Forum Peugeot 307 SW
Reacties van eigenaren
Ervaring met Peugeot 307 SW: Zelfde negatieve ervaring: Nieuw gekocht in 2004. Bij 80.00 km eerste keer volledige koppeling vervangen inclusief vliegwiel. Regelmatig storingen m.b.t. uitlaatgas, cruisecontrol enz. Voor 600 euro sensoren laten vervangen zonder resultaat. Bij 186000 km opnieuw volledige koppeling inclusief gemodificeerd vliegwiel laten vervangen. Dit laatste is geen succes. Door het ontbreken van de schokabsorberende veertjes schokt de auto enorm bij gas loslaten en gasgeven.
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0: De Peugeot 307 SW. Als alles werkt: een superauto. Helaas staat de auto vaker in de garage, dan bij mij voor de deur. Het ene mankement opgelost en een ander mankement vertoont zich alweer zodra ik de garage uit rij. Voor mij nooit meer Peugeot, en ik heb toch heel wat auto's gehad, maar dit slaat werkelijk alles.
Antwoord: Inderdaad voor mij ook nooit meer Peugeot. Nieuw gekocht in 2005 en het begon al met de climate-control. Laat control maar weg! Regelmatig mee terug geweest naar de garage, maar volgens Peugeot Nederland alles binnen de marges. Buitentemp 23 graden, climate op 20 graden en dan blaast de airco 6 graden. Is toch echt wel koud. Later naar een onafhankelijke garage gegaan die het probleem oplost. Maar veel meer onderhoud en kosten dan bij elke andere auto die ik gehad heb.
Een keer nieuw gekocht om niet andermans ellende te kopen. Naar ons idee een vrijdagmiddagauto die op maandagmorgen is afgemaakt! Waardeloos.
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 HDI: Ik heb de auto gekocht bijna 4 jaar geleden. In eerste instantie niet al te veel problemen.
Echter al snel kwamen naar nu blijkt reguliere elektrische problemen de kop op te steken. De verlichting van de auto is echt een zwak punt. Ik heb in de afgelopen 4 jaar van alle rijverlichting de lampjes al zeker 2 maal vernieuwd. Om nog maar niet over de koplampen H7 te spreken (zijn gelukkig de duurste in hun soort). Ik rijd tegenwoordig gewoon standaard met vier reserve koplampen in de auto, want alleen dit jaar heb ik beiden al vier maal vervangen (waar gaat het over).
Verder wiellagers achter vervangen (geven veel geluid), maar is inmiddels weer terug. Knippelicht hendel aan stuur doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Ruitenvloeistof pomp pompt wel maar geeft geen vloeistof en afgelopen voorjaar is de complete koppeling inclusief drukgroep en vliegwiel vervangen in verband met erg veel trillingen bij optrekken. Dure reparatie en inmiddels zijn dezelfde klachten al weer terug.
Antwoord: Het probleem met de knipperlicht hendel kun je oplossen door wat WD40 in de schakelaar te spuiten. je kan er net bij met het slangetje van de spuitbus.
Ik heb echter het probleem, dat de binnenverlichting gaat knipperen als het linker voorraam naar beneden is geweest.
Weet daat iemand een oplossing voor?
Antwoord: Rij zelf een 307 hatchback uit 2001. Kent dezelfde problemen.
Koplampen (H7) springen eens in de drie maanden kapot. Hoort erbij, is een 307 kwaal. Wat de schakelaar van het knipperlicht betreft hoop ik dar WD40 voldoende is. Meestal van korte duur.
Waarschijnlijk is het kortsluiting in de hoofdschakelaar. Een nieuwe kost 350 euro excl. montage.
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 HDi: Wij hebben de 307 SW 2.0 HDI ruim 4 jaar als lease in bezit gehad en heeft nu bijna 220.000 km gereden. Deze auto heeft zelfs nog geen hikje gegeven en nooit iemand laten staan, ondanks dat de auto zwaar gebruikt werd. Werkelijk niet kapot te krijgen die 2.0 HDI. Is nog kurkdroog. Enkel bij 210.000 km de koppeling en dynamo vervangen, wat je zeker met de koppeling als regulier onderhoud kunt zien.
Kortom: aanrader hebben er vier in onze familie. Koop de auto niet bij een vage piet particulier. Mvg
Ervaring met Peugeot 307 SW 2.0 HDI 80kw: Voorop gesteld, wil ik aangeven, dat garagepersoneel van Nefkens (sinds kort Van Zwienen) mij altijd goed geholpen heeeft! Dat was ook wel nodig. Ik heb veel problemen gehad! Te veel, zal ik maar zeggen.
Het begon al kort nadat ik de auto had. Al rijdende op een tweebaansweg sloeg de motor af. De remmen werken dan ook een stuk minder. Na diverse controles bleek het een vochtprobleem. Dat illustreert zich nog steeds o.a. de koplampen zijn meestel beslagen.
Voorts noem ik zo maar nog enige problemen: de koppeling werkt niet goed, peilstok was ineens een stuk weggesmolten, een tros kabels in het motorblok moest vervangen worden, de rails op het dak begonnen al vrij snel te roesten/zagen er zwart uit. Volgens Peugeot Nederland komt dit door oorzaken van buitenaf en dus geen garantie. Kijk ik naar ander Peugeots van hetzelfde type, dan hebben zij ook dit probleem.
Bout spanrol vervangen startmotor vervangen, katalysator/ vervangen, UGR klep vervangen, ruit voor/terwijl de auto geparkeerd stond/ramen open.
Ervaring met onderhoud: Al doen de garagemedewerkers nog zo goed hun best, Peugeot Nederland doet het af met de franse slag!
Antwoord: Er staat nog niet vermeld, dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden, de schokbrekers in goede staat gebracht moet worden en het vliegwiel vervangen moet worden etc.
Antwoord: De voorruit en achterruit moesten vervangen worden, spontaan eruit gesprongen c.q. gebarsten. Of ik nog kies voor een Peugeot? Het valt te betwijfelen.
Antwoord: Het is net als bij alle overige merken: Je moet er gekuk mee hebben. Naast de standaard kwaaltjes en wat kleine ouderdomsgebreken blijf ik Peugeot trouw.
Bijna alle voorgaande modellen zelf gehad of gereden, maar de 307 scoort qua kwaliteit en prestaties nog het hoogst.
Ervaring met Peugeot 307 SW 1.6: Absoluut comfortabele auto. Totaal geen problemen.
Ervaring met Peugeot 307 SW 1.6: Koop nooit een 307: wij hebben in 4 jaar tijd 4000 euro onkosten gehad en nog loopt hij niet goed. Nu wil hij bij regen niet starten en is accu weer leeg. Trekt ergens stroom vandaan. Wie heeft oplossing? help A.U.B