Forum Nissan Note
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ondertussen is de motor aardig ingereden (ruim 3000 km) en is het verbruik iets gezakt naar 6,2 liter op 100 km. Ik ben nog steeds heel tevreden over deze auto en passagiers verbazen zich over de ruimte op de achterbank. Nog een klein minpuntje ontdekt: de automatische wissers werken niet altijd zoals ik het wil (de ene keer te langzaam te andere keer te snel), gelukkig kun je zo ook handmatig bedienen. De automatische verlichting werkt wel perfect en kun je nooit vergeten uit of aan te doen. De wat hogere zitpositie vind ik ideaal.
Ervaring met Nissan Note: Sinds maart ben ik in het bezit van een Nissan Note Tekna Digi-S,automaat. Vanaf 2006 tot 2010 heb ik een First Note gehad, daarna een VW Polo. De nieuwe Note is een stille auto en een mooie hoge zit,als je ouder gaat worden. De VW Polo is een goede auto, maar te duur voor wat er voor krijgt.De Note heeft alles aan boord en rijd heel goed en is ook nog betaal baar. Zakelijk heb ik in het verleden vele Nissans versleten maar nooit enig technisch defect gehad. Bij VW heb ik ruim 3 jaar met een slechte distributieketting gereden en na veel aandringen is deze toch vervangen. Het vertrouwen was in VW wel weg. Wel heeft VW een heel fijne DSG automaat. De nieuwe Note is een goede auto: erg stil en lekkere hoge zit, alleen verbruik kan wel wat beter. Momenteel is dat ongeveer 1 op 13,5. Al met al een prima auto.
Ervaring met Nissan Note 1.2 Connect Edition: Geen snelle auto, maar wel zuinig en met veel luxe accessoires.
Bij rustig rijden, volgens het Nieuwe Rijden principe, rijd ik nu al op 5,3 liter op 100km.
Antwoord: Ik rijd nu zelf een First Note 1.6 uit 2006. Na 5 probleemloze kilometers (totaalteller staat op 135.000) begin ik nu eens rustig rond te kijken naar een opvolger. Ik had me de afgelopen tijd behoorlijk verdiept in de nieuwe Note, alle ins en outs van de nieuwe opgezocht: alles prima in orde en helemaal naar mijn zin, echter...
Afgelopen vrijdag voor een kijkje naar de Nissan-dealer geweest en ben er eens goed voor en in gaan zitten. Alles beviel me heel goed tot ik een praatje aanging met de verkoper en deze me na enige tijd vertelde dat onder de nieuwe Note geen trekhaak bevestigd kan worden... (wel in de Diesel...)
Dat was een behoorlijke tegenvaller, want dat betekend in mijn geval dat de nieuwe Note dus zondermeer afvalt als komende auto. Miskleun van de Nissan-fabriek als je het mij vraagt!
Antwoord: Had de Nissan Note gekocht, in de eerste folder staat wel degelijk een trekhaak met een max. draagvermogen van 50 kg en trekgewicht van 260 kg. Nissan is daar later op terug gekomen, nu alleen een Tule draagconstructie mogelijk voor Tule fietsendrager (er kan geen andere op) waar max. 34 kg. op de fietsendrager mag. Voor E-bikes ongeschikt!! Een beetje E-bike weegt 25-27 kg/st. Dus ca. 20kg over de limiet. Als er iets gebeurt, betaalt verzekering niet uit. Nu overgestapt op Juke en met een financiele kater.
Ervaring met Nissan Note 1.2 connect edition: Safety shield werkt niet bij regen. Nissan heeft na 2 maanden nog geen oplossing. Beter investeren in verschuifbare achterbank. Verder zeer tevreden over comfort.
Verbruik na 2 X tanken is 5.8 l per 100km Kleine benzinetank. Dus na 620 km al tanken.
Antwoord: Met het Nieuwe Rijden principe, haal ik gemiddeld over 4800 km een verbruik van 5,3 liter per 100 km met mijn New Note 1,2 Connect Edition 80pk.
Ervaring met Nissan Note 1.2 Connect: Onbegrijpelijk veel binnenruimte in deze prettig rijdende, comfortabel zittende MPV. Benzineverbruik valt nog wel tegen, maar ik heb goede hoop dat dit binnen aanvaardbare grenzen terecht zal komen. Het Family pack is sterkt aan te raden. Die verschuifbare achterbank zou ik niet meer willen missen. De nieuwe Note overtreft in praktijk mijn verwachtingen. Een schot in de roos van Nissan. De auto is verrassend stil voor een 3-cilinder . Alle hulde voor de manier waarop het geluid van de motor en het buitengeluid worden gereduceerd. De kritiek van sommige journalisten vind ik onterecht. Dit is een van de beste auto's die ik heb gehad.
Antwoord: Heb met de Note een proefrit gemaakt. Fantastische auto maar hij valt bij mij af om reden dat ik het geluidsniveau bij stadsverkeer echt te hoog vind. Eenmaal op de snelweg prima, maar in de stad echt te rumoerig.
Ervaring met Nissan Note: Sinds mei 2014 rijd ik een Note 1.2 DIG-S (compressor = mechanische turbo) Connect. Auto bevalt supergoed, is verrassend ruim en stil. Alleen bij fors optrekken hoor je de 3 cylinder roffel.
Deze Connect uitvoering is supercompleet en eigenlijk alles zit erop en aan. De compressor kun je met een knop uitschakelen waardoor de auto zuiniger maar ook trager wordt. Vanaf 2014 mag er ook een trekhaak onder (dit was voorheen een belastingmaatregel). Ik heb ook het Family-pak wat een aanrader is vanwege de verschuifbare achterbank met armsteun (incl. drinkbekerhouders) en slimme verstelbare kofferplank en tevens een armsteun bij de bestuurdersstoel. Enig minpuntje vind ik het eenvoudige dashboard, maar de meters zijn wel weer prima voor elkaar en heel goed afleesbaar. Ik heb er nu bijna 1500 km op staan en het verbruik is: 6,4 liter op 100 km (met climate-control en compressor aan).