Forum Nissan Qashqai (2014 - 2021)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2: Er rammelt altijd wel iets of in de deur of in/onder het dashbord. En het verbruik is zeer hoog max 1 op 12 voor een 1200 cc van 1250 kg. En nu augustus 2107 10.000 km rammelt er iets aan de koppelings drukgroep. Wat? Echter na het melden op de 14e augustus komen ze hem pas de 23e halen service (slecht) geen tijd voor de klant diep roblemen ervaart. En in het begin 100 km nieuwe software moeten laden omdet deze niet de sleutel herkende en niet op toeren kwam. Had beter bmw gehouden.
Ervaring met verkoop: Verkopen willen ze snel maar servise is slecht! Wordt niet direct verholpen.
Altijd paar dagen wachten of langer.
Ervaring met Nissan Qashqai: Prima auto. Comfortabel. Alleen even afwachten hoe het Franse 1200CC Renault motortje zich houdt als de auto bijv. 100.000 km heeft gereden. Maar dat geldt voor alle geknepen motoren met turbo.
Enige euvel is het hill-start systeem, dat niet altijd goed is te hanteren.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.6: Overgestapt naar de QQ. Bij het schakelen tussen elke versnelling blijft het toerental lang hangen en geregeld geeft het juist zo'n 500 a 600 extra toeren erbij. Erg oncomfertable en moeilijk in te schatten het juiste schakelmoment en snelheid van de acceleratie. De dealer vertelt mij dat dit normaal is en zo is gemaakt dat de auto niet uitslaat... een soortement beveiliging. Is er iemand die ervaring heft met dit zelfde euvel en mij kan vertellen wat de eventuele oplossing zou kunnen zijn? De auto gaat begin augustus naar de dealer om uitgelezen te gaan worden.
Antwoord: Ik heb een CVT automaat nieuw gekocht in 2016, ik heb ook dergelijke problemen, maar er werd steeds gezegd, we moeten zoeken en er is iets aan het gasklephuis gedaan. Soms doet hij het wel en soms doet hij het niet! toch klopt er iets niet, als ik hem start, koude start, dan wil nog wel eens het toerental uit zich zelf omhoog gaan, zonder dat ik gas geef, dit laatste lijkt nu ook regelmatig voor te komen tijdens het rijden! En niet op tijd doorschakelen, net of hij blijft hangen rond de 100 km/h en niet doorschakelt naar de volgende versnelling en gaat dan gepaard met hoge toeren.ik ga het nu voor de zoveelste keer aangeven bij de dealer en hoopmdat er een oplossing voor komt. Toevallig kwam er een filmpje van autoweek voorbij met tips over het kopen van een Qashqai en daarin komt het probleem naar voren van het uit zichzelf hogere toerental. Vooral bij de cvt automaat! En er wordt aangegeven dat hierdoor zelfs hele transmissies zijn vervangen, Nissan moet daar dus vanaf weten lijkt me.
Antwoord: Ik heb zelf ook problemen met de automaat van Qashqai 1.2 l van 2015. schakelt soms stotend over. Ligt aan de schakeling in de automatische bak van 7 traps en de riem in de bak, moet m nu na 28000 km al laten vervangen garantie net verlopen kosten 4500,-
Ervaring met Nissan Qashqai: Aircocondensator vervangen onder garantie (na 2 jaar ) is de nieuwe weer van slechte kwaliteit? Of is het probleem de evt. steenslag?
Ervaring met onderhoud: Aircocondensator vervangen na 2jaar 20.000 km het is de vraag of na 2 jaar de condensator weer de geest geeft (of is de kw. nu beter?) kosten: +/- 800 euro
Ervaring met Nissan Qashqai: Auto sinds januari in bezit (1.2 N-vision uitvoering). Nu met de nieuwste kaartupdate (v2) geen klachten over de navigatie. Comfort is top, ruimte is prima. Het verbruik is gemiddeld ook goed, ik rijd vaak maar ritten van 8 tot 10 km en dan kom ik gemiddeld aan een krappe 1 op 14.
Bij een rit van 16 km haal ik al makkelijker 1 op 15 a 1 op 16. Het record staat op 1 op 18,5, dat was een lange rustige snelwegrit oa met trajectcontrole en 80 km/u zones.
Geen echte problemen. Of moet ik vermelden dat ik ruzie heb met het start/stop systeem als de pauze minder dan een seconde is geweest, bijvoorbeeld als het verkeerslicht meteen op groen springt? Ik gebruik het start/stop systeem misschien te vaak, terwijl de besparing maar minimaal is. 1,85 kg co2 besparing op 5.000 km. Dat is dus net zoiets als 15 km rijden aan brandstof. Oftewel iets meer dan een liter bespaard op 5000 km. Ik geloof niet dat ik daarmee rijk ga worden :)
Ervaring met onderhoud: Tot nu toe gaat het allemaal prima, maar de eerste onderhoudsbeurt moet nog plaatsvinden.
Antwoord: Start stop kun je vrij eenvoudig totaal uitzetten. Onder motorkap bevindt zich een druksensor. Boutje los maken en 90gr kantelen.
Ervaring met Nissan Qashqai Tekna: Heb nu na de tweede servicebeurt na 8.000 km 2 liter olie moeten bijvullen.
Ervaring met Nissan Qashqai 1.2 tekna 19 inch: Ruitenwisser bevestiging erg kwetsbaar.