Forum Peugeot 307 SW
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 16v: Ik heb nu 4 maanden deze auto en ik heb elke keer storing uitlaatgas. De daeler zegt: katalisator stuk, dus nieuwe onder gedaan en nog die storing! Ik ben nu al voor de 11de keer bij de daeler geweest en nu moet de auto 21 okt weer heen en gaan ze het brandstofgebeuren nakijken, want hij rijdt op benzine 1 op 6. Dat vind ik veel en op gas 1 op 13, dus dat is goed maar de daeler zegt het is de katalysator die is stuk en die is nieuw. Mijn vorig auto was een Renault Espace nooit problemen mee gehad, maar dit is voor mij ook de laatse keer geweest dat ik een Peugoet heb gekocht. Nooit weer!
Antwoord: Ik heb die zelfde storingen gehad, wWas er zo zat van. Heeft mij 2000 euro gekost door van allerlij onderdelen te vervangen. Heb hem ingeruild. Garage las de computer uit en had het vermoeden dat de computer kapot was. Dat was inderdaad zo,
dus misschien kun je dat proberen?
Ervaring met Peugeot 307 SW Roland Garros 2.0 au: Prima auto, heel veel luxe, gewoon een feestje om in te rijden, maar zorg er voor als je een 2 liter koopt dat je met garantie de winter door komt. Het gebeurt nog wel eens dat je constant de melding krijgt: emissie systeem defect. Bij mij kwam dit door kapotte hydraulische klepgelijders. Alle 16 vervangen binnen de garantie. Gebeurt ook wel eens bij een Citroen of Lancia met dezelfde motor. Afgelopen zomer de spanrol van de distributie afgebroken. Komt nooit voor, maar ik had het. Kosten 600 euro word je niet echt vrolijk van.
Dealer heeft binnen en buiten de garantie alles perfect opgelost. Een pluim voor DAVO Delft.
Ervaring met verkoop: Prima dealer, doet absoluut niet moeilijk binnen de garantie. Kortom: een betrouwbare en kundige dealer.
Ervaring met onderhoud: Laat het onderhoud uitvoeren door een erkende dealer. Vooral de 2 liter.
Antwoord: Ook bij onze 307 SW is de spanrol van de distributie afgebroken! 2 dagen nadat de riem vervangen was. Motorschade is gelukkig door het Bovag bedrijf gedekt.
Bij vervanging is de originele bout van de spanrol hergebruikt (volgens de monteur een normale werkwijze) deze bleek (achteraf) niet de juiste hardheid te hebben, waardoor de spanrol afgebroken is.
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 hdif: Al deze negatieve ervaringen op het forum zijn onderling wel herkenbaar, maar ervaar zelf na 4,5 jaar een 307 SW 2.0 hdif te hebben gereden dat dit een goed rijdende en geweldige ruimtelijke auto is voor het hele gezin.
Met inderdaad het vliegwiel / koppeling probleem naar verluid 1x per 120.000km, overigens ditzelfde probleem ondervinden de Volkswagen Passat en audi A4 ook!
De verhoudingen zullen ook zeker wel een rol spelen in de negatieve ervaringen als zijnde meest verkochte auto van de afgelopen jaren! Ondanks alle slechte ervaringen van waarschijnlijk nu (ex-Peugeot rijders) die nu denken dat ze een probleemloze auto gaan leasen, kopen of reeds hebben gekocht bij een ander merkdealer.
Ik hoop voor deze automobilisten een betere tijd met de (andere) bolide. Maar kan u mededelen dat onze volgende bolide gewoon weer een Peugeot 307/8 SW wordt.
Ervaring met verkoop: Aandachtspunten bij de aanschaf van een 307 hdi(f) zijn:
- vragen om onderhouds historie en controleren van de stempels in het ondh. boekje.
Ervaring met Peugeot 307 SW SW 2.0 HDI 110PK: Heel veel narigheid gehad, 2x koppeling kapot, vliegwiel kapot, zowel voor als achter snel slijtende remschijven en blokken, diverse sensoren defect en een enorme afschrijving. Al diverse probleemloze Peugeots gehad (306 en 406) altijd veel kilometers gereden, maar voor mij geen 307 meer.
Ervaring met Peugeot 307 SW 1.6 16V: Wij hebben veel last gehad van storingen in het elektronische gedeelte. Iedere keer weer terug naar de garage, maar na 5 keer binnen 9 maanden terug te zijn geweest waren we het zat en hebben een andere auto gekocht. Jammer, ik had meer verwacht van een Peugeot.
Ervaring met verkoop: Wij hebben hele slechte ervaringen met deze garage. Ik had verwacht een goede auto te kopen, omdat ze een goede naam hebben in de regio.
Toen we de auto op gingen halen, gingen wij direct daarna op vakantie (niet met de auto). We hebben de auto toen bij mijn ouders neergezet. Mijn vader heeft het een en ander nagekeken en toen bleek dat er niets aan de auto gedaan was, niet eens schoongemaakt. De wielen waren er zelfs niet af geweest (terwijl we een Leeuwenkeur garantie hadden!)
Mijn vader is toen teruggegaan naar de garage en toen durfden ze te zeggen dat wij de auto gekocht hadden zoals deze daar stond! Wij zijn terug gegaan na de vakantie en alles is toen opgelost. We zijn dus 5 keer terug geweest met storingen in het elektronische gedeelte! We wilden de auto verkopen en hebben de auto op een veilingsite gezet. Daar kregen we een goed bod en wilden de auto gaan afleveren. Tot onze grote verbazing werd ons door een expert verteld dat de auto opnieuw gespoten was.
Ervaring met onderhoud: Na 5 keer hebben we geen klachten meer gehad, maar 5 keer terug in een tijd van 8 maanden vind ik te veel.
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 HDI: 2e hands gekocht bij garage. Rijdt erg lekker en soepel. Cruise control is een uitkomst. Luxe afwerking en prima zitplaatsten. Vorige auto was een Nissan Micra.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij Garage van Zessen in Lexmond met 6 maanden Bovag garantie. Uitmuntende service en oplevering gehad. Zeer prettige verkoper.
Antwoord: Als de cruisecontrol aan staat, is dat zichtbaar op het display onder de snelheidsmeter. Het display geeft aan of de cruisecontrol is ingeschakeld en op welke snelheid die is ingesteld.
Antwoord: Ik heb een vraagje: wij hebben een 307 SW gekocht en hebben een proefrit mee gereden en ook cruise controle gebruikt en nou was mijn vraag als je cruise-controle gebruikt moet er dan een lampje branden?
graag u reactie terug
met vriendelijke groet jacqueline
Ervaring met Peugeot 307 SW: Ik ben Eric en heb ook een peugeot 307 SW, maar dan de 2 liter diesel uitvoering. Ook ik heb ontzettend veel problemen met de auto gehad, waaronder ook storing uitlaatgassen. Nadat de katalysator, sensors, brandstofpomp, boordcomputer, verschillende kabels, stekkers, kortom de lijst is veel te lang, bleek deze storing te worden veroorzaakt door een stekker die van het gaspedaal naar de boordcomputer liep. Simpel dus maar, we waren inmiddels bijna 4 duizend euro verder waarvan de garage met veel tegenzin de helft voor zijn rekening heeft genomen.
Deze zomer naar spanje gereden bleken de aandrijfassen kapot kosten 550 euro, deze centjes waren voor de vakantie, ja vergeet het maar.
Inmiddels begint de auto weer te trillen doordat we natuurlijk te lang met slechte assen hebben gereden, ben eens goed gaan kijken ik denk dat de fusees link en rechts vervangen moeten worden dit ga ik dan zelf maar proberen.
Dus voor je verdere kosten hebt, laat ze een naar die stekker van je gaspedaal kijken.
Voor mij dus ook nooit meer een peugeot, ik denk zelfs nooit meer een Franse auto, kleredingen zijn het.
Succes.
Eric.