Forum Peugeot 308 SW (2007 - 2014)
Reacties van eigenaren
Antwoord: 1 liter olie op 1.000 km..internet staat vol erm
Welke motorolie voor uw Peugeot?
Er is een compleet assortiment Mobil-motorolin die geschikt zijn voor de verschillende Peugeot-modellen, waaronder olien voor benzinemotoren en olien voor diesel- en HDi-dieselmotoren. Er zijn Mobil-motoroliƫ:n die speciaal zijn ontwikkeld voor nieuwere Peugeot 308-modellen zoals de Peugeot 308 1.6 e-HDi, en motorolien die zijn ontwikkeld voor oudere Peugeot-modellen zoals de Peugeot 206 1.4i.
Door Peugeot goedgekeurde PSA B71 2290-olie
Mobil 1 ESP 5W-30 is een volledig synthetische olie met een laag asgehalte die door Peugeot is goedgekeurd als een PSA B71 2290-olie.
Rijdt u een Citroen of een Peugeot met een THP-motor en heeft u een hoog olieverbruik, verminderde prestaties en houdt de motor in bij het optrekken of constante snelheid rijden? Leest u dan onderstaande informatie eens rustig door. Wij kunnen uw motor weer in goede conditie brengen.
Inhouden en verminderend vermogen
De meest voorkomende mankementen aan de THP-motor zijn een vervuilde inlaat en een distributieketting die te lang is. Hierdoor is de 'ademhaling' van de motor niet meer zoals het hoort en komen er klachten met betrekking tot de prestaties van de motor. Ook ontstaat er geleidelijk een verhoogd brandstofverbruik
Een ernstige vervuiling van het inlaatkanaal is alleen goed te behandelen met stralen. Onder hoge druk stralen wij met een granulaat de aanslag weg en de kleppen en het inlaatkanaal worden weer brandschoon. Hierdoor krijgt de motor weer voldoende lucht voor een gezonde verbranding en betere prestaties.
Olieverbruik
Moderne motoren verbruiken over het algemeen wat olie als gevolg van een hogere werktemperatuur. Ook moet de olie meer doen dan alleen maar smeren en de stressfactor op de olie is dus hoog. Maar als het verbruik te hoog wordt, is dat vervelend.
Wij kunnen met een camera redelijk nauwkeurig vaststellen wat de oorzaak van een verhoogd olieverbruik is. Dit kan veroorzaakt worden door verkleefde zuigerveren, klepseals die niet goed afdichten of een turbo die olie lekt in het inlaatkanaal.
Overmatig olieverbruik veroorzaakt een versnelde vervuiling van het inlaatkanaal en dient dus voor een duurzaam gebruik van de auto bestreden te worden.
Olieverbruik
De motor flushen met een toevoeging aan de olie en brandstof heeft over het algemeen een positief effect op het olieverbruik langs de zuigerveren. Bij olieverbruik langs de klepseals moeten deze vervangen worden. Indien de turbo olie lekt in de inlaat, dan is reparatie van de turbo noodzakelijk.
Brandstofdruk en turbodruk
Het komt voor dat na het schoonmaken van de inlaatkleppen de brandstofpomp hapert en niet meer de voorgeschreven druk kan leveren. In dat geval moet de brandstofpomp vervangen worden. Een brandstofpomp vervangen voordat de inlaatkleppen zijn gereinigd, is in sommige gevallen overbodig. Ook kan het zijn dat de wastegate (een klep in de uitlaat van een motor met turbolader) van de turbo versleten is en de turbodruk te laag blijft. In dat geval moet de turbo gerepareerd worden.
Overige behandelingen
Door olieverbruik of een sterke vervuiling van de inlaat kunnen de verbrandingsruimte en de brandstofinjector ernstig vervuild zijn. Met een eenvoudige behandeling kunnen wij dit voor u reinigen.
Dus garage is het antwoord op jou olie verbruik.
Gebruik altijd mijn oplossing. 4,5 liter in de carter pan rij max 5000 KM en ververst de olie altijd en de oliefilter om de 2 jaar en max 20.000 km.
Gebruik benzine of diesel cleaner in de tank speciaal er voor.
Ik doe 1 tank niet-- 1 tank wel.
schoon is de brandstof systeem.
Dan heb je voor een lange tijd geen olie verbruik mijn auto zijn nu 100.000 KM en de andere 120.000 KM zonder olie gebruik.
Groet Herman
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6: Geeft vaak emissie storing aan. Bombines alle 4 vervangen. Hij blijft het doen. Hoofdzakelijk bij een langere rit. En wanneer je dan voor stoplichten oid komt te staan.
Antwoord: Bij mijn motor lijkt hetzelfde het geval. Typisch op de snelweg geen problem, en dan bij de afrit na een paar seconden komt de melding en gaat de motor in noodloop. Inmiddels alle 4 bobines vervangen. En vanmorgen was het weer hetzelfde liedje.
Hoe is het opgelost? Ik hoop dat het is opgelost...
Antwoord: Moet je de katalysator eens na laten kijken! Bij rottig lopen van de motor blijft daar een hoop troep in hangen. Had onwijs veel problemen met mijn 508 tot JWA auto service eens een endoscoop in de katalysator liet zakken. Ding vervangen en loopt als een zonnetje.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6: Verbruikt veel olie: 1 liter op 2000 km. Nu heb ik de auto anderhalf jaar bobines kapot, verwarming word niet warm. Als het vriest krijg je de deuren niet open. Altijd VW gereden, nooit problemen gehad.
Antwoord: Had ik ook met de kachel, even kachelradiator laten ontstoppen en weer een warme kachel.
Antwoord: Nou, die auto van mij 308sw werd ook niet warm, naar de garage, en bleek dat de kachelradiateur kapot was. Wordt niet vergoed door Peugeot, kostte mij 475 euro.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6: Auto gebruikt 1 liter olie op de 5000 km. Schijnt volgens de dealer normaal te zijn voor dit type motor, ik vind het belachelijk voor een auto in deze tijd. Al vrij snel fuseekogels moeten vervangen, waterpomp, remschijven krom, veel problemen met lampjes tot zelfs een compleet weigerende achterlicht unit.
Nu weer de kachel die niet warm wordt. Ik zou dit type auto niemand aanraden ongeacht de ruimte en het comfort tijdens het rijden.
Antwoord: Een liter olie op 50.00 km is heel weinig. Is het een 1,6 benzine motor, is (samen) met BMW ontwikkeld.
Ervaring met Peugeot 308 SW: Motor gebruikt 1 liter olie op 10.000 km. Dat vind ik te veel.
Antwoord: Dat valt nog mee, die van mij 1 liter op 1.200 km. Vervolgens reinegings olie er in en nu verbruikt hij 1 l op 2.000 km. KM stand auto is 140.000. Het lijkt wel een 2 takt!
Antwoord: Ook mijn auto heeft een hoog olie verbruik, 1 liter op 4000 km. Oplossing: neem de Peugeot pas, wordt de olie gratis bijgevuld! Wel een tegenvaller. Mijn vorige Peugeot een 406 met 1.8 liter motor verbruikte tussen de beurten tot 400.000 km niets! Peugeot kon het dus wel!
Antwoord: Hoog olieverbruik lijkt dan wel symptomatisch voor de 308 SW thp. Mijn auto gebruikte eveneens veel: 1,3 liter op 1500 km.
Antwoord: 1,6 benzine is samen met BMW ontwikkeld, en verbruikt wat olie, bij mij zonder caravan en rustig rijden 1,5 liter op 30.000, met caravan nauwelijks olie verbruik, motor wordt dan warmer.
Ervaring met Peugeot 308 SW: Probleemloze auto tot nu toe. Vanavond bleek de verwarming niet te werken. Het bleef koud in de auto. Maandag naar de dealer en hopen dat het iets kleins blijkt te zijn. Auto gebruikt wel veel olie.
Antwoord: En wat zei de dealer? Ik heb hetzelfde, pas na 18 km rijden wordt de verwarming lauw... Hier 308 SW 2009 1.6 VTi. Hoor het graag.
Mvg DjoeZty
Antwoord: Ben ik ook benieuwd naar, zelfde probleem! Wat heeft het jullie gekost, dit geintje?
Mvg E.
Antwoord: Er blijkt een 308 kwaal te zijn met de kachelradiator. Deze zal Peugeot kosteloos vervangen (bij mij gebeurd). Daarnaast wil de waterpomp ook nog wel eens kapot gaan wat ook directe invloed heeft op het niet warm willen worden van de kachel. Waterpomp vervangen kost mij rond de 270 euro. Auto staat daarvoor op dit moment bij de garage.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem met de kachel. Met jas aan in de auto, want hij deed het helemaal niet meer. De garage heeft er naar gekeken: zat de radiateur v/d kachel verstopt, vervolgens gereinigd en nu word hij weer warm maar niet heel warm. Ik ga voor een gratis nieuwe. Bedankt!
Antwoord: Hier nog een defecte verwarming, nooit problemen met die jappen of duitsers, maar nu koop ik een keer een Franse auto en de brokken beginnen al na 5 maanden
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6 vti: Benzine verbruik 1/1.4 motor maakt veel geluid vooral bij optrekken. Peugeot weet van niets hoog olieverbruik 1 op 300 km. Auto loopt goed. Veel comfort, maar ook veel kleine mankementen. Vorig jaar meer mankementen dan prive auto in 20 jaar tijd maar dit was ook een jap (Daihatsu feroza). Had hem al, niet prive gekocht en zal ook nooit een Peugeot kopen.
Ervaring met Peugeot 308 SW 1.6: Fijne ruime auto, maar ook deze auto verbruikt 1 liter olie op 1.000 km. En hebben jullie ervaring met als je de auto start en wilt wegrijden dat hij, ondanks dat je het gaspedaal indrukt, geen vermogen geeft? De toerenteller blijft net onder de 1000 staan. Als ik de auto opnieuw start is het verholpen. Tot nu toe 2 x gehad en garage leest geen fout. Ik hoor het graag.