4 juli 2011
 

Peugeot

E-HDi motor voor Peugeot 3008 en 5008

Autozine
4 juli 2011 | Na de Peugeot 508 en de nieuwe 308, profiteren vanaf nu ook de 3008 en 5008 van de e-HDi-technologie. Deze techniek bestaat uit onder andere een stop/start-systeem van de nieuwste generatie om het verbruik en de CO2-uitstoot te verminderen.
Info

Bij de e-HDi is de 1.6 l HDi motor uitgevoerd met een omkeerbare dynamo die tevens als startmotor kan dienen. Verder beschikt het systeem over de mogelijkheid om tijdens het uitrijden energie terug te winnen (Volt Control) en deze op te slaan in een speciale accu die op zijn beurt dan weer zorgt voor extra energie tijdens het starten (e-booster).

Peugeot

Dit concept biedt de volgende voordelen:

  • maximaal 15% lager verbruik in stadsverkeer
  • 40% sneller starten dan bij een stop/start-systeem met conventionele startmotor
  • uitschakeling van de motor bij snelheden vanaf 8 km/u bij de elektronisch bediende handgeschakelde versnellingsbak
  • geen ontkoppeling nodig

Emissies bij gecombineerd verbruik bedragen:

Peugeot
  • 3008 1.6 l e-HDi 112 pk (2-Tronic 6-bak): 122 g/km CO2
  • 5008 1.6 l e-HDi 112 pk (2-Tronic 6-bak): 127 g/km CO2

De prijzen van de e-HDi versies zijn vastgesteld op respectievelijk € 32.380 en € 32.830.

XLLease
Peugeot start verkoop nieuwe 308 SWPeugeot start verkoop nieuwe 308 SW
15 juli 2021
Peugeot prijst nieuwe 308Peugeot prijst nieuwe 308
18 juni 2021
Peugeot 106 bestaat 30 jaarPeugeot 106 bestaat 30 jaar
17 juni 2021
Peugeot introduceert e-ExpertPeugeot introduceert e-Expert
27 mei 2021