januari 2022
 

Renault 5

Betrouwbaarheid

Aantal defecten per bouwjaar per auto

7,8
5
5,1
4,7
4
3,3
4
4,2
3,6
3,3
1993
1992
1990
1989
1988
1987
1986
1985
1984
1983

 

Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar

1993

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
6%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig

1992

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
21%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
6%
gemiddeld

1990

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Roestschade van 1,5 t/m 2,0E of meer dan 15% dikteafname
4%
ernstig
Roestschade dorpel
3%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
3%
eenvoudig

1989

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
6%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
5%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig

1988

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
7%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
6%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Remverschil op 1 as te groot
3%
ernstig

1987

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig

1986

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig

1985

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Schijf-, trommelrem loopt niet vrij
5%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld

1984

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
12%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
8%
ernstig

1983

Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
18%
ernstig
AutoCoach

Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.

Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2019.

 

Info

Techniek

Prijs

KM-kosten

Forum