Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)
Reacties van eigenaren
'14
5
bouwjaar
jaar in bezit
205k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Reactie van: Joopjoao, datum: 13 juni 2023
Antwoord: Ik heb regelmatig een storingscode, maar als ik stop contact uit zet en onmiddellijk daarna weer start is de storing weg. Weet iemand hoe of wat. Het betreft code P0087
'12
3
bouwjaar
jaar in bezit
180k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
6
Naam: Wiljandeveer, datum : 24 januari 2021
Ervaring met Peugeot 5008: Het is een fijne auto, als hij niet in de garage staat. Wij hebben er al zoveel problemen mee gehad (voor ons geen Peugeot meer). Nu is er weer iets met de benzinetoevoer. De kosten rijzen de pan uit.
Ervaring met Peugeot 5008: Het is een fijne auto, als hij niet in de garage staat. Wij hebben er al zoveel problemen mee gehad (voor ons geen Peugeot meer). Nu is er weer iets met de benzinetoevoer. De kosten rijzen de pan uit.
Reactie van: Kayaplatio, datum: 23 maart 2021
Antwoord: Teleurgesteld in Peugeot. Onze Peugeot 3008 (2012) staat nu al 2 weken bij de garage. Bobine, bougies, elektrische waterpomp, kleppen reinigen en nu distributie snaar en een 4000 euro verder. Niks aan te doen zegt de garage. #geenpeugeotmeervoormij
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
165k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Dellen, datum : 12 december 2020
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 HDi: Een fijne auto om in te rijden. Qua onderhoud de standaard dingen. Ook is de roetfilter al vervangen.
Nu geeft hij de storing versnellingsbak probleem aan. Hij schakelt zichzelf dan niet in de A of R stand. Hij start wel gewoon. Als de motor een tijdje heeft gedraaid dan pakt hij hem wel. Je kan er dan ook prima mee rijden. Maar staat hij weer een aantal uren stil dan begint het probleem weer opnieuw.
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 HDi: Een fijne auto om in te rijden. Qua onderhoud de standaard dingen. Ook is de roetfilter al vervangen.
Nu geeft hij de storing versnellingsbak probleem aan. Hij schakelt zichzelf dan niet in de A of R stand. Hij start wel gewoon. Als de motor een tijdje heeft gedraaid dan pakt hij hem wel. Je kan er dan ook prima mee rijden. Maar staat hij weer een aantal uren stil dan begint het probleem weer opnieuw.
'12
3
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
9
Naam: Gray. Bruges, datum : 8 oktober 2020
Ervaring met Peugeot 5008 Allure 163pk: De tweeliter diesel motor van Peugeot is vrijwel onverslijtbaar. De automatische versnellingsbak Aisin geeft soms schokjes, vooral bij het opwarmen maar na vervanging van de olie (moet om de 80000 km!) was dat gedaan.
Het openklappend beeldschermpje gaf problemen: bibberen bij het opengaan, soms gewoon gesloten blijven, enz. Oplossing: de datakabel omdraaien! Dat stond in een nota van Peugeot. Nu wat problemen met zachte klop-klop geluiden onder het stuur, vooral aan lage snelheid en als de motor warm heeft. Oorzaak nog niet gevonden.
Voor de rest: hopen koppel, vertrekt schijnbaar zonder inspanning vloeiend vanuit stilstand, zeer comfortabel, alle mogelijke gadgets aanwezig, heel veel plaats binnenin maar te stug op kasseien (dit is België). Deze auto zou om de 500-800 km een langere rit (100km autostrade) moeten maken om de roetfilter te doen uitbranden. Ook af en toe in de toeren gaan om de EGR uit te blazen. De auto werd ontwikkeld voor Franse chauffeurs en Franse afstanden.
Ervaring met Peugeot 5008 Allure 163pk: De tweeliter diesel motor van Peugeot is vrijwel onverslijtbaar. De automatische versnellingsbak Aisin geeft soms schokjes, vooral bij het opwarmen maar na vervanging van de olie (moet om de 80000 km!) was dat gedaan.
Het openklappend beeldschermpje gaf problemen: bibberen bij het opengaan, soms gewoon gesloten blijven, enz. Oplossing: de datakabel omdraaien! Dat stond in een nota van Peugeot. Nu wat problemen met zachte klop-klop geluiden onder het stuur, vooral aan lage snelheid en als de motor warm heeft. Oorzaak nog niet gevonden.
Voor de rest: hopen koppel, vertrekt schijnbaar zonder inspanning vloeiend vanuit stilstand, zeer comfortabel, alle mogelijke gadgets aanwezig, heel veel plaats binnenin maar te stug op kasseien (dit is België). Deze auto zou om de 500-800 km een langere rit (100km autostrade) moeten maken om de roetfilter te doen uitbranden. Ook af en toe in de toeren gaan om de EGR uit te blazen. De auto werd ontwikkeld voor Franse chauffeurs en Franse afstanden.
'10
5
bouwjaar
jaar in bezit
283k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
8
Naam: Gbantema, datum : 5 februari 2020
Ervaring met Peugeot 5008 1.6: Auto tweedehands gekocht. Heerlijke reisauto die lekker zit en stuurt. Ruimte in de auto is makkelijk in gebruik met 7 stoelen. Geen bijzondere slijtage gezien. Alleen het klapscherm met navigatie is al een tijd niet goed werkend maar ik gebruik standaard Google navigatie.
Ervaring met Peugeot 5008 1.6: Auto tweedehands gekocht. Heerlijke reisauto die lekker zit en stuurt. Ruimte in de auto is makkelijk in gebruik met 7 stoelen. Geen bijzondere slijtage gezien. Alleen het klapscherm met navigatie is al een tijd niet goed werkend maar ik gebruik standaard Google navigatie.
'13
1
bouwjaar
jaar in bezit
56k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
9
Naam: Pebbers1965, datum : 3 juni 2019
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 THP Allure EAT6: Voor ik mijn 5008 kocht heb ik mij ingelezen in de problemen met de THP motor. Aangezien deze bij de latere (na 2011) THP motoren opgelost waren met een andere distributie ketting en een andere klepdeksel (naar ik vernomen heb) durfde ik het wel aan. Ook mijn automaat is niet meer de 2-tronic maar een volwaardige Aisin Warner 6 traps automaat. Die worden dus bij een Toyota dochter ingekocht.
Met deze ingredienten is de 5008 een hele fijne auto. De motor is sterk en soepel en toch (relatief) zuinig. Ik heb nu ca. 20000km afgelegd en ook geen olieverbruik geconstateerd. Zelfs de gebruikelijke Peugeot rammeltjes niet.
Verder is de Allure uitvoering erg compleet met leer, radar, parkeersensoren rondom, panoramadak en HUD. Uiteraard is er altijd wat te klagen. Zo is de radio ontvangst niet optimaal. Mogelijk vanwege een breuk in de kabel naar de tweede antenne in de achterruit. Die moet met de klep mee bewegen en gaat dus nogal eens kapot. Moet ik binnenkort eens naar laten kijken. Verder is mijn smartphone ook beter in navigeren dan de ingebouwde navi met nieuwste kaart. Dat is echter bij de meeste auto's zo.
Verder heb ik geen klachten; geen vervuilde THP of snel versleten achterbanden zoals ik hier voorbij zie komen. De kinderziektes lijken er bij mijn late 2013 wel uit te zijn.
Ervaring met Peugeot 5008 1.6 THP Allure EAT6: Voor ik mijn 5008 kocht heb ik mij ingelezen in de problemen met de THP motor. Aangezien deze bij de latere (na 2011) THP motoren opgelost waren met een andere distributie ketting en een andere klepdeksel (naar ik vernomen heb) durfde ik het wel aan. Ook mijn automaat is niet meer de 2-tronic maar een volwaardige Aisin Warner 6 traps automaat. Die worden dus bij een Toyota dochter ingekocht.
Met deze ingredienten is de 5008 een hele fijne auto. De motor is sterk en soepel en toch (relatief) zuinig. Ik heb nu ca. 20000km afgelegd en ook geen olieverbruik geconstateerd. Zelfs de gebruikelijke Peugeot rammeltjes niet.
Verder is de Allure uitvoering erg compleet met leer, radar, parkeersensoren rondom, panoramadak en HUD. Uiteraard is er altijd wat te klagen. Zo is de radio ontvangst niet optimaal. Mogelijk vanwege een breuk in de kabel naar de tweede antenne in de achterruit. Die moet met de klep mee bewegen en gaat dus nogal eens kapot. Moet ik binnenkort eens naar laten kijken. Verder is mijn smartphone ook beter in navigeren dan de ingebouwde navi met nieuwste kaart. Dat is echter bij de meeste auto's zo.
Verder heb ik geen klachten; geen vervuilde THP of snel versleten achterbanden zoals ik hier voorbij zie komen. De kinderziektes lijken er bij mijn late 2013 wel uit te zijn.
'17
1
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
5
Motor
6
Naam: Denevs12, datum : 27 juni 2018
Ervaring met Peugeot 5008 2,0 HDI: Het dakraam gaat niet open. Al 3 dagen in de garage voor testen?
Ervaring met Peugeot 5008 2,0 HDI: Het dakraam gaat niet open. Al 3 dagen in de garage voor testen?
Ervaring met Peugeot 5008: Elektronica kwetsbaar.