Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Onze auto 1.6 THP motor hetzelfde. Wegvallen van vermogen en storingsindicator emissiesysteem ging branden. Twee dagen bij de dealer geweest ter reparatie. Probleem opgelost maar wel vervelend met nieuwe auto. Ook al een nieuw slot in kofferbak (sprong steeds open).
Antwoord: Vanaf de eerste maand heb ik de melding gehad: storing emmissiesysteem. Op dat moment gaat het veiligheidsprotocol in werking en knijpt de auto het vermogen van de motor. Ik heb de auto inmiddels 14 maanden en is nu al 4 keer bij de garage geweest. De software is vervangen, distributieriem vervangen, etc etc. en inmiddel staat ie er weer met dezelfde melding.
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 THP GT: Onlangs heb ik mijn 308 THP ingeruild voor een 5008 1.6 THP in GT-uitvoering inclusief vision pakket en 18 inch velgen. Tijdens de proefrit was ik al aangenaam verrast door het voortreffelijke rijgedrag van de 5008. Nu in de dagelijkse praktijk kan ik dit echt beamen.
Zoekt u een strakrijdende, comfortabele en luxe multifunctionele auto is de momenteel de juiste keuze. Neem wel de sterkste diesel of benzinemotor. Dit geeft echt veel meer rijplezier door het hoge gewicht.
De omgeving binnen geeft een rijk gevoel, beter en eleganter dan een Duitse automobiel. Betreffende kwaliteit dient Peugeot nog wat stappen te maken, al is dit de laatste 3 jaren enorm verbeterd. Als deze laatste eigenschap ook onder controle is, zeg ik u dat een ander massamerk als Volkswagen of Ford zijn igehaald. De nieuwe 508 en deze 5008 beloven veel goeds betreffende design en rijplezier. Dat was ver te zoeken bij Peugeot in het vorige decenia, nu zijn ze op de juiste weg. Nogmaals, mijn 5008 THP GT is een aanrader.
Antwoord: Kijk, ze bestaan nog. Wat een heldere, onafhankelijke, nuchtere en eerlijke mening over een auto. Op dit soort reviews zit een potentiele koper te wachten. Geen goedkoop geschreeuw of overtrokken emoties maar gewoon zoals het is. Klasse M. Boekelaar. Hier kunnen afhankelijke autojournalisten nog iets van leren. Een vrije geest zal ik maar zeggen.
Antwoord: Ik sluit mij hier volledig bij aan Jules. Cappeau!
Antwoord: Een klein slippertje op de toetsen. Ik bedoel natuurlijk Chappeau, inclusief de h. Excuses.
Antwoord: Wat M. Boekelaar schrijft is waar. Heb de 5008 met een 1.6 Vti gekozen, en daar heb ik een beetje spijt van. De motor houd niet over met volle belading, wind tegen of zelf heuvels. De 1.6 THP is veel sterker bij vooral lage toeren en bovendien zuiniger.
Antwoord: Dit gaat ook op voor de diesel. De 2 liter met of zonder automaat geeft heel veel rijplezier terug.
Mvgr. Jury
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 THP GT: Ga bij benzine uitvoering absoluut voor de 1.6 THP, wat een fijne, stille, zuinige motor!
Het head-up display is een fijne hulp. Kijken naar de tellers is haast overbodig. Glazen dak is subliem.
Ervaring met verkoop: Enkel dat het een demo betrof met ongeveer 3000 km. Scheelde toch weer 1200 euro.
Antwoord: Inmiddels: heel veel problemen, storing turbo, schurend geluid en diverse terugroepacties. Advies nu: ga voor wat anders!
Antwoord: En dus ingeleverd.
Ervaring met Peugeot 5008 St:
Ervaring met verkoop: Aardige mensen. Namen alle tijd. Geen probleem om proefritten te maken.
Ervaring met Peugeot 5008: Ik rijd op het ogenblik een 5008 1.6 turbo. Mijn vorige auto was een Renault Grand Scenic. Op kwaliteitsgebied een wereld van verschil. Vergeleken bij de Renault is Peugeot rotzooi.
Er zitten nauwelijks opbergvakken in de auto en als er al een zit kun je er net een pakje kaugom in kwijt. Het middenconsole is te breed, ziet er goedkoop uit en reflecteert de zon. Vanwege het te grote middenconsole kun je je knieen niet kwijt.
Voor kleine mensen is de navigatie niet af te lezen. Toerenteller en snelheidsmeter zitten te ver uit elkaar, waardoor ze niet af te lezen zijn omdat het stuur er voor zit. Als je je kinderen achter in de gordels wil zetten duiken de gordelsloten weg in de stoel. Als je normaal in wil stappen voor stoot je je hoofd. Of je hem mooi vind is een kwestie van smaak, een probleem in Nederland is echter dat je nauwlijks kleuren kunt kiezen. Geef mij maar een Scenic.
Antwoord: Blijkbaar heb je de auto via Internet gekocht zonder er ooit in te zitten, aangezien jouw "rotzooi" toch opvallende zaken zijn waar je normaal op let voordat je een auto koopt. Mijn vorige auto's waren Renaults en dit waren prima auto's zolang je niet naar de garage hoeft.
De 5008 heeft als groot voordeel dat hij een ontzettend grote en handige kofferbak heeft. Dit naast de grote portiervakken de bodem vakken, het laatje onder de stoel, het opbergvak in de middenconsole. Inderdaad vrij weinig opbergruimte!
De middenconsole kom je ook tegen in o.a. BMW. Voor jou dus ook niet geschikt. Volgens mij ben je een zgn liggende rijder: rugleuning naar achteren en met de benenwijd rijdend. Op dat moment heb je door de veranderde brekingsindex van de voorruit inderdaad last van weerspiegeling. Overigens kleine mensen hebben een ander probleem dan het niet kunnen zien van de navigatie: ze kunnen niet bij de pedalen of over het dashboard kijken! Het stuur kan versteld worden zodat je prima de snelheid kan aflezen, wanneer je rechtop zit. O ja, ik ben zelf 1,92 meter en ruim 100 kilo zwaar. Ik heb nog nooit zo'n fijne stoelen in een auto gehad als bij de 5008. De Scenic viel na 10 minuten rijden al af: zowel ik als mijn vrouw kregen rugpijn! Dat de gordelsloten wegduiken heeft een reden: ga jij maar eens met je bilnaad op een rechtopstaande GSM zitten.
Er moeten toch ook wel argumenten zijn geweest waarom je nu in een 5008 rijdt. Wellicht even wennen dat de 5008 een andere auto is dan de Scenic en geniet vooral van het fijne rijgedrag, de soepele dynamische motor, de fijne stoelen en indien je die hebt het glazen dak.
Ervaring met Peugeot 5008 2.0 HDiF GT: Prima auto. Soepele motor. Stuurt heel direct. Goede trekker voor de caravan. Veel opbergvakken, dus nooit onnodigie rommel los in de kofferbak.
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 16v THP ST: Na een drietal Zafira's ben ik na ruim 10 jaar overgestapt naar de 5008. Niet dat de Zafira niet voldeed, gewoon zin in iets anders. De 5008 is een heerlijke reisauto, prima stoelen, lekkere motor.
Na de eerste 10.000 km toch al tweemaal terug gemoeten naar de garege strips langs het raam kwamen los plus problemen met de turbo. Alles snel en correct opgelost, snel vergeten en nu alleen maar genieten.
Voordeel tov de Zafira: stoelen / motor / rijgenot / opbergvak in console.
Nadeel: derde rij (kleinere zit), tankdop (moet met de sleutel), iets minder directe sturing (meer dweilgedrag in bochten). 5008 is nieuwer dan de Zafira, heeft een betere afwerking, is een heerlijke wagen!
Antwoord: Heerlijke auto om in te rijden en een fantastische wagen om te zien!
Die strips langs het raam, dat komt bekend. Alleen gebeurde het bij mij al voor de 2000 km! En van een van de achterste stoelen liet de bekleding al los binnen 6 weken, terwijl deze max 10 keer was gebruikt. De strips zijn keurig vervangen en de stoel krijgt binnenkort een nieuwe hoes.
Een groter probleem is echter de lak. Bij de deurlijst van het achterportier is een stukje lak van 1,5cm2 weg. Daar gaan de kinderen natuurlijk steeds in en uit, maar dat zou geen probleem mogen zijn, toch?
De deurlijst moet opnieuw gespoten worden. We laten daarna doorzichtige folie aanbrengen op alle deurlijsten en de achterbumper om meer problemen in de toekomst te voorkomen.
Maar ondanks dat ben ik nog steeds erg blij met mijn 5008, maar dan vooral omdat ik hem gewoon erg mooi vind.
Antwoord: Kijk, zo kan het ook mevrouw Lemaire. Kleine schoonheidsfoutjes die netjes worden opgelost en Grefen is gewoon tevreden en een echte autogenieter: hij vindt hem gewoon zo mooi.
Antwoord: Heb nu 2 dagen de 1.6 ehdi bmp. Wat enorm tegenvalt is het schakeldrag. De elektronica laat tijdens het schakelen het toerental zodanig vallen, dat ik iedere keer in mijn stoel voorover buig. Vreselijk! Volgende week informeren bij de dealer. Ik heb daarvoor met een VW met DSG versnellingsbak gereden, en die deed het gewoon perfekt...
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 THP GT: Koop niet de 1.6 THP motor. Onbetrouwbaar, veel storingen en grote reparaties (zie internet forums).
Bij 15.000 nieuwe distributieketting en nu 0p 31.000 km alweer 3 dagen naar garage geweest voor onderzoek naar wegvallen vermogen. Onderzoek loopt nog. Ben benieuwd.
Daarnaast losse dakrail-klepjes, nieuwe schrijfremmen en dakrail bevestigingspunten die los zaten.
Als 'ie rijdt, prima auto. hoop op snelle oplossing problemen.
Ervaring met onderhoud: Reparaties worden snel uitgevoerd en ik word goed geinformeerd over de status.