21 oktober 2017
Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Forum Peugeot 5008 (2009 - 2017)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 maart 2017

Ervaring met auto: Is er iemand die mij kan helpen? Ik heb een 5008, waar ik tevreden mee ben. Er is al een keer de distributie-ketting vervangen. Ik was daar zeer tevreden over, maar nu heb ik weer een storing zonder melding. Zodra de motor koud is dan rijdt hij als een trein, maar zodra de motor temperatuur oploopt zo tussen de 70 en 90 graden begint de motor bij gas te geven te stotteren en in te houden in vermogen. Is er iemand die mij hiervan kan voorzien in info wat te doen etc.?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Ronhuyboom, datum: 12 mei 2017

Antwoord: De motor laten reinigen bij een specialist. Dat kunnen ze bij Carbon Clean Master te vinden op Facebook en ze komen aan huis de kosten zijn het niet namelijk 85 euro voor een enkele reiniging.

  

, datum: 27 oktober 2016

Ervaring met auto: Een prima ruime reisauto. Inmiddels 120.000 km gereden. Het enige probleem was een lekkende radiator. Met de 17 inch banden flink stug en hard op slechte wegen. Ook een prima auto om met de caravan door Europa te trekken. Alleen dat panorama dak hoeft voor mij nooit meer.

UitvoeringAllure
Brandstofdiesel
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid7
Comfort4
Motor9
  
  

, datum: 23 september 2016

Ervaring met auto: We hadden ons erg verheugd op deze auto: wij hebben drie kinderen en deze auto heeft achterin drie volwaardige zitplaatsen en geen bobbel in het midden. Gepaard met een panoramadak, bagageruimte en klimaatsysteem dachten we de liefde van ons leven gevonden te hebben.

We have never been more wrong. Inmiddels een jaar in bezit en reeds de eerste dag in de zomervakantie liet hij ons in de steek. Na een maand kregen we onze auto pas terug uit Frankrijk. Er is meer vervangen aan die auto dan menig garage op voorraad heeft staan: de airco, de aandrijfketting, de turbo, de aanjager, de boordcomputer en alle vier de banden. Hij rijdt niet meer als toen we hem kochten, meer als een natte dweil. En hij verspilt meer olie dan mijn Spaanse moeder in het eten deed. Nooit meer Peugeot, echt niet!

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Olie, neem voldoende olie mee. Word vrienden met een oliesjeik, anders kost het je een flinke duit. En koop een tweede 5008 puur voor de onderdelen, want dat ga je echt nodig hebben.

Ervaring met verkoop: Wij waren zo dom om verliefd te worden op de auto. Daardoor kochten we de auto per ongeluk met winterbanden. Nog voordat de auto afgeleverd werd over gebeld met de dealer, maar die was onverbiddelijk en onvermurwbaar: zo hadden we hem nu eenmaal gekocht. En het was nog zomer toen we hem kochten.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand150.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort8
Motor3
  
 
Reactie van: Jvasselt30, datum: 25 oktober 2016

Antwoord: Ik had ook een vriend als oliesjeik. Gelukkig kocht ik daar kannetjes van 5 liter voor de prijs van 1 liter bij de dealer want je loopt er op leeg. Ik reed nog maar rond de 750km en moest weer bijvullen. Peugeot Nederland geeft geen thuis en ook de motor flushen helpt maar voor even. Enige remedie was een nieuwe motor maar dat werd mij te gortig en heb deze auto weg gedaan. Overigens wat rijden betreft was dit een fijne auto ondanks de vele kleine gebreken die deze auto's vertonen maar ja, dat krijg er er gratis als optie bij. het blijft Frans he...

 
Reactie van: Jannekewalstra, datum: 27 juli 2017

Antwoord: Een drama auto voor ons nooit maar dan ook nooit weer een Peugeot. Auto heeft ons verschrikkelijk veel geld en ellende gekost.

Om de 17.000 km meter moesten er nieuwe achter banden om. We hadden de auto nieuw gekocht super trots en dan begint de ellende 25.000 km voor nieuwe banden 35.000 km achter nieuwe banden en zo ging het door met de banden. Bij de garage en Peugeot Nederland vonden ze dat onze rijstijl niet goed zou zijn. Of had mevrouw wel lang genoeg haar rijbewijs om te vinden dat deze auto steeds naar links stuurde. Ja zeker wel al 35 jaar. Airco was na 3 jaar stuk niet te vinden wat er aan de hand was. Schuifdak gaat niet meer open, kofferbak kan niet meer omhoog.

En nog steeds geen melding op de computer bij het uitlezen van de auto. Wat het wel altijd doet is het olielampje, toch iets wat goed werkt, maar juist dat is geen goed teken. Steeds maar weer bij vullen op het laatst om de 50 km.

En dan nog iets stoms: altijd maar weer de kop lampen stuk. Vast ook van de rijstijl van mij. En dan maar weer uitlezen de computer en toch nergens een storing. En nooit een keer begrip. Wel de auto toen aan ons willen verkopen, maar dan is het over en uit ook bij Peugeot Nedederland. Voor ons meer dan een k*t auto nooit weer.

  

, datum: 18 mei 2016


Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
DealerJanssen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 18 februari 2016

Ervaring met auto: Vanaf het begin geen problemen gehad. Perfecte auto die me nooit in de steek laat.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 27 januari 2016

Uitvoering1.6 Thp Do
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand69.500 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 18 januari 2016

Ervaring met auto: Ivm onze grote gezin deze wagen aangeschaft. Het eerste jaar eigenlijk zonder problemen doorgekomen, maar bij de rit op wintersportvakantie is de ellende begonnen.

Code 0271 geeft aan dat de injector niet juist functioneert. Dit tot drie keer toe gezien te hebben is de door de ANWB naar een garage thuis gebracht. Gevolg nieuwe injector geplaatst en juist geprogrammeerd.

Nu hebben we de auto weer ontvangen en merken we dat deze meer een ratelend geluid maakt dan voorheen. Navraag gedaan en dit lost zich op na een aantal duizend kilomeetrs.

Vervolgens de rit naar noord holland gemaakt en toen kwam de melding roetfilter vol. Ook deze melding zou gedurende het rijden weg moeten. Nu een weekje bijna niet gereden en we gaan naar utrecht en toen zijn de resterende melding gekomen met als gevolg geen power bij het indrukken van het gaspedaal. De meldingen zijn:
Geen ESR/ABS
geen automatische handrem
roetfilter vol
geen power bij het indrukken van het gaspedaal.

Of te wel geen auto waar je met een gerusthard nu in stapt. Niet voor niets ANWB-lid geworden.

Uitvoering1.6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand115.000 km
DealerAutomotions

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor2
  
 
Reactie van: Kathleen. Derese, datum: 1 augustus 2016

Antwoord: Beste meneer Vanderijken,

Ik heb net nagenoeg bijna hetzelfde verhaal voor met mijn auto, waar ik tot nu toe , sinds de aankoop in 2012 bijzonder tevreden over was. Het enige dat hij soms aangaf was eveneens roetfilter en handrem, maar het verdween zoals het kwam, nog voor we er mee in de garage geraakten.

Echter, begin juli gaf de computer ook "injectoren" aan, toen ik ermee naar de garage ging ervan uitgaande dat er weer, zoals vorig jaar, een marter vanalles had doorgeknabbeld. De garage verving de injectoren maar er leek meer om zeep geholpen dan verholpen! Het was daags voor ons vertrek naar het zuiden dus ik was genoodzaakt van een auto te gaan huren, dit kostte me 580 eur.

Sindsdien staat hij reeds een volledige maand in de garage en deze hebben hem blijkbaar zelf naar Peugeot zelf over gebracht.

Hoe is dit uiteindelijk bij u afgelopen? Want ik had een verlengde waarborg op deze auto, maar toch ben ik nu ongerust, want wie gaat heel dat kostenplaatje betalen?

Mvg
Kathleen Derese

 
Reactie van: Faber, datum: 23 januari 2017

Antwoord: Wat was het probleem? Vervolgens de rit naar noord holland gemaakt en toen kwam de melding roetfilter vol. Ook deze melding zou gedurende het rijden weg moeten. Nu een weekje bijna niet gereden en we gaan naar utrecht en toen zijn de resterende melding gekomen met als gevolg geen power bij het indrukken van het gaspedaal. De meldingen zijn:
Geen ESR/ABS
geen automatische handrem
roetfilter vol
geen power bij het indrukken van het gaspedaal.

Dit is exact het zelfde probleem wat wij nu met onze auto hebben

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »