Forum Peugeot 306 Break
Reacties van eigenaren
'98
14
bouwjaar
jaar in bezit
196k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
7
Motor
6
'98
4
bouwjaar
jaar in bezit
203k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
6
Naam: Tripoux, datum : 20 maart 2012
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6: In 4 jaar tijd 70.000 kilometer gereden. Ik ben erg tevreden. Wel wat reparaties, maar niet buitensporig.
Deze zomer weer naar Zuid-Frankrijk. Ik overweeg wel een hulpveren te monteren omdat we met z'n vieren gaan. Wat mij betreft teken ik weer een jaartje bij.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6: In 4 jaar tijd 70.000 kilometer gereden. Ik ben erg tevreden. Wel wat reparaties, maar niet buitensporig.
Deze zomer weer naar Zuid-Frankrijk. Ik overweeg wel een hulpveren te monteren omdat we met z'n vieren gaan. Wat mij betreft teken ik weer een jaartje bij.
'99
3
bouwjaar
jaar in bezit
200k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
5
Motor
7
Naam: Rmdijk1, datum : 28 juni 2011
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6 xr: Mijn ervaring met deze auto, 1.6 XR break:
Weinig problemen over het algemeen een goede en qua onderdelen geen dure auto. Weegt voor de wegenbelasting 1070 of 1090 kg, scheelt ook weer een stap met de 1.8 versie.
Kleine dingen: knipperend airbagwaarschuwingslampje (contact onder bestuurdersstoel zou de oorzaak moeten zijn, tot nu toe nog te lui geweest om dit te solderen). Hoedenplanksysteem is niet echt geweldig, komt even secuur met vastzetten licht trillerig geluid van hardplastic kapje van 3e remlicht in 1e versnelling zetten gaat niet altijd even soepel vlotter van benzinetank inmiddels niet helemaal vlekkeloos, bij voltanken geeft de meter al gauw iets meer dan 3/4 aan, terwijl ik er een stuk meer in zit.
Verder niet zoveel bergruimte rondom de stoelen, kofferbak des te meer. Met vakantie kofferbak volledig vol, toch goede wegligging, ondanks dat achterkant er dan wat doorgezakt uitziet. Laat er nu wel hulpveren onderzetten trouwens.
Grotere uitgaven waren: remblokken+voeringen
Ervaring met verkoop: Kleinigheid: even CD-speler erbij bietsen, mocht deze er nog niet in zitten.
Let op of airco en blazers goed werken en kijk even naar de scharnieren van alle deuren (roest, dit is op de uitlaat na ook het enige wat zo'n beetje kan roesten aan de 306) / stroef open en dicht.)
Gordels helemaal uittrekken en weer op laten rollen.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6 xr: Mijn ervaring met deze auto, 1.6 XR break:
Weinig problemen over het algemeen een goede en qua onderdelen geen dure auto. Weegt voor de wegenbelasting 1070 of 1090 kg, scheelt ook weer een stap met de 1.8 versie.
Kleine dingen: knipperend airbagwaarschuwingslampje (contact onder bestuurdersstoel zou de oorzaak moeten zijn, tot nu toe nog te lui geweest om dit te solderen). Hoedenplanksysteem is niet echt geweldig, komt even secuur met vastzetten licht trillerig geluid van hardplastic kapje van 3e remlicht in 1e versnelling zetten gaat niet altijd even soepel vlotter van benzinetank inmiddels niet helemaal vlekkeloos, bij voltanken geeft de meter al gauw iets meer dan 3/4 aan, terwijl ik er een stuk meer in zit.
Verder niet zoveel bergruimte rondom de stoelen, kofferbak des te meer. Met vakantie kofferbak volledig vol, toch goede wegligging, ondanks dat achterkant er dan wat doorgezakt uitziet. Laat er nu wel hulpveren onderzetten trouwens.
Grotere uitgaven waren: remblokken+voeringen
Ervaring met verkoop: Kleinigheid: even CD-speler erbij bietsen, mocht deze er nog niet in zitten.
Let op of airco en blazers goed werken en kijk even naar de scharnieren van alle deuren (roest, dit is op de uitlaat na ook het enige wat zo'n beetje kan roesten aan de 306) / stroef open en dicht.)
Gordels helemaal uittrekken en weer op laten rollen.
Reactie van: Casabruinsma, datum: 10 januari 2012
Antwoord: Hulpveren is een noodzaak met een aanhanger en 4 personen. Woon nu is Spanje en daar willen ze dat niet onder mijn auto zien geen apk keuring. Demonteren wel keuring, terug weer monteren want de vering achter is te zwak. Wacht nu op desaler of zij met een certificaat iets kunnen aantonen dat het wel legaal is. Volgens spanje ITV niet. RElke keuring demonteren en weer monteren. Denkt alleen spanje erzo over. ??
'01
9
bouwjaar
jaar in bezit
165k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
5
Naam: Jdebeuf, datum : 19 oktober 2010
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.9d: De motor mist wat kracht om vlot mee te kunnen met het verkeer, maar is oersterk. Heel weinig kosten aan de motor. Wel veel kosten aan de rest, onder meer reeds vervangen: motor aanjager verwarming, motor wisser achter, bekabeling van 3de remlicht, bekabeling portier, remcilinder, portierhandgreep, handremkabel. De achteras is ook een zwak punt. Die zorgt voor een uitstekende wegligging in bochten, maar is snel onderhevig aan slijtage.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.9d: De motor mist wat kracht om vlot mee te kunnen met het verkeer, maar is oersterk. Heel weinig kosten aan de motor. Wel veel kosten aan de rest, onder meer reeds vervangen: motor aanjager verwarming, motor wisser achter, bekabeling van 3de remlicht, bekabeling portier, remcilinder, portierhandgreep, handremkabel. De achteras is ook een zwak punt. Die zorgt voor een uitstekende wegligging in bochten, maar is snel onderhevig aan slijtage.
'02
3
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
6
Naam: Annieenhenk, datum : 22 september 2010
Ervaring met Peugeot 306 Break: Achtervering bij belasting te zwak.
Schitterende lak, wasbeurt is een genot.
Beurten bijhouden dan is ie helemaal top.
Ervaring met Peugeot 306 Break: Achtervering bij belasting te zwak.
Schitterende lak, wasbeurt is een genot.
Beurten bijhouden dan is ie helemaal top.
'00
4
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Mickenpaula, datum : 14 maart 2010
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6 xt: Houd bij aanschaf een aantal puntjes in de gaten. Mijn ervaring is dat de aanjager van de verwarming, de bedrading in het dashboard en de voorstoelen na een jaar of 8 toch echt wel onderhevig zijn aan merkbare slijtage.
Tip: houd de scharnieren van de deuren in de gaten en geef ze af en toe een shot WD40, dan blijven ze in perfecte staat.
Ervaring met onderhoud: Hoewel er bijvoorbeeld onder de motorkap maar beperkt zelf gesleuteld kan worden door de niet-gediplomeerde monteur wanna-be, heb ik gemerkt dat het aanzienlijk in de kosten kan schelen om hetgene dat zelf gedaan kan worden, ook zelf te doen. Juist de simpele kleine dingetjes brengen flinke kosten met zich mee als het overgelaten word aan de pro's.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6 xt: Houd bij aanschaf een aantal puntjes in de gaten. Mijn ervaring is dat de aanjager van de verwarming, de bedrading in het dashboard en de voorstoelen na een jaar of 8 toch echt wel onderhevig zijn aan merkbare slijtage.
Tip: houd de scharnieren van de deuren in de gaten en geef ze af en toe een shot WD40, dan blijven ze in perfecte staat.
Ervaring met onderhoud: Hoewel er bijvoorbeeld onder de motorkap maar beperkt zelf gesleuteld kan worden door de niet-gediplomeerde monteur wanna-be, heb ik gemerkt dat het aanzienlijk in de kosten kan schelen om hetgene dat zelf gedaan kan worden, ook zelf te doen. Juist de simpele kleine dingetjes brengen flinke kosten met zich mee als het overgelaten word aan de pro's.
Reactie van: John, datum: 27 augustus 2012
Antwoord: Graag wil ik weten wat deze kleine dingen zijn.
'99
8
bouwjaar
jaar in bezit
410k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
5
Naam: Sternah19, datum : 20 oktober 2009
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.9: Is na ruim 400.000 nu aan vervanging toe. Maar draait nog elke dag.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.9: Is na ruim 400.000 nu aan vervanging toe. Maar draait nog elke dag.
Reactie van: Annieenhenk, datum: 22 september 2010
Antwoord: Onze rode luxe - en bestelauto heeft er nu 350.000 opzitten. Deze Diesel mag nog een paar jaar blijven, ziet er nog steeds schitterend uit.
Ervaring met Peugeot 306 Break 1.6 xt: Gedurende 14 jaar 180.000 km mee gereden. Enige abnormale problemen waren: voorveer gebroken, radio (Clarion fabrieksinbouw) stuk (vervangen door radio van 60 euro), airco 3 jaar geleden stuk gegaan, gezien de leeftijd van de auto vind ik het niet waard om deze te laten repareren. Nog geen serieuze reparaties aan motor of andere slijtdelen gehad zoals bijv. Waterpomp, oliepomp, koppeling, transmissie, dynamo, startmotor, stuurinrichting, electronica, remschijven/trommels etc. Wel uitlaat en accu 1x vervangen. Verbruik 1:14-15. Kortom betrouwbare, ruime auto met voldoende comfort en lage kosten.