Peugeot 408
Peugeot onthult 408 in Beijing
25 januari 2010 - In aanwezigheid van 300 Chinese journalisten en 700 Peugeot vertegenwoordigers presenteerde Jean-Marc Gales (Algemeen Directeur van Peugeot) de Peugeot 408, een volgende stap in het offensief van Peugeot op de sterkst groeiende markt van de
wereld.
Ondanks dat het merk Peugeot slechts 5 jaar op de Chinese markt opereert, werden er in 2009 meer dan 410.000 auto's verkocht. Dit betekent een stijging van 44% ten opzichte van het jaar 2008.
De nieuwe luxe sedan moet Dong Feng Peugeot's aanbod op het M1-segment versterken, een segment dat in China meer dan 45% van de totale markt is.
Met de nieuwe Peugeot DF 408 verwacht Peugeot een 30% groei in verkoop- aantallen ten opzichte van 2009 te realiseren. De 408 is vooralsnog alleen bedoeld voor de Chinese markt.