Forum Peugeot 407
Reacties van eigenaren
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
206k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
10
'04
2
bouwjaar
jaar in bezit
135k
km
diesel
Betrouwbaarheid
1
Comfort
7
Motor
1
Naam: Moon7x4, datum : 2 november 2013
Ervaring met Peugeot 407 2.0: Niet kopen!
Ervaring met Peugeot 407 2.0: Niet kopen!
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
113k
km
lpg
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
3
Naam: M. Kowalski, datum : 25 oktober 2013
Ervaring met Peugeot 407 2.2 16V LPG: Sinds het begin alleen maar ergernis met deze auto (ca. 92.000 km). Het begon allemaal, net 2 weken in bezit, met een kapotte motorsteun. Deze hebben ze netjes onder garantie vervangen, na veel overleg.
Hierna problemen met de fuseekogels (ca. 97.000km), na veel wikken en wegen toch maar garantie, dus laten vervangen. Meteen kwam ook al aan het licht dat er koelvloeistof weglekte, was snel gevonden klemmetje zat niet vast. De auto is ook al terug geweest voor 2 nieuwe LPG injectoren. LPG was in september 2008 ingebouwd (gas is er om op te koken en niet voor autorijden!)
Olie verbruik is ook al hoger bij deze auto, houdt er rekening mee.
Nu ben ik ca 20.000 km verder sinds de koop, begint de auto ook al te stotteren zowel op LPG en benzine. Dit euvel dachten ze te verhelpen door alleen wat andere olie. Dus niet! Heb er al een andere bobine in geplaats zelfde euvel. Volgens mij is er een benzine injector kapot! Of alweer iets anders. De kosten rijzen de pan uit!! Het vertrouwen is geschaad.
Zelfs al rijd ik sinds dat ik het rijbewijs heb Peugeot, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. VOOR MIJ DUS NOOIT MEER PEUGEOT!
Ervaring met Peugeot 407 2.2 16V LPG: Sinds het begin alleen maar ergernis met deze auto (ca. 92.000 km). Het begon allemaal, net 2 weken in bezit, met een kapotte motorsteun. Deze hebben ze netjes onder garantie vervangen, na veel overleg.
Hierna problemen met de fuseekogels (ca. 97.000km), na veel wikken en wegen toch maar garantie, dus laten vervangen. Meteen kwam ook al aan het licht dat er koelvloeistof weglekte, was snel gevonden klemmetje zat niet vast. De auto is ook al terug geweest voor 2 nieuwe LPG injectoren. LPG was in september 2008 ingebouwd (gas is er om op te koken en niet voor autorijden!)
Olie verbruik is ook al hoger bij deze auto, houdt er rekening mee.
Nu ben ik ca 20.000 km verder sinds de koop, begint de auto ook al te stotteren zowel op LPG en benzine. Dit euvel dachten ze te verhelpen door alleen wat andere olie. Dus niet! Heb er al een andere bobine in geplaats zelfde euvel. Volgens mij is er een benzine injector kapot! Of alweer iets anders. De kosten rijzen de pan uit!! Het vertrouwen is geschaad.
Zelfs al rijd ik sinds dat ik het rijbewijs heb Peugeot, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. VOOR MIJ DUS NOOIT MEER PEUGEOT!
'04
3
bouwjaar
jaar in bezit
189k
km
benzine
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
5
Naam: Richardvdzalm, datum : 3 juli 2013
Ervaring met Peugeot 407 2.0: Een vriend heeft zijn eigen garage en zei al: koop geen Franse auto. Nou wou niet luisteren, want vond de 407 erg mooi. Nu inmiddels bijna 65.000 km gereden en veel problemen. Bij aankoop gas laten inbouwen dit doet het wel heel goed, maar rest drama:
- koppeling vervangen
- accu vervangen
- bougies + bobine vervangen ivm stoteren bij koude start (niets geholpen)
Krijg iedere keer fout melding met als lampen aangaan, dit zou fout bij Peugeot zijn door te dunne aarde draad.
- Stortert al 2,5 bij koude start, niemand weet wat het is.
- Auto maat iets meer lawaai, ik denk uitlaat-probleem
- Verbruikt veel olie.
Een Peugeot dealer is erg duur en weet voor de rest weinig en gaat ook maar wat zoeken. Laatste keer voor ons Peugeot.
Ervaring met onderhoud: Je moet ze precies vertellen wat er gedaan moet worden.
Kosten zijn er hoog, reparatie al 3x laten doen en uiteindelijk niets anders opgeleverd dan hoge rekeningen.
Ervaring met Peugeot 407 2.0: Een vriend heeft zijn eigen garage en zei al: koop geen Franse auto. Nou wou niet luisteren, want vond de 407 erg mooi. Nu inmiddels bijna 65.000 km gereden en veel problemen. Bij aankoop gas laten inbouwen dit doet het wel heel goed, maar rest drama:
- koppeling vervangen
- accu vervangen
- bougies + bobine vervangen ivm stoteren bij koude start (niets geholpen)
Krijg iedere keer fout melding met als lampen aangaan, dit zou fout bij Peugeot zijn door te dunne aarde draad.
- Stortert al 2,5 bij koude start, niemand weet wat het is.
- Auto maat iets meer lawaai, ik denk uitlaat-probleem
- Verbruikt veel olie.
Een Peugeot dealer is erg duur en weet voor de rest weinig en gaat ook maar wat zoeken. Laatste keer voor ons Peugeot.
Ervaring met onderhoud: Je moet ze precies vertellen wat er gedaan moet worden.
Kosten zijn er hoog, reparatie al 3x laten doen en uiteindelijk niets anders opgeleverd dan hoge rekeningen.
'04
3
bouwjaar
jaar in bezit
112k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
5
Naam: Roy_sins, datum : 22 juni 2013
Ervaring met Peugeot 407 2.2 16v automaat: Ik ben in het bezit van een Peugeot 407, 2.2 ltr 16v automaat van bouwjaar september 2004. Auto is eigelijk wel foutloos, maar nu krijg ik lichte iritaties. Afgelopen week wezen rijden en kwam er een emmissie-storing opduiken. Storing uit gelezen en ja hoor, storing 1e cilinder, in stroomcircuit, verstuivers laten testen schoonmaken plus nieuwe bougies maar probleem blijft terug komen bij warme motor. Als je normaal rijdt nergens last van, ga je het gaspedaal ver intrappen dat de torental oploopt tot 4 a 5000 toeren dan komt de mijn lampje weer terug. Ook komt de stroring asr/esp wel eens tevoorschijn, en geeft ook wel eens aan snelheidsmeterdefect. Rara, wat kan dit allemaal zijn?
Ervaring met Peugeot 407 2.2 16v automaat: Ik ben in het bezit van een Peugeot 407, 2.2 ltr 16v automaat van bouwjaar september 2004. Auto is eigelijk wel foutloos, maar nu krijg ik lichte iritaties. Afgelopen week wezen rijden en kwam er een emmissie-storing opduiken. Storing uit gelezen en ja hoor, storing 1e cilinder, in stroomcircuit, verstuivers laten testen schoonmaken plus nieuwe bougies maar probleem blijft terug komen bij warme motor. Als je normaal rijdt nergens last van, ga je het gaspedaal ver intrappen dat de torental oploopt tot 4 a 5000 toeren dan komt de mijn lampje weer terug. Ook komt de stroring asr/esp wel eens tevoorschijn, en geeft ook wel eens aan snelheidsmeterdefect. Rara, wat kan dit allemaal zijn?
Reactie van: X_trommelen, datum: 28 maart 2014
Antwoord: Bobine vervangen, probleem opgelost.
Reactie van: Jeffreystart, datum: 3 april 2015
Antwoord: Zelfde euvel met een Peugeot 407 SW 1.8 16v benzine. Emissie storing en stottert en rijdt niet lekker. Bobine vervangen, filters catalysator schoongemaakt, injectie vervangen, brandstofdruk gemeten, groot onderhoud en nog komt het probleem terug ik ben er klaar mee ik zeg de computer heeft fouten.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Albertmelis, datum : 9 juni 2013
Ervaring met Peugeot 407 1.6: Heb problemen met de boardcomputer. Kan niet meer zien hoeveel km ik nog kan rijden.
Probleem met het automatisch dichtgaan van de ramen bij afsluiten. Achterruit wisser werkt niet, kan deze instellingen ook niet veranderen.
Wie weet er raad?
Ervaring met Peugeot 407 1.6: Heb problemen met de boardcomputer. Kan niet meer zien hoeveel km ik nog kan rijden.
Probleem met het automatisch dichtgaan van de ramen bij afsluiten. Achterruit wisser werkt niet, kan deze instellingen ook niet veranderen.
Wie weet er raad?
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
87k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
8
Naam: Dee00088, datum : 27 februari 2013
Ervaring met Peugeot 407 2.2 automaat: Lekke band(-en) waarschuwing voortdurend in display, na verwijderen later ingebouwde telefoon is dit weg. Fusee's nu binnenkort aan de beurt.
Ruitensproeiervulklepje afgebroken, hitte? Of slechte kwaliteit plastic, compleet nieuw. Reservoir gratis gekregen van Peugeot.
Rijdt prima, trekt goed door op de snelweg.
Echt minpunt: 2.2 automaat zuipt benzine gelijk een droogstaande kameel. Met mijn 406 1.8 (1999) deed ik makkelijk 900 km met een 70 liter tank, met de 407 2.2 slechts ca 600 km met een 67 liter tank.
Ervaring met verkoop: Bij aankoop tweedehandsauto altijd de naden van de deuren kontroleren ,of ze even recht zijn van boven tot onder aan de wagen, scheve/tapse naden kunnen op eventuele weggewerkte schade(s) duiden.
Ook kreukelzones in kofferbak en onder motorkap nazien en of daar schroeven zijn losgeweest - weggesprongen lak.
Auto's met sport of sieruitlaat of andere onnutige sniksnak altijd laten staan.
Ervaring met onderhoud: Auto's en vrouwen zijn duur in het onderhouden.
Ervaring met Peugeot 407 2.2 automaat: Lekke band(-en) waarschuwing voortdurend in display, na verwijderen later ingebouwde telefoon is dit weg. Fusee's nu binnenkort aan de beurt.
Ruitensproeiervulklepje afgebroken, hitte? Of slechte kwaliteit plastic, compleet nieuw. Reservoir gratis gekregen van Peugeot.
Rijdt prima, trekt goed door op de snelweg.
Echt minpunt: 2.2 automaat zuipt benzine gelijk een droogstaande kameel. Met mijn 406 1.8 (1999) deed ik makkelijk 900 km met een 70 liter tank, met de 407 2.2 slechts ca 600 km met een 67 liter tank.
Ervaring met verkoop: Bij aankoop tweedehandsauto altijd de naden van de deuren kontroleren ,of ze even recht zijn van boven tot onder aan de wagen, scheve/tapse naden kunnen op eventuele weggewerkte schade(s) duiden.
Ook kreukelzones in kofferbak en onder motorkap nazien en of daar schroeven zijn losgeweest - weggesprongen lak.
Auto's met sport of sieruitlaat of andere onnutige sniksnak altijd laten staan.
Ervaring met onderhoud: Auto's en vrouwen zijn duur in het onderhouden.
Ervaring met Peugeot 407 2.0 HDif: Ben zelf Peugeot en Citroen technisch specialist en werk al ongeveer 12 met het merk. Ik heb de introductie meegemaakt van de 407.
Er is altijd wel wat aan te merken op elke auto. De bekende fuseekogels, is verlengde garantie opgegeven mits je dealer onderhouden ben, En waarom geen dealer? Zoals de meeste dat hier aangeven? Duur? Nee, 3x naar een bosch of andere garage terug moeten gaan omdat ze niet weten wat er mis is dat is leuk. De dealer weet en kent de problemen. En daar kom je dan maar 1x per jaar... als het goed is.