik op een volle tank ongeveer 1:9. Ik hoop dat hier softwarematig nog iets aan valt te verbeteren.
Ervaring met Renault Laguna II 2.0 automaat: Hoog brandstof verbruik. na het starten is het brandstof verbruik extreem hoog, gmiddeld 1:6. Wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is daalt het gemiddelde verbruik naar 1:11. Gezien de afstand woon werkverkeer is het gemiddelde verbruik op een volle tank ongeveer 1:9. Ik hoop dat hier softwarematig nog iets aan valt te verbeteren.
'05
4
bouwjaar
jaar in bezit
173k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
7
Naam: Leekoo. 4, datum : 31 mei 2016
Ervaring met Renault Laguna II 2.0-16v privilege: Vier Laguna's gehad en de Laguna II phase 2 en de Laguna 3 zijn vrijwel probleem gebleken. Geen reparaties, goede bouwkwaliteit. Modellen van voor 2003 laten staan.
Ervaring met Renault Laguna II 2.0-16v privilege: Vier Laguna's gehad en de Laguna II phase 2 en de Laguna 3 zijn vrijwel probleem gebleken. Geen reparaties, goede bouwkwaliteit. Modellen van voor 2003 laten staan.
'05
2
bouwjaar
jaar in bezit
200k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
8
Motor
5
Naam: Rwongsosetro, datum : 12 december 2014
Ervaring met Renault Laguna II 1.6: In 2 jaar tijd ruim 4.000 euro aan onderhoud. Veel te veel uiteraard. Er was altijd wel iets kapot.
Ervaring met Renault Laguna II 1.6: In 2 jaar tijd ruim 4.000 euro aan onderhoud. Veel te veel uiteraard. Er was altijd wel iets kapot.
'01
1
bouwjaar
jaar in bezit
180k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
9
Motor
8
Naam: El-pino-loco, datum : 4 december 2014
Ervaring met Renault Laguna II 1.6: Dashboardverlichting bij het stuur doet raar, verlichting doet het soms niet, en tegenwoordig moet ik met de zekering klooien (herplaatsen een paar keer) en als ik geluk heb doet de dashboard verlichting het. Tevens flikkert de verlichting van het dashboard, ook na spelen met de dimmer. Iemand hier een oplossing voor, voor ik honderden euro's ga uitgeven? Ik heb ook gekeken of er losse kabels of iets zijn maar dan zou die het helemaal niet moeten doen toch? Midden console funtioneert perfect.
Ervaring met Renault Laguna II 1.6: Dashboardverlichting bij het stuur doet raar, verlichting doet het soms niet, en tegenwoordig moet ik met de zekering klooien (herplaatsen een paar keer) en als ik geluk heb doet de dashboard verlichting het. Tevens flikkert de verlichting van het dashboard, ook na spelen met de dimmer. Iemand hier een oplossing voor, voor ik honderden euro's ga uitgeven? Ik heb ook gekeken of er losse kabels of iets zijn maar dan zou die het helemaal niet moeten doen toch? Midden console funtioneert perfect.
'02
2
bouwjaar
jaar in bezit
161k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
6
Naam: Vossenalex, datum : 13 augustus 2014
Ervaring met Renault Laguna II 1.6 v16: Het eerste jaar dat ik de wagen had weinig tot geen problemen. Motor, raammechanisme defect, airco lek in de buurt van de radiator, na 11 jaar: klep verbrand, plus normale slijtage, riem, banden ed, raammechanisme rechts defect. Na 12 jaar batterij kapot, alternator stuk... Rijdt wel prima.
Ervaring met Renault Laguna II 1.6 v16: Het eerste jaar dat ik de wagen had weinig tot geen problemen. Motor, raammechanisme defect, airco lek in de buurt van de radiator, na 11 jaar: klep verbrand, plus normale slijtage, riem, banden ed, raammechanisme rechts defect. Na 12 jaar batterij kapot, alternator stuk... Rijdt wel prima.
Ervaring met Renault Laguna II 2.0 Tech Line: Nu 2 jaar en 50.000 km in bezit. De kwalen:
- Raammechaniek LV defect. Het raam zakt weg wanneer hij verder dan de helft open gaat.
- Raammotor LA defect
- Aircosysteem defect, waarschijnlijk door vervuiling. Te dure reparatie voor een auto die nog 2K waard is.
- Regelmatig airbag storing
- Zeer regelmatig "inspuiting controleren" storing, hij gaat dan in de noodloop. Wel rijdbaar, maar bijna zonder vermogen en max. 50 km/h.
- Interieurventilator vastgelopen.
- Lekkage via dakraam door vervuilde afvoerkanalen
- Koppeling is aan vervanging toe. Bij vol gas geven bij weinig toeren lopen de toeren heel snel op, zakt daarna terug en dan pas trekt hij op. Bij rustige rijstijl wel rijdbaar.
- penbobine defect, reed op 3 cilinders.
Het enige dat ik (goedkoop) zelf heb vervangen zijn de penbobine en interieurventilator, de rest is mij te kostbaar.