Forum Nissan Note
Reacties van eigenaren
Antwoord: HEB EEN NISSAN NOTE 1200 2017 VALT REGELMATIG CILINDER UIT DAN EVEN STOPPEN 5MIN DAN STARTEN EN HIJ LOOPT WEER OP3CILINDERS
IS ER IEMAND DIE DAT OOK OVERKOMEN IS DAN GRAAG REACTIE EN OF HET TE VERHELPEN IS
Ervaring met Nissan Note: Prima auto, nog steeds tevreden. Rijdt geweldig.
Ervaring met Nissan Note: Let op de pedaalrubbers. Als deze versleten zijn kost het 170 euro per stuk om ze te vervangen.
Ervaring met verkoop: Alles ging prima.
Ervaring met Nissan Note: Heeft geen enkele Note 1.2 een turbo alleen dan de diesel?
Antwoord: De 1.2 DIG-S uitvoeringen zijn benzine met turbo. 98pk ipv 80 dan. Een aanrader want ze zijn dan best vlot.
Ervaring met Nissan Note 1.2 conect edition: Rauwe motor geluid bij optrekken. Rijdt prima op vlakke weg. Heuvels wordt al een probleem, omdat de motor te weinig vermogen heeft. Rijd super zuinig. Rijke uitrusting en veel ruimte. Stoelen zitten top. Rijdt heerlijk ligt en schakelt prima. Startknop is super.
Ervaring met Nissan Note 1.2 Tekna N-TEC: Deze Nissan is stil, ligt als een blok op de weg en is zuinig (5,8 l/100km). Laag in de toeren gebeurt er niet echt veel, maar boven de 4000 toeren is hij onverwacht rap. Veel extra's krijg je in de N-TEC bijgeleverd. Inderdaad verdient het navigatie systeem vaker een upgrade. Hierin schiet Nissan te kort.
Ervaring met Nissan Note 1.2 Connect Edition: Prima auto, had ik niet verwacht van een 3 cilinder. Redelijk goed verbruik, gemiddelde 1 op 19. Korte stukjes met veel schakelen kost gewoon veel. Bij normaal rijgedrag kan deze auto lekker zuinig zijn, ook met een aanhanger erachter en 4 man erin.
Zeer ruim van binnen en veel beenruimte voor de achter-passagiers (kleinzoons van 1.90 cm) 2 dingen die je niet moet gebruiken zijn de ecoknop en/of de snelheidsbegrenzer, totaal nutteloos en nog gevaarlijk ook. Geen turbo op deze uitvoering waardoor je met inhalen wel even rekening moet houden.
Het enige zeer slechte is de navigatie, oud en niet te updaten tussendoor. Ik heb de auto nu een jaar en er is nog steeds geen nieuwe kaart te krijgen. Op de huidige ontbreken b.v. de nieuwe wegen rond Rotterdam ondanks dat hier stukken in zitten die al meer dan 2 jaar geleden vernieuwd zijn. Een waardeloze navigatiefabrikant die te lui is om snel iets aan te passen (neem eens een voorbeeld aan TomTom). Voor de rest zeer tevreden over deze auto.
Ervaring met verkoop: Betrouwbare dealer met een zeer goede service.
Ervaring met onderhoud: Perfect onderhoud, zeer goede monteurs.
Antwoord: Beste G. Keereweer,
Ik las dat u met uw Note met een aanhanger reed, mij werd door de dealer verteld dat dit niet mag. Ook als ik op mijn kentekencard kijk zie ik dat er bij technisch max. massa aanhangwagen zowel geremd als ongeremd een - staat.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de versie heb met supercharger (98 pk versie). Nou was mijn vraag of er bij u wel iets over het aanhanggewicht op uw kentekencard staat?
Antwoord: Ik heb een proefrit gemaakt met de benzine 98 pk versie. Al bij het starten en rustig van de parkeerplaats afrijden bij de dealer dacht ik dat ik een diesel had meegekregen of zo. Maar dat heeft alles te maken met de 3 cilinder motor schijnt... Bij wat sneller willen accelereren vond ik het geluid daarbij eigenlijk niet acceptabel en erg luid. Ik heb nu nog een Alfa 156 van 15 (!) jaar oud en die maakt denk ik nog niet 20% van het motorgeluid van de Note. Ook bij rustig stationair was het niet stil in de auto. Jammer, want verder is alles prima in en aan deze auto. Ergens twijfel ik nog steeds... maar ga nu de Pulsar proberen. Het gaat mij om goed in kunnen stappen en de Pulsar is 2 cm lager, dus dat lijkt mij te moeten kunnen. :)
Ervaring met Nissan Note DIG-S: Betreft een 1.2 DIG-S, dus met compressor en geen turbo. Auto met veel opties, maar geen Tekna, helaas, want die verstelbare achterbank had ik fijn gevonden. Rijdt in Nederland prima, is snel en zuinig. Ga je bijvoorbeeld de Ardennen of de Eifel in, dan ga je wel merken dat t een klein motortje is, veel schakelen en het verbruik schiet dan omhoog.
Prettig is dat de achterdeuren 90 graden open draaien, heel makkelijk met kinderen. Verder is het interieur niet spannend, wel overzichtelijk en functioneel. Degelijke materialen gebruikt. Auto is bovengemiddeld stil! Je bandenkeuze maakt hierin ook nog wel wat verschil, maar deze Nissan doet het net zo goed en stil als onze BMW 220i Gran Tourer, misschien nog wel stiller en zeker zuiniger.
Ruimte op de achterbank is groot; groter dan in de Auris die ik hiervoor reed. Ruimte in de kofferbak dan weer niet. Ruim voldoende voor dit segment maar niet gigantisch. Zitpositie voorin prima, plek zat in de lengte, in de breedte zou iets ruimer mogen, maar dat heeft alles te maken met het formaat auto. Het is geen Humvee en ook geen E-klasse.
Navigatiesysteem werkt met SD-kaartjes. Software update ook. Er zijn SD-kaartjes in de handel met kaarten en software uit eind 2022. Kost niet veel, simpel te installeren. Het systeem is niet state-of-the-art maar wel heel bij de tijd en werkt gewoon perfect. Snel ook nog.
Audio aan boord is erg goed voor een af-fabriek systeem.
Auto is gechiptuned,van een gezonde 101 pk bij de test vooraf, naar 130 pk nadien. Koppel gestegen van 147 naar 172 Nm, en vooral dat is merkbaar. Auto rijdt nu veel soepeler, sneller, je hoeft minder te schakelen, comfortabeler.
Ervaring met verkoop: Vraag naar de leeftijd van de accu. Is die ouder dan 5 jaar, onderhandel dan een nieuwe, en beter een wat zwaarder exemplaar. Laat ook de batterijen in alle afstandsbedieningen vernieuwen.
Als de achterklep wat moeizaam openzwaait in de zomer, valt ze in de winter waarschijnlijk op je kop. Vraag dan of de verkoper de gasveren vervangt. Als ie hele degelijke nieuwe veren monteert kun je misschien wel 10 jaar ermee vooruit.
Als je de auto niet alleen als 2e auto gebruikt, en ook af en toe snelweg rijdt, of lange stukken, is de motor zonder compressor (de 80 pk) niet aan te raden, die komt echt tekort.