15 juni 2021
Peugeot 308 SW (2007 - 2014)

Forum Peugeot 308 SW (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 oktober 2020

Ervaring met 308 SW : Als olievul-plug niet goed sluit probleem met koel ventilator carterdruksensor. Hoe werkt het oliepeilalarm, peilstok is moeilijk af te lezen.

Ervaring met verkoop: Goed geregeld.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2014
In bezit3 jaar
KM-stand176.500 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 23 mei 2020

Ervaring met 308 SW : 2e hands gekocht en continu emissie storing, haperende motor, naloeiende ventilator, ondanks vervangen van uitlaatstuk, sensor en bobine.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Denken goed mee en proberen kosten te besparen. Verbeteren telkens iets.

Ervaring met verkoop: De auto vertoont veel kuren en loopt slecht. Moet bekend zijn geweest, maar geen garantie.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand1.957.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor4
  
 
Reactie van: Tomdesutter001, datum: 11 januari 2021

Antwoord: Ik heb ook exact hetzelfde: 2 slechte bobijnen reeds vervangen, eerst 1 vervangen: auto ok: schokken gedaan en ventilator stopt met blazen: 2 weken later weeral schokken en ventilator: 2de bobijn die waarschijnlijk maar half meer werkte vandaag vervangen: blazen ventilator blijft, misschien foutcodes nog wissen en dan ok, weet niet: kan ze voorlopig niet wissen

  

, datum: 7 mei 2020

Ervaring met 308 SW : Onderhoud 400 tot 700 pj. vervangen remmen en banden. Olieverbruik 1 ltr op 1500 km

UitvoeringACCESS 1.6 Vti
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit2 jaar
KM-stand71.000 km
DealerAutomotions

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 20 april 2020

Ervaring met 308 SW : Heb een vraag. De vorige eigenaar is zo slim geweest om de iso stekker er af te halen. Met daar bij allemaal storingen. Nu wil ik het probleem oplossen en een andere iso er op zetten, maar zijn de kleuren anders en als ik de radio er op aan sluit zekering gaat er door of het scherm doet het niet. Wie kan me helpen met de goede kleur combinatie? Wat wat eigenlijk is? Want alles van Peugeot aan kleur van de kabel snap ik helemaal niets van. Er is geen wen kleur het zelfde: zwart zit er niet bij. Box kabel is ook allemaal een andere kleur. Wie kan me hier bij helpen?

Uitvoering1.6 Thp
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand91.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
UnitedConsumers
  

, datum: 17 januari 2020

Ervaring met 308 SW : Ik heb nog nooit eerder mij zo geërgerd aan een auto. Wij hebben een technisch bedrijf en dan is bedrijfszekerheid zeer belangrijk. Afschuwelijk gewoon als je steeds weer naar Davo Peugeot moet. Ik heb al enorme bedragen betaald aan reparaties: verwarming, bobines,etc. Steeds weer smoesjes moeten aanhoren. Het is gewoonweg belachelijk hoe Peugeot steeds weer geld vraagt om de motor te "meten" en telkens weer is er een andere diagnose. Wij zijn ons nu aan het beraden om met een internetcampagne te starten. Reeds meerdere mensen gesproken. Dit kan zo niet langer. Storingsmelding staat nu weer aan. grrrrrrrrr


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit5 jaar
KM-stand178.000 km
DealerDAVO

Betrouwbaarheid3
Comfort4
Motor2
  
 
Reactie van: Bertdewaal, datum: 17 februari 2020

Antwoord: Ik had ook deze storing. Ze hebben het reset tot ik het flesje bij de benzine deed zou alles schoon maken, maar auto houd even in bij 50 km/u, daarna komt hij weer.

  

, datum: 11 juli 2018

Ervaring met 308 SW : Fijne ruime auto, maar ook deze auto verbruikt 1 liter olie op 1.000 km. En hebben jullie ervaring met als je de auto start en wilt wegrijden dat hij, ondanks dat je het gaspedaal indrukt, geen vermogen geeft? De toerenteller blijft net onder de 1000 staan. Als ik de auto opnieuw start is het verholpen. Tot nu toe 2 x gehad en garage leest geen fout. Ik hoor het graag.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit2 jaar
KM-stand207.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Hermangodijnheerhugowaard, datum: 1 mei 2020

Antwoord: 1 liter olie op 1.000 km..internet staat vol erm

Welke motorolie voor uw Peugeot?
Er is een compleet assortiment Mobil-motorolin die geschikt zijn voor de verschillende Peugeot-modellen, waaronder olien voor benzinemotoren en olien voor diesel- en HDi-dieselmotoren. Er zijn Mobil-motoroliƫ:n die speciaal zijn ontwikkeld voor nieuwere Peugeot 308-modellen zoals de Peugeot 308 1.6 e-HDi, en motorolien die zijn ontwikkeld voor oudere Peugeot-modellen zoals de Peugeot 206 1.4i.

Door Peugeot goedgekeurde PSA B71 2290-olie
Mobil 1 ESP 5W-30 is een volledig synthetische olie met een laag asgehalte die door Peugeot is goedgekeurd als een PSA B71 2290-olie.

Rijdt u een Citroen of een Peugeot met een THP-motor en heeft u een hoog olieverbruik, verminderde prestaties en houdt de motor in bij het optrekken of constante snelheid rijden? Leest u dan onderstaande informatie eens rustig door. Wij kunnen uw motor weer in goede conditie brengen.

Inhouden en verminderend vermogen
De meest voorkomende mankementen aan de THP-motor zijn een vervuilde inlaat en een distributieketting die te lang is. Hierdoor is de 'ademhaling' van de motor niet meer zoals het hoort en komen er klachten met betrekking tot de prestaties van de motor. Ook ontstaat er geleidelijk een verhoogd brandstofverbruik

Een ernstige vervuiling van het inlaatkanaal is alleen goed te behandelen met stralen. Onder hoge druk stralen wij met een granulaat de aanslag weg en de kleppen en het inlaatkanaal worden weer brandschoon. Hierdoor krijgt de motor weer voldoende lucht voor een gezonde verbranding en betere prestaties.

Olieverbruik
Moderne motoren verbruiken over het algemeen wat olie als gevolg van een hogere werktemperatuur. Ook moet de olie meer doen dan alleen maar smeren en de stressfactor op de olie is dus hoog. Maar als het verbruik te hoog wordt, is dat vervelend.

Wij kunnen met een camera redelijk nauwkeurig vaststellen wat de oorzaak van een verhoogd olieverbruik is. Dit kan veroorzaakt worden door verkleefde zuigerveren, klepseals die niet goed afdichten of een turbo die olie lekt in het inlaatkanaal.

Overmatig olieverbruik veroorzaakt een versnelde vervuiling van het inlaatkanaal en dient dus voor een duurzaam gebruik van de auto bestreden te worden.

Olieverbruik
De motor flushen met een toevoeging aan de olie en brandstof heeft over het algemeen een positief effect op het olieverbruik langs de zuigerveren. Bij olieverbruik langs de klepseals moeten deze vervangen worden. Indien de turbo olie lekt in de inlaat, dan is reparatie van de turbo noodzakelijk.

Brandstofdruk en turbodruk
Het komt voor dat na het schoonmaken van de inlaatkleppen de brandstofpomp hapert en niet meer de voorgeschreven druk kan leveren. In dat geval moet de brandstofpomp vervangen worden. Een brandstofpomp vervangen voordat de inlaatkleppen zijn gereinigd, is in sommige gevallen overbodig. Ook kan het zijn dat de wastegate (een klep in de uitlaat van een motor met turbolader) van de turbo versleten is en de turbodruk te laag blijft. In dat geval moet de turbo gerepareerd worden.

Overige behandelingen
Door olieverbruik of een sterke vervuiling van de inlaat kunnen de verbrandingsruimte en de brandstofinjector ernstig vervuild zijn. Met een eenvoudige behandeling kunnen wij dit voor u reinigen.

Dus garage is het antwoord op jou olie verbruik.

Gebruik altijd mijn oplossing. 4,5 liter in de carter pan rij max 5000 KM en ververst de olie altijd en de oliefilter om de 2 jaar en max 20.000 km.

Gebruik benzine of diesel cleaner in de tank speciaal er voor.
Ik doe 1 tank niet-- 1 tank wel.
schoon is de brandstof systeem.

Dan heb je voor een lange tijd geen olie verbruik mijn auto zijn nu 100.000 KM en de andere 120.000 KM zonder olie gebruik.

Groet Herman

  

, datum: 25 juni 2017

Ervaring met 308 SW : Geeft vaak emissie storing aan. Bombines alle 4 vervangen. Hij blijft het doen. Hoofdzakelijk bij een langere rit. En wanneer je dan voor stoplichten oid komt te staan.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Bart. Timtimmer, datum: 5 december 2018

Antwoord: Bij mijn motor lijkt hetzelfde het geval. Typisch op de snelweg geen problem, en dan bij de afrit na een paar seconden komt de melding en gaat de motor in noodloop. Inmiddels alle 4 bobines vervangen. En vanmorgen was het weer hetzelfde liedje.

Hoe is het opgelost? Ik hoop dat het is opgelost...

 
Reactie van: Ger, datum: 21 november 2020

Antwoord: Moet je de katalysator eens na laten kijken! Bij rottig lopen van de motor blijft daar een hoop troep in hangen. Had onwijs veel problemen met mijn 508 tot JWA auto service eens een endoscoop in de katalysator liet zakken. Ding vervangen en loopt als een zonnetje.

 
 1 

MG
Ford Focus Wagon Ford Focus Wagon
★★★★☆
Ford Focus Wagon Ford Focus Wagon
★★★★☆
Skoda Octavia Combi Skoda Octavia Combi
★★★☆☆
Ford Focus wagon Ford Focus wagon
★★★☆☆
 

Info

Test

Techniek

Prijs