Peugeot
Peugeot onthult monumentale leeuw
Peugeot stelt zijn nieuwe ambassadeur voor op de Autosalon van Genève. Het monumentale kunstwerk van de leeuw is 12,5 m lang en 4,8 meter hoog. Hij staat voor de trots van het merk. Trots omdat het Peugeot heeft geleid naar een eigen kwaliteitsniveau, een belofte die diep verankerd zit in het DNA van het merk.
Als 160 jaar lang is deze op een pijl vooruit marcherende leeuw het symbool van Peugeot, een logo dat werd gedeponeerd in 1858. Hij symboliseert de drie kenmerken van de zaagbladen die Peugeot oorspronkelijk maakte: flexibel, sterk en snel. De pijl verbeeldt het begrip snelheid.
Dit kunstwerk is ontworpen door de designers van het Peugeot Design Lab. Hun missie bestaat uit het inzetten van alle expertise en knowhow van Peugeot ten dienste van non automotive klanten. "De stylisten hebben van deze monumentale leeuw met vloeiende en hoekige vlakken een herkenbaar en tijdloos ontwerp gemaakt. De indrukwekkende afmetingen benadrukken het solide, krachtige en onwrikbare karakter van de leeuw. Zijn houding, rechtop en naar voren hellend zonder agressief te zijn, straalt rust en kalmte uit en vertrouwen in de toekomst", vertelt Gilles Vidal, directeur Design Peugeot.