Forum Nissan X-Trail (2001 - 2007)
Reacties van eigenaren
'04
7
bouwjaar
jaar in bezit
175k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
7
Motor
7
'06
5
bouwjaar
jaar in bezit
220k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
10
Naam: Pfomartens, datum : 24 maart 2015
Ervaring met Nissan X-Trail: Ik heb de Nissan X-Trail met 69.000 KM gekocht, de enige mankementen die ik hiermee heb gehad is tot nu toe is een linker wiellager vervangen en vorig jaar in Spanje met 200.000 KM brak mijn uitlaat (Middenpijp) af en heb deze daar tijdelijk laten repareren. Terug in Nederland deze laten vervangen.
Een perfecte auto, als je deze op tijd naar de garage brengt voor onderhoud. (Olie is het belangrijkste). Dit zijn nog de goede Nissan Motoren, vanaf 2007 liggen hier Renault motoren is die meer mankementen geven.
Zeker een aanrader.
Ervaring met Nissan X-Trail: Ik heb de Nissan X-Trail met 69.000 KM gekocht, de enige mankementen die ik hiermee heb gehad is tot nu toe is een linker wiellager vervangen en vorig jaar in Spanje met 200.000 KM brak mijn uitlaat (Middenpijp) af en heb deze daar tijdelijk laten repareren. Terug in Nederland deze laten vervangen.
Een perfecte auto, als je deze op tijd naar de garage brengt voor onderhoud. (Olie is het belangrijkste). Dit zijn nog de goede Nissan Motoren, vanaf 2007 liggen hier Renault motoren is die meer mankementen geven.
Zeker een aanrader.
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
79k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
7
Naam: Mhm. Smeets, datum : 17 maart 2015
Ervaring met Nissan X-Trail 2.5 Sport: Hoge zit is zeer comfortabel voor ouderen. Nu na een half jaar in mijn bezit (kon bij "aantal jaren in bezit" geen 1/2 jaar invullen) een kapot wiellager links voor. Wordt nog onder garantie gerepareerd (drie dagen voordat de garantie is verlopen).
Ervaring met Nissan X-Trail 2.5 Sport: Hoge zit is zeer comfortabel voor ouderen. Nu na een half jaar in mijn bezit (kon bij "aantal jaren in bezit" geen 1/2 jaar invullen) een kapot wiellager links voor. Wordt nog onder garantie gerepareerd (drie dagen voordat de garantie is verlopen).
'07
7
bouwjaar
jaar in bezit
1k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
8
Motor
5
Naam: Apoortenga, datum : 17 december 2014
Ervaring met Nissan X-Trail 2.2 dCi: Ik vraag mij zo langzamerhand af of onderstaande normaal is want:
- X-TRIAL nieuw gekocht met alle toeters en bellen erbij.
- Nog vrij nieuw catalisator (uitlaat) vervangen.
- Heeft mij een keer laten staan met een caravan achter de haak op een helling van ca. 8-10 graden. Caravan weegt ca. 1300 kg (later niet meer voorgekomen). Ik ben overigens een ervaren caravanrijder. Test na terugkomst de trekkracht en de carterolie gecontroleerd. Men vindt overmatige slijtage en er wordt gasolie in de carterolie gevonden. Altijd bij de Nissan dealer in onderhoud geweest.
- Vastzittende remcilinder voor (oxyde vorming).
- Voorwiellager vervangen en als klapstuk: na een km stand van ca. 140.000 km begon de motor onregelmatig te lopen (heb dit gemeld bij de dealer). Met vakantie gegaan en tot overmaat van ramp (ook met de caravan erachter) slaat de motor tijdens het uitlopen soms af. Al sturend naar bv. een rotonde heb je dan geen stuur- en rembekrachtiging meer, een zeer vervelende en onveilige situatie. Computeranalyse en conclusie: de distributiekettingen moeten vervangen worden (kosten Euro 2900.--) Na een ietwat vervelend telefonisch onderhoud met de directeur nam hij 1/3 deel voor zijn rekening. Er werd mij overigens altijd verteld dat de distributiekettingen niet vervangen behoeven te worden mits deze in de voorgeschreven olie zouden draaien en de onderhoudsbeurten volgens schema zouden worden uitgevoerd. Is inmiddels vernieuwd en motor draait nu rustiger c.q. mooier.
Begin dit jaar voor de APK keuring geweest er zijn nieuwe remschijven voor gemonteerd en achter zijn ze afgedraaid oxyde vorming. Resultaat: onregelmatig remgedrag en bij elke omwenteling van een achterwiel een niet bijbehorend geluid. Vier keer terug geweest om normaal remgedrag en geluid te krijgen.
Slotsom en conclusie van garage: Complete nieuwe remklauwen en bijbehorende units achter. Kosten alleen materiaal Euro 1200.- Werkloon wordt nu ook door dealer niet verrekend. Al het andere wat ondertussen vernieuwd is vermeld ik maar niet want dat zal wel bij het normale onderhoud behoren maar BOVENSTAANDE OOK?
Het blijft trouwens een gezonde drinker, met pijn 1 op 12,8 (langere afstand en gemiddeld 100 km/uur). Met caravan en ca. 90 km/uur 1 op 8.0!
Ervaring met Nissan X-Trail 2.2 dCi: Ik vraag mij zo langzamerhand af of onderstaande normaal is want:
- X-TRIAL nieuw gekocht met alle toeters en bellen erbij.
- Nog vrij nieuw catalisator (uitlaat) vervangen.
- Heeft mij een keer laten staan met een caravan achter de haak op een helling van ca. 8-10 graden. Caravan weegt ca. 1300 kg (later niet meer voorgekomen). Ik ben overigens een ervaren caravanrijder. Test na terugkomst de trekkracht en de carterolie gecontroleerd. Men vindt overmatige slijtage en er wordt gasolie in de carterolie gevonden. Altijd bij de Nissan dealer in onderhoud geweest.
- Vastzittende remcilinder voor (oxyde vorming).
- Voorwiellager vervangen en als klapstuk: na een km stand van ca. 140.000 km begon de motor onregelmatig te lopen (heb dit gemeld bij de dealer). Met vakantie gegaan en tot overmaat van ramp (ook met de caravan erachter) slaat de motor tijdens het uitlopen soms af. Al sturend naar bv. een rotonde heb je dan geen stuur- en rembekrachtiging meer, een zeer vervelende en onveilige situatie. Computeranalyse en conclusie: de distributiekettingen moeten vervangen worden (kosten Euro 2900.--) Na een ietwat vervelend telefonisch onderhoud met de directeur nam hij 1/3 deel voor zijn rekening. Er werd mij overigens altijd verteld dat de distributiekettingen niet vervangen behoeven te worden mits deze in de voorgeschreven olie zouden draaien en de onderhoudsbeurten volgens schema zouden worden uitgevoerd. Is inmiddels vernieuwd en motor draait nu rustiger c.q. mooier.
Begin dit jaar voor de APK keuring geweest er zijn nieuwe remschijven voor gemonteerd en achter zijn ze afgedraaid oxyde vorming. Resultaat: onregelmatig remgedrag en bij elke omwenteling van een achterwiel een niet bijbehorend geluid. Vier keer terug geweest om normaal remgedrag en geluid te krijgen.
Slotsom en conclusie van garage: Complete nieuwe remklauwen en bijbehorende units achter. Kosten alleen materiaal Euro 1200.- Werkloon wordt nu ook door dealer niet verrekend. Al het andere wat ondertussen vernieuwd is vermeld ik maar niet want dat zal wel bij het normale onderhoud behoren maar BOVENSTAANDE OOK?
Het blijft trouwens een gezonde drinker, met pijn 1 op 12,8 (langere afstand en gemiddeld 100 km/uur). Met caravan en ca. 90 km/uur 1 op 8.0!
Reactie van: Jandiederikvanheemstra, datum: 11 december 2022
Antwoord: Er is een terugroepactie geweest voor de startdrukknop. Als deze ingedrukt blijft kan de motor tijdens het rijden uitvallen (motornoodstopfunctie). Je kan op kentekencheck.nl kijken of jouw auto deze terugroepactie al heeft gehad. Maargoed, het is nu 2022, weet niet of je hem nog hebt/probleem nog hebt. Succes! JD
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Mhm. Smeets, datum : 11 september 2014
Ervaring met Nissan X-Trail: Ik heb er nu (september 2014) ook een gekocht. Een 2004 2.5D Sport, handgeschakeld. Ik zal zelf wat extra isolatie-materiaal gaan aanbrengen: in kofferbak en kofferbakvloer, misschien ook nog in de wielkasten en onder de vloermatten. Ook onder de motorkap zal ik nog wat dempingmateriaal bevestigen.
Ervaring met Nissan X-Trail: Ik heb er nu (september 2014) ook een gekocht. Een 2004 2.5D Sport, handgeschakeld. Ik zal zelf wat extra isolatie-materiaal gaan aanbrengen: in kofferbak en kofferbakvloer, misschien ook nog in de wielkasten en onder de vloermatten. Ook onder de motorkap zal ik nog wat dempingmateriaal bevestigen.
'07
6
bouwjaar
jaar in bezit
200k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Loekooijevaar, datum : 26 augustus 2014
Ervaring met Nissan X-Trail: Mijn x-trail uit 2007 nadert nu de 200.000 km. Perfecte trekker en geweldig comfortabel met hoge instap. Geen automaat, want die mag geen caravan trekken van 1.500 kg. Bij km-stand 150.000 heb ik nieuwe koppelingsplaten laten monteren bij de dealer. Een klus van een dag en vrij kostbaar, omdat het halve motorblok open gemaakt moet worden. Mijn beslissing toen ik vantevoren hoorde dat die klus 2.200 euro zou gaan kosten heb ik genomen om het toch te laten doen omdat ik voor dat geld geen goede gebruikte X-trail kon krijgen. Ik rijd nu weer fluitend met een caravan elk jaar naar Frankrijk. Een goede dealer en kundige monteurs zijn altijd een vereiste.
Ervaring met Nissan X-Trail: Mijn x-trail uit 2007 nadert nu de 200.000 km. Perfecte trekker en geweldig comfortabel met hoge instap. Geen automaat, want die mag geen caravan trekken van 1.500 kg. Bij km-stand 150.000 heb ik nieuwe koppelingsplaten laten monteren bij de dealer. Een klus van een dag en vrij kostbaar, omdat het halve motorblok open gemaakt moet worden. Mijn beslissing toen ik vantevoren hoorde dat die klus 2.200 euro zou gaan kosten heb ik genomen om het toch te laten doen omdat ik voor dat geld geen goede gebruikte X-trail kon krijgen. Ik rijd nu weer fluitend met een caravan elk jaar naar Frankrijk. Een goede dealer en kundige monteurs zijn altijd een vereiste.
'07
6
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
10
Motor
10
Naam: Maaarten. Broekhuizen, datum : 6 februari 2014
Ervaring met Nissan X-Trail: Honderd 112 duizend kilometer gereden zonder een probleem auto nieuw gekocht.
Ervaring met Nissan X-Trail: Honderd 112 duizend kilometer gereden zonder een probleem auto nieuw gekocht.
Ervaring met Nissan X-Trail 2.6 columbia: In 2008 gekocht en ondertussen 100.000 kilometer verder. De distrubutieketting is vervangen en nieuwe banden. Nu moet er een nieuwe katalysator in. En dan gaat hij weer heel lang mee. Ik vind het en monsterwagen heeft ons nog nooit in de steek gelaten trekt de paardentrailer en caravanprobleemloos.
Toch wil vriendlief hem kwijt... ik niet! Want er zijn geen goede en betrouwbare alternatieven :-).
Ervaring met onderhoud: Gewoon en garage om de hoek. Doet zijn werk uitstekend en trekt je geen poot uit.