Forum Nissan Note (2005 - 2013)
Reacties van eigenaren
Antwoord: W. Derijk, heeft helemaal gelijk in slijtage van banden. Ik heb (Note life 10-2007) ook met 30.000 km nieuwe banden moeten aanschaffen. Ik houd mijn banden goed op spanning en heb geen wilde rijstijl en toch al na 30.000 km nieuwe achterbanden. Helemaal vreemd omdat bij een voorwielaangedreven auto altijd eerst de voorbanden moeten worden vervangen. Maar de voorbanden zijn nu met 40.000 km ook aan vervanging toe en dat is ook veel te snel.
Antwoord: U heeft allemaal gelijk voor wat betreft de slijtage van met name de achterbanden van de Nissan Note. Ikzelf ben in het bezit van een First Note van december 2006 en ook bij mij waren de banden, ondanks een zeer rustige rijstijl, al bij ca. 30.000 km tot op de slijtingsindicatoren weggesleten. Volgens de dealer zou dit met de sporing te maken hebben en zou dit bij de Life verbeterd moeten zijn. Kennelijk niet dus.
Ervaring met Nissan Note Life: Absoluut probleemloos. Rijdt lekker en ook onze maandelijkse
tocht naar Duitsland (400 km) is comfortabel. Wel iets
zijwindgevoelig en jammer dat er geen verlichting in de bediening
op het stuurwiel zit. Maar verder een topauto voor een nette prijs.
Ervaring met onderhoud: Wat? Alweer nieuwe ruitenwissers nodig?
Ervaring met Nissan Note 1.4 life plus: De auto is behoorlijk zijwind gevoelig. Hij is verder naar mijn oordeel veel te stug afgeveerd (demping). De auto is behoorlijk stil, behalve bij hogere toerentallen van de motor.
Ervaring met Nissan Note Live: Jammer dat de bediening op het stuur 's avonds niet verlicht is.
Antwoord: Ik heb zelf een Note 16Life+ (juli 2009)en daar zijn wel alle knopjes op het stuur (radiobediening en cruisecontrol) verlicht. Wellicht heeft dat iets te maken met het model
Ervaring met Nissan Note 1.6 Life: Door het toerental beneden de 3000 te houden met het optrekken kan je het verbruik gemiddeld op 6,7 lt / 100 km houden.
Antwoord: Heb reeds twee jaar een Note 1,4: ben zeer tevreden: de auto is zeer comfortabel oa door een hoge zit, airco en veel extra':s.
De flexibile indelingsmogelijkheden zijn optimaal door te verschuiven achterbank en vlakke 2/3 resp. 1/3 neerklapbare achterbank en panelen w.o. extra ":geheime": ruimte.
Daarnaast is bij een zuinige rijstijl op binnenwegen een verbruik van 1:18 -1:19 haalbaar. Uiteraard loopt dit ind e stad op tot bij 1:14-15.
Ervaring met Nissan Note 1.6 life: Ik heb deze wagen 10 dagen in mijn bezit en het is een genot om in te rijden ,lekker pittig, snel. Wel vind ik de motor wat geluid maken bij hoge toeren.
Mooie afwerking veel luxe en zeer ruim en zeker achterin ook voor lange mensen geen probleem.
Je moet niet te snel rijden dan zie je de brandstofmeter naar beneden gaan, maar ik zal wel te snel vooruit willen, hij is nog zo goed als nieuw je kan het pas zeggen na een aantal tankbeurten (volgens de dealer).
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Ervaring met Nissan Note Tekna 1.6 automaat: Heerlijke auto om in te rijden in combinatie met de automaat. Benzinegebruik is netjes, als je het gaspendaal met rust laat. Tijdens onze reis naar Italie 1:18 gereden.
Wel een aantal minpuntjes:
De bekleding van de stoelen pullen behoorlijk, draag geen spijkerbroeken.
Veel kraakjes en rammeltjes aanwezig, op dit moment een krakende pasagiers stoel.
Wind en bandengeluid bij hoge snelheden
Ruitenwissers beslaan een te klein gedeelte van de voorruit waardoor er tijdens regenval slecht zicht is
Ruitenwisser achter op een verkeerde plaats gemonteerd.
Onderhoud vrij prijzig: 190 euro kleine beurt
Ervaring met Nissan Note 1.4 life: De auto is voor wat betreft technische uitvoering prima in orde.
Echter de slijtage van de banden van vooral de achterwielen laten
te wensen over. 5 mm slijtage bij een kilometerstand van 30000 km
vindt ik met mijn rijstijl zeer veel.
De dealer vertelde mij na het laten uitvoering van een meting
aangaande sporing van de achterwielen door een erkend bedrijf dat
hierin een te grote afwijking zat. De dealer gaf aan dit door te
geven aan de hoofddealer die echter liet weten dat dit niet onder
de garantie viel en dat de sporing binnen de specifikaties viel.
Ondanks herhaald schrijven naar Nissan de hoofdimporteur waarbij
ik mijn klacht trachte te verduidelijken bleef Nissan bij zijn
standpunt dat het niet aan hun lag en dus geen bijdrage in de
aanschaf van nieuwe banden. Van Nissan vind ik dit bijzonder
onfatsoenlijk waarbij ik kan stellen dat dit mijn laatste Nissan was.
Als u een nieuwe Nissan Note Life wil kopen laat u dan goed
informeren over de slijtage van de achterbanden.