Forum Nissan Juke (2010 - 2019)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Beste Els/George,
Ik heb zojuist mijn Juke DIG-T opgehaald en merkte op dat de motor lang in toeren blijft hangen. Ook stationair. Na wat onderzoek blijkt dit door de hoge emissienormen te komen waardoor de motor krap afgesteld moet worden. Lekker is dat. Delen jullie deze ervaring?
Alvast bedankt. Gr. Rob
Antwoord: Heeft de gewonen 1.6 Acenta ook.
Antwoord: Dezelfde vervelende ervaring heb ik ook. De reactie van het gaspedaal is niet lekker. Ook met schakelen zijn er teveel toeren. Met een koude motor is het helemaal hinderlijk. Hij blijft dan lang op 2000 toeren hangen.
Ervaring met Nissan Juke: Leuk wagentje voor vrouwlief met een eigentijds design! Als gezinsauto wat aan de krappe kant. Motor 117pk is zeer matig gezien ook gewicht van de auto.
Vroeger zelf Murano gereden en hierdoor we veel vertrouwen in het merk Nissan.
Wat mij betreft een hele leuk en stoer bakkie!
Ervaring met Nissan Juke 1.6 visia: -heerlijke woon/werk verkeer auto
-goed voor 4 personen met bagage.
-let op: geen reservewiel, wel als optie
-sportief rijden geeft relatief hoog benzineverbruik.
Antwoord: Inderdaad een heerlijk ding en zuinig als je voet niet te hevig op de rechterpedaal drukt. Weet dat de 1.2 Turbo wel meer aankan maar ook meer verbruikt. Dus hou je rijstijl rustig en je hebt een heerlijk/weinig gezien model voor jezelf. M.a.w: het verbruik hangt af van je rechtervoet.
Ervaring met Nissan Juke: Ik rijd mijn Juke nu bijna een jaar en geen problemen. Mijn zoon is ook 1m84 en weegt 84 kilo, hij stapt er heel gemakkelijk in. En voor de rest een super auto, normaal koop ik ieder jaar een nieuwe auto maar ik denk dat deze een blijvertje is.
Ervaring met Nissan Juke: Leuke auto, maar de navigatie is een drama en Nissan verdomt het om er iets aan te doen. Dat noemen ze nou garantie en service. Ze kennen het probleem, zijn er mensen met dit probleem?
Antwoord: Navigatiesystemen die vanaf de fabriek zijn geleverd, zijn altijd te duur en de kaarten lopen bijna altijd achter.
Ook in mijn peugeot RCZ met een navigatiesysteem van 2700 euro had ik problemen.
Kaarten waren ernstig verouderd (nieuwe kaarten 300 euro) het systeem gaf spookfiles (op zondagochtend om 10.00 uur een file van 18 kilometer op de A4).
Hiernaast ging het systeem enkele malen op zwart tijdens het rijden en starte hierna weer op. Ik zweer dan ook bij een extern systeem van garmin of Tomtom.
Maar (ik zit niet voor niets op de pagina van de Juke) ook ik geef de voorkeur aan een Tekna, dus zal ook een navigatiesteem van Nissan in mijn auto hebben. Maar heb begrepen dat het enige probleem is de veroudere kaarten, en dat probleem is dus voor minder dan 200 euro op te lossen.
Of zijn er meer problemen????
Antwoord: Heb mijn vorige TomTom nog en indien nodig schakel ik deze in indien mijn Nissan navigatie het laat afweten. Heb levenslang gratis updates op mijn TomTom, dus Nissan kan updaten ofwel gebruik ik mijn trouwe TomTom. Simpel dus.
Ervaring met Nissan Juke Dig-t acenta: Te klein voor gezinsauto.
Heerlijke DIG-T motor: heeft super vermogen. Schakelt zeer soepel 6 bak plus 190 pk. Geweldig om mee te rijden. In een woord: geweldig.
Ervaring met Nissan Juke: Laten we beginnen bij het begin. Je vind de Juke top of helemaal niets. Ik persoonlijk vond hem top, maar de prijs iets te hoog. Het blijft toch een auto uit het B segment die boven de 20.000 euries is geprijsd.
Maar goed, gezocht naar een alternatief Puncto Evo mooi van binnen maar niet van buiten. Dan de Alfa Romeo Mito, prachtig maar 3 deurs, waarbij de achterbank zonder de lenigheid van een slangenmens bijna niet in laat staan uit te komen is en je letterlijk met je hoofd in de hemel zit. Lijkt mij met alle drempels in Nederland niet echt fijn. Het zelfde geld voor de DS3 en de Audi A1.
Volgende dag toch maar weer even naar de Juke wezen kijken bij de dealer. Voorin de Juke zit je top, achterin raak ik met mijn 185 het dak, maar goed het is niet de bedoeling dat ik ooit achterin zit, dus dat moet geen probleem zijn. Het in en uitstappen gaat vanwege de hoge zit vlekkeloos. Ok de kofferbak is met 251 ltr niet de grootste, maar de boodschappen van een week passen er met gemak in.
Ja hoor, overstag gegaan voor de Acenta 1.6 eco met sports pack en vanwege het uiterlijk van de Juke, de climate controle en de verschillende standen tav de gas response, eco, normaal en sport.
Nu 600 km gereden en de Juke bevalt prima soepel geveerd, maar toch strak in de bochten. Mis echter wel de 6 de versnelling, want 3000 toeren bij 100 km/h is iets te veel van het goede. Het is niet echt heel storend, maar toch. Geen last van piepende krakende bonkende enz geluiden. snort over de weg zolang je niet boven de 130 komt, wat dan neemt de herrie binnen in de koets wel erg toe. versnellingsbak (schraapt een beetje), maar werkt verder ook naar behoren (effe wennen aan het geluid).
Ik ben vooralsnog zeer content met de Juke en kwa rijgedrag voelt de Juke aan als een auto uit het C segment. In de eco stand is de Juke niet vooruit te branden, maar echter leuk voor de lange snelweg kilometers. O ja had hiervoor een verlaagde Suzuki Swift van het nieuwe model.
Antwoord: Inderdaad een goede keuze de Juke en in mijn geval de CVT-uitvoering. Rij ook altijd in de Eco-stand want in Belgie: flitsen ze om de haverklap, dus zeker op zeker spelen bij ons.
Mijn vorige wagen Suzuki was veel zuiniger maar elke ribbel in het wegdek was voelbaar dus heerlijk om in de Juke te rijden. Mijn cvt-Juke is dus gulzige in brandstof maar een genot om in te rijden. Ik hoor veel negatieve reacties over de Juke maar andere merken hebben soortgelijke problemen. Dus momenteel ZEER TEVREDEN over mijn Nissan Juke. Zalig zeg maar (bouwjaar 2019)
Ervaring met Nissan Juke Tekna 190 pk: Leuk model, rijdt lekker, de 190 pk maakt hem lekker snel.
Niet veel kofferruimte en kleine tankinhoud. Stuurt relatief zwaar. Veel handige snufjes.
Navigatie matig (alleen Belgische damesstem en update veel te duur), daarnaast vergeleken met TomTom onbetrouwbaar. Praktisch vaak andere (onlogische) routes.
Let op: geen buitenspiegelverwarming en ruitensproeier bevriest in no time. Geen winterauto. Daarnaast veelvuldig bij de dealer geweest voor kleine defecten. Nu kan de rechter portier weer niet (elektronisch) op slot. Opvallend is de matige (technische) kennis bij receptiepersoneel van de dealer (Almere).
Met de kennis van nu, had ik nooit de Juke aangeschaft. Ik wil uberhaupt geen Nissan meer. Ik prefereer toch Duitse auto's... net even iets solider.
Ervaring met verkoop: Verkoop is prima gegaan. Uitstekend advies en voorlichting . Zeker geen "typische" autoverkoper.
Ervaring met onderhoud: Rommelig. Onderhoudsboekje niet ingevuld, banden niet opgepompt. Na winterbeurt toch bevroren ruitensproeier. Beide voorstoelen (?) in andere positie na weer een reparatie. Klantvriendelijkheid (gesproken met "lotgenoten") laat bij deze dealer te wensen over. Ik overweeg om mijn Juke bij een andere Nissandealer in onderhoud te doen.