Porsche 911 (2005 - 2012)
Porsche 911 uit 1989 debuteert op AutoRAI 2009
De site ZestigJaarPonPorsche.nl is onlangs 'live' gegaan. Via deze site kunnen Porsche-eigenaren foto's van en verhalen over hun auto uploaden en ze zodoende delen met een groot (liefhebbers)publiek. In enkele weken tijd hebben meer dan 400 Porsche-bezitters gehoor gegeven aan deze oproep en dat heeft naast veel fraaie foto's van bijzondere auto's (van 356 tot en met de modellen van vandaag) ook prachtige verhalen opgeleverd.
Omdat zich in relatief korte tijd al meer dan 400 enthousiaste Porsche-eigenaren hebben gemeld, heeft Pon Porsche Import besloten de site in ieder geval tot eind 2009 in de lucht te houden. Zo wordt het mogelijk om een zo compleet mogelijk overzicht te krijgen van alle in Nederland rondrijdende Porsches. Dat er nu al meer dan 400 eigenaren zijn die zich via 'Proud' hebben gemeld, zegt iets over de betrouwbaarheid van elke Porsche én over de manier waarop hun eigenaren ermee omgaat: meer dan 70% van alle Porsches die Pon Porsche Import in de afgelopen 60 jaar heeft geïmporteerd, is nog in rijdende staat.
De jury onder leiding van Harm Lagaaij, de voormalige chef-designer van Porsche was unaniem in zijn oordeel: de knalgele Porsche 911 Turbo Coupé is uit de ruim 400 inzendingen gekozen tot meest bijzondere. Porsche. Diverse zaken maken deze auto heel speciaal. Om te beginnen zijn opvallende kleur. Deze kwam niet voor in de standaard kleurenlijst, maar is speciaal besteld. De auto is op 7 juli 1989 geleverd. Specifieke bijzonderheden in de uitvoering van deze auto zijn de standaard vijfversnellingsbak en hydraulische koppeling, het sperdifferentieel, de verkorte schakelpook en het elektrische schuifdak.
De zescilinder boxermotor is goed voor een vermogen van 300 pk. Dat verleent de auto een topsnelheid van 270 km/h. In totaal zijn er van dit type 797 stuks gebouwd.
De auto staat gedurende tien dagen op de AutoRAI 2009.