Forum Nissan Note
Reacties van eigenaren
Antwoord: Heeft meer dan je denkt. Autorijden is soms geen lolletje in welke kar je ook mag plaatsnemen.
Antwoord: Blijven rijden in deze auto. Geef hem rustig van katoen en niet te voorzichtig.
Wagen heeft toch wel prettige eigenschappen die je in het begin niet door hebt. Later kom je erachter dat de auto heel gewillig is.
Groeten
Ervaring met Nissan Note 1.2 Tekna automaat: Verbruik 1op 13.4 gemiddeld. Ik rijd meest snelwegkilometers en kom bijna niet boven de 110 kilometer per uur uit, ik rijd ook alleen maar in de eco stand. Hiervoor Toyota Prius gereden verbruik 1 op 19. De verkoper had mij verteld dat de Note 1 op 18 dat haalt hij dus bijlange na niet.
Automatische ruitenwissers werken ook niet altijd correct en het safety shield werkt bij regen ook niet altijd goed. Dus al met al totaal niet tevreden met deze auto ben ook van plan hem weer in te ruilen voor een Toyota voor mij nooit meer een Nissan.
Antwoord: Note E11 doet gemiddeld 1:10
Ruim autootje maar support en service erg slecht, veel te dure onderdelen.
Ervaring met Nissan Note 1.2 DIG S: Lekkere ruime auto met een soepele 3-cilinder. Rijd er gemiddeld 1 op 18 mee.
Hij bevalt ons uitstekend. We hebben de auto 6 maanden in bezit en 7500 km er mee gereden.
Ervaring met Nissan Note: Sinds augustus 2014 rijden we ook in een Note context Edition plus familie pakket. We hebben gelijk naar Oostenrijk gereden om te testen hoe zich de Noten zou gedragen. Prima auto. Verbruik i.c.m. compresoor + airco + cruiscontrol was 1 op 16.
Gisteren hebben we sensoren voor achter laten monteren voor 395 euro bij Nissen maar niet tevreden want we dachten dat het geluid via multimedia installatie zou komen. Behalve 4x gaten in de bumper boren hebben ze ook een extra kleine display boven navigatie geplaatst. Tegenwoordig zijn ook onzichtbare sensoren beschikbaar van merk Kingco. In algemeen zijn we zeer tevreden met Nissen Note met 98pk.
Ervaring met Nissan Note 1.2 DIG-S Connect Ed: Ervaring in en buiten de stad is goed. Veergedrag op wegen met lange hobbels (A27 in Flevoland) vergt gewenning. Op vlakke weg zeer comfortabel. Enig windgeruis rond de spiegels bij hogere snelheid (> 120 km/h). Motor pittig bij hogere toeren, daaronder heeft 'ie soms moeite op gang te komen. Ook zuinig te rijden, ik haal nu 1:20 gemiddeld. Prijzen zijn in mei 2014 bijgesteld (1.000 euro goedkoper). Goed onderhandelen levert een juiste deal op. Bijvoorbeeld 2 jaar gratis onderhoud. Inmiddels 7.500 probleemloze kilometers afgelegd. Wel valt op dat de achterzijde relatief snel vies wordt van spatwater.
Laatste tips: controleer de gordels achterin. Bij mij willen ze niet goed oprollen en als je ze dan niet in hun houders vast klikt, ontstaat de enige rammel in het interieur. En controleer of je het geluid van de radio kwalitatief goed genoeg vindt. In mijn versie met zes speakers geen probleem.
Antwoord: Even voor de duidelijkheid. Mijn ervaring hierboven betreft een New Note 1.2 DIG-S Connect Edition. Ik haal de verbruikscijfers door van de eco-knop af te blijven en altijd met ondersteuning van de compressor te rijden. Ook rijd ik zonder cruise-control en beperk mijn snelheid op de snelweg tot 110 km/h. Slechts nu en dan trek ik door in de 3e versnelling en blijf me verbazen over de kracht van de 3-cilinder motor met compressor. Ik vind het geluid dat optreedt bij het volop gebruiken van de compressor leuk. De start/stop functie staat bij mij altijd aan en als ik kan, maak ik er gebruik van. Het systeem werkt bij mij feilloos.
Ervaring met Nissan Note: Sinds mei 2014 rijd ik een Note 1.2 DIG-S (compressor = mechanische turbo) Connect. Auto bevalt supergoed, is verrassend ruim en stil. Alleen bij fors optrekken hoor je de 3 cylinder roffel.
Deze Connect uitvoering is supercompleet en eigenlijk alles zit erop en aan. De compressor kun je met een knop uitschakelen waardoor de auto zuiniger maar ook trager wordt. Vanaf 2014 mag er ook een trekhaak onder (dit was voorheen een belastingmaatregel). Ik heb ook het Family-pak wat een aanrader is vanwege de verschuifbare achterbank met armsteun (incl. drinkbekerhouders) en slimme verstelbare kofferplank en tevens een armsteun bij de bestuurdersstoel. Enig minpuntje vind ik het eenvoudige dashboard, maar de meters zijn wel weer prima voor elkaar en heel goed afleesbaar. Ik heb er nu bijna 1500 km op staan en het verbruik is: 6,4 liter op 100 km (met climate-control en compressor aan).
Antwoord: Ondertussen is de motor aardig ingereden (ruim 3000 km) en is het verbruik iets gezakt naar 6,2 liter op 100 km. Ik ben nog steeds heel tevreden over deze auto en passagiers verbazen zich over de ruimte op de achterbank. Nog een klein minpuntje ontdekt: de automatische wissers werken niet altijd zoals ik het wil (de ene keer te langzaam te andere keer te snel), gelukkig kun je zo ook handmatig bedienen. De automatische verlichting werkt wel perfect en kun je nooit vergeten uit of aan te doen. De wat hogere zitpositie vind ik ideaal.
Ervaring met Nissan Note: Sinds maart ben ik in het bezit van een Nissan Note Tekna Digi-S,automaat. Vanaf 2006 tot 2010 heb ik een First Note gehad, daarna een VW Polo. De nieuwe Note is een stille auto en een mooie hoge zit,als je ouder gaat worden. De VW Polo is een goede auto, maar te duur voor wat er voor krijgt.De Note heeft alles aan boord en rijd heel goed en is ook nog betaal baar. Zakelijk heb ik in het verleden vele Nissans versleten maar nooit enig technisch defect gehad. Bij VW heb ik ruim 3 jaar met een slechte distributieketting gereden en na veel aandringen is deze toch vervangen. Het vertrouwen was in VW wel weg. Wel heeft VW een heel fijne DSG automaat. De nieuwe Note is een goede auto: erg stil en lekkere hoge zit, alleen verbruik kan wel wat beter. Momenteel is dat ongeveer 1 op 13,5. Al met al een prima auto.
Ervaring met Nissan Note: Zeer matig.