Forum Nissan Qashqai (2014 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2 automaat: Deze auto heb ik nieuw opgehaald op 4 jan 2017 bij van Nieuwkerk in Hilversum. Die auto loopt nog geen 1 op 9 bij normaal gebruik. De dealer kan niets voor mij doen dus moet ik het met de importeur zien op te lossen, die had al lang wat kunnen doen omdat ze al op de hoogte zijn. Ik vraag me af, is nu alleen mijn Qashqai zo onvoordelig in gebruik? De fabrikant geeft 1 op 17,2 op in de boekjes. Ik laat het er niet bij zitten, ik voel me behoorlijk benadeeld.
Antwoord: Na 65.000 km is mijn overall gebruik 7.0 l/100 km (1:14). Ik rijd vrijwel altijd de max toegestane snelheid + 3km/u en in de provincie is 1:15 absoluut zonder concessies haalbaar.
Maar bij een langere rit boven de 130 km/u, of bij wedstrijdjes bij het stoplicht, dan valt het al snel terug naar 1:12
Antwoord: In de winter doe ik 600 km met een volle 58 l tank gemiddeld en in de zomer ongeveer 800-850 km. Dus gemiddeld 1:14-15, w.v. grote weg 1:16-17 en stad 1 op 11-12. Netjes.
Ervaring met Nissan Qashqai: Prima, auto zeer tevreden. Alleen de Navigatie is nog niet eens een 2 waard. Wat een waardeloze navigatie, Nissan moet zich dood schamen.
Antwoord: Eens, de software is OK, maar de kaarten zijn 2 jaar oud bij aanschaf. Schandalig is dat je voor veel geld nieuw kaartmateriaal kan kopen, dat ook weer 2 jaar gedateerd blijkt te zijn.
Ik heb nu mijn telefoon aan de voorruit gekleefd voor navigatie. Te gek voor woorden!
De importeur gaf aanvankelijk niet thuis, en beweerde later dat ik de enige klager was. Je moet maar durven. Het lijkt triviaal, maar voor mij geen Nissan meer.
Antwoord: Bij aanschaf Qashqai 2015 zaten er ook oude kaarten in de navigatie, bij de dealer aangegeven. Formulier in gevuld bij dealer voor importeur. Up date gehad navigatie "gratis" werkt perfect.
Antwoord: Bij 2015-2016 modellen blijkt dat inderdaad (een beetje) te zijn opgelost.
Echter, die van mij is aangeschaft eind 2014. Kaartmateriaal heb ik getoetst, zelfs 2011 bleek incompleet. Zelfs beweert Nissan dat het kaartmateriaal van 2012 is, dus evengoed nog ruim 2 jaar gedateerd bij aanschaf.
Antwoord: De software is helemaal niet okay. Een gloednieuwe Micra en altijd met TomTom gereden. Dat doe ik nu dus weer. Wat een drama die ingebouwde rommel van Nissan. Kent alleen de stand: "We gaan eens gezellig met de grootst mogelijke omweg en onlogische route naar de door u gekozen bestemming!"
Ervaring met Nissan Qashqai Tekna: Mijn voorruitverwarming lijkt het af en toe niet te doen. Volgens mijn dealer Zeeuw en Zeeuw wordt de capaciteit van de accu eerst geraadpleegd en bij te lage accucapaciteit doet ie het niet! Het is toch geen start/stop! Hij moet het toch altijd doen, net als je achterruitverwarming, je verlichting etc.?
Antwoord: Gezien de vele overwegend negatieve reacties op dit forum is mijn interesse in de Qashqai tot een minimum gedaald. Ik heb overwogen om van VW / Skoda te switchen naar bijvoorbeeld Qashqai, maar ik denk dat ik mij toch maar ga houden aan de Skoda Yeti, welke de afgelopen jaren door en door betrouwbaar is gebleken. Vanaf 2010 elke 3 jaar nieuwe Yeti gereden: steeds storingsvrij gereden!
Antwoord: Ik overweeg ook om heel misschien een Nissan Qashqai te kopen, maar nu ik dit allemaal lees, ga ik me nog maar eens goed orienteren op andere hoogzitters. Ik zie het al gebeuren: zit ik straks wel wat hoger, maar ook met onprettige bijkomstigheden. Dan kan ik misschien maar beter in mijn huidige auto blijven rijden. Die is uiteindelijk pas 4 jaar oud, en daar heb ik geen problemen mee. Enige nadeel is dat ik nu nogal laag zit.
Ervaring met Nissan Qashqai N connecta dig 115: Schandalig navigatie. Update door Here Maps is volgens hen in december 2016 geleverd, maar Nissan Nederland weet weer van niks. Nissan heeft simpelweg een te goedkoop abonnement bij Here afgesloten. Was vanmiddag op een adres wat al 5 jaar bestaat, maar navigatie kende de wegen niet. TomTom hangt dus nog steeds aan het raam.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2 turbo Tekna: Aanbevelen.
Ervaring met Nissan Qashqai:
Ervaring met verkoop: Motor is veel licht en heeft totaal geen trekkracht. Duwen gaat harder.
Antwoord: Bereid je de volgende keer voor en maak een proefrit, lees de review op autozine etc.
Antwoord: Na diverse reacties te hebben gelezen over deze miskopen, heb ik totaal geen vertrouwen meer in Nissan. Vaak hoor ik zeggen: er worden geen slechte auto's meer gemaakt. Nou, dan wordt NISSAN zeker nu al niet meer meegeteld.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.6 Dci Tekna: Reeds twee maal een nieuwe accu, die deed dan ineens niets meer, starthulp en de accu deed het weer, blijkt een fout in de cellen van de accu te zijn.
Navi is reeds genoeg over gezegd, was oude meuk, vorig jaar update gekocht bij Berkel voor 80 euro, dus belazerd? Bedrijf bestaat niet meer, dus uitwijken van Spijkenisse naar Vlaardingen, had ik eerder moeten doen. Connect is regelmatig telefoon kwijt en kan er niet meer dan 1 toestel aan. USB afspelen begint na stop weer bij begin.
Sensors voor en achter wordt je afentoe horendol van, vooral als ze een beetje vuil zijn. Auto staat nu reeds 8 weken bij reparateur met schade, wachten op onderdelen. (kabelboom van de voorkant) onbekend wanneer die geleverd gaat worden. Auto zelf was na 1,5 week verder al klaar.
Toen eerst nog bijna 2 weken wachten op stekkertje van de airco. Daarna bij proefrijden fouten van de airbag. Auto moest daarvoor naar dealer omdat die dieper in de software kunnen komen, bleken er nog 25+ fouten in te zitten door waarschijnlijk breuk in de glasvezelkabel.
Bij mijn nieuwe dealer gevraagd waarom duurt dit allemaal zo lang, blijkt dat Nissan als stelregel heeft dat productie voor gaat. Kabelboom moet dus kennelijk uit England of Japan komen. Ben ik de enige in Europa met een aanrijding met zijn QQ??
Ik denk niet dat er op die manier nog een Nissan bij mij voor de deur komt en als de huidige gerepareerd is word hij ingeruild voor een Mazda CX5 of een Peugeot 5008.
Ervaring met verkoop: Bedrijf is binnen een tijd van twee maanden opgeheven omdat er te weinig werd verdiend door de eigenaars.