Forum Nissan Juke (2010 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Juke: Hoog benzineverbruik. Stotende en schokken van de auto, krakende vering bij lage temperaturen. Lak van de pook laat los. Slecht spuitwerk. Stoelen gauw faal, prut matjes. Nee, kwalitatief niet al te best.
Auto heb ik met 17.000 km gekocht en nu ruim 15 maanden in bezit. Vandaag ingeruild op een andere auto.
Antwoord: Oei! Als ik dat hier allemaal lees, beter geen Juke kopen dan. Mijn zin is hiermee direct weg!
Antwoord: Zo kan ik ook een negatief verhaal schrijven over welke auto dan ook die binnen mijn vaarwater komt als dealer zijnde dat de toekomstige koper van dit merk zal afzien. Kijk eens naar de gemiddelde ervaringen, die zijn toch goed en ik schrijf dit niet als Nissan rijder maar als autoliefhebber.
Antwoord: Inderdaad, hoog benzine gebruik, de matjes, zeker die van de bestuurder kruimelen af aan de onderkant als men steeds op het zelfde punt staat waar de hielen zich bevinden.
Ook de veren maken een serieus geluid, ook vind ik dat de originele veren gevaarlijk zijn bij het nemen van bochten. Ik ben overschakeld naar KW gele veren die een zeer stabiliteit leveren in de bochten noch verlaagd met 3 cm dat bied een subliemme uitstraling.
Het zitvlak, ik rijd veel, ik neem veel bochten dat houd in dat de openbareweg geen circuit is, zoals iedereen zijn bochten afsnijdt volg ik mijn lijn. Ik blijf op men eigen rijvak tussen de lijnen, dat ziet men niet veel. Het is gevaarlijk, niet te overmoedig worden, sturen is een kunst.
Scheurtjes, plooien, die zicht midden in het zitvlak bevinden. Wij bezitten een VW Caddy, die hebben stoffen zetels en ook het bestuurders zitvlak is vervaagd door de wrijving.
De plastiek de kwaliteit kan men niet vergelijken met duitse wagens: dat ondervind ik met mijn Juke.
Voor de rest is het een goede, geen ingewikkelde wagen. Het model is aanwezig toch niet veel te zien op de openbareweg, dat maakt ons juist anders, ge moet er voor zijn, voor de rest: I DRIVE JUKE.
Ervaring met Nissan Juke: Ik heb inmiddels 24.000 km gereden met een Juke 1.6 Acenta. Bevalt prima. Ik kom uit een X-Trial met een verbruik van 1 op 8,5. Nu met 1 op 13 a 14 is het telkens flink besparen bij de pomp.
Inderdaad: kleine kofferbak, wat kleine instap achterin, maar verder een fantastische en leuke auto.
Ik heb echter een klacht: de bekleding van het zitgedeelte van de bestuurdersstoel heeft inmiddels veel vreemde vouwen en vertoont lichte slijtage. Hebben meet Juke-bezitters hier last van?
Antwoord: Die vouwen in de bekleding heeft de Qashqai ook. Nissan kwaaltje.
Ervaring met Nissan Juke Accenta automaat: Niet alleen een leuke auto, maar ook prettig om in te rijden. Vooral het instappen als chauffeur en passagier zijn uitstekend. De achterpassagiers moeten bedachtzaam instappen, want er is niet al te veel ruimte, maar dat was voor ons ook geen punt.
De navigatiesoftware (Navtec) is uitermate slecht, d.w.z. zo het ik het nog nog gehad en ik rijdt al ca. 20 jaar met navigatie, zelfs met een update van 2012 reed ik nog een boerenerf op in mijn omgeving. De dealer die al meer klachten had gehad bood mij 50% korting op nieuwe software aan, maar een aangetekende brief naar de directie van de verantwoordelijke importeur maakte er zich heel gemakkelijk vanaf, hetgeen al voorspeld was dat het zo zou gaan. Ik moest het zelf maar opnemen met Navtec.
Tip: koop een ander merk navigatie.
Ervaring met Nissan Juke: Ik rijd met de 1.6 Acenta eco. Ik heb er nu 10.000 km mee weg en de slechtste verbruik cijfers zijn 1 op 13,5 in de winter en met snelheden boven de 130 km/u. Ik heb alle standen uitgeprobeerd door iedere keer in een bepaalde stand een volle tank leeg te riijden. Het resultaat was dat de sportstand er bij mij het best uitkomt. Ik bedoel: genoeg vermogen en trekkracht tussen de 2000 en 3000 toeren in alle versnellingen. Het verbruik gemiddeld 1 op 13.5 in de winter en 1 op 15 of hoger in de zomer. Ik behoor niet tot de slakken in het verkeer, maar rijd op de snelweg vaak op de cc. Ik moet wel zeggen dat boven de 120 de Juke meer dorst krijgt.
Oh ja, de eco stand is super in de winter als er veel sneeuw ligt. De kans dat je wielen willen doorslippen is nagenoeg nihiel. Als laatst, de sportstand in combinatie met een rustige rechtervoet is de juiste stand.
Ervaring met Nissan Juke Visia: Ik heb mijn Juke nu ruim een jaar (vanaf april 2011) en heb er nog steeds superveel plezier van.
En door het ontwerp en doordat je hem niet veel ziet blijft 'ie vrij exclusief en verwachten veel mensen dat er een dure auto staat (ter vergelijk: een saaie VW golf is net zo groot en zelfde prijsstelling).
Voor de echte Juke fans: in september dit jaar gaan we weer met diverse Jukes touren ergens rondom de Veluwe. Meer info en deelnemen:
http://Nissan-Juke.jimdo.com/Nissan-Juke-veluwe-tour-2012/
@Luc Lingier:
Wees blij met een bereik van 450 km. Gister getankt en kwam tot 440 km. Maar dat komt omdat het zomer is, want in de winter haal ik krap de 400-410 km. Terwijl ik ook geen hoge toeren maak en veel de auto laat uitrollen. Wat wel meespeelt: heb er 18 inch wielen opliggen (en iets bredere banden) maar dat verschil in verbruik moet te verwaarlozen zijn lijkt me t.o.v. de standaard 17 inch.
Antwoord: Mijn Juke Accenta benzene 1600cc is nu 3 jaar en het is de tofste Nissan die ik ooit had (7e). Niettegenstaande mijn Cherry turbo ook zeer fijn was!
Antwoord: Ik rijd altijd meer dan 600 km. op een tank! Rij wel rustig en veel op cc. Heb dikke banden, geeft niet alleen een stoer uiterlijk maar ook een goede ligging.
Hard rijden kost geld, veel geld, eigen geld. Rustig rijden is voor de meeste personen heel moeilijk, maar als je dat geleerd hebt en er aan gewend bent heeft het vele voordelen!
Heb steeds meer plezier in mijn Juke automaat! Super car.
Ervaring met Nissan Juke: Vergeef het mij, maar zuinig kan ik mijn nieuwe Juke vooralsnog niet noemen. Het is een Acenta 1.6 met 5 versnellingen(117 pk). Mijn wagen heeft er nu welgeteld 950 km opzitten, en moet nu voor de derde keer volgetankt worden. De tweede tankbeurt was 40 liter, en daar heb ik net 450 km mee kunnen rijden. Ik rijd altijd op de normale stand en ik schakel altijd rond de 2200 toeren. Airco gebruik ik nooit. Iemand een idee waaraan dit hoge verbruik te wijten is?
Antwoord: Wij zijn sinds twee weken op de trotse bezitter van een 1.6 benzine. We hebben nog maar een keer getankt. 1 : 14.2
Antwoord: Wij hebben ook een hoog benzine verbruik, 1:13 met moeite boven de 120 km/u is 1:10 amper haalbaar. En dan ben ik geen echte gasgever,
Antwoord: Ik heb een 1.6 5MT Tekna van 2012. Het verbruik tijdens de eerste 5.000 km was significant hoger. Maar dat is doodnormaal, dat geldt voor ieder merk. Daarna is mijn verbruik stabiel tussen de 1 op 14-15. Pas wel het nieuwe rijden toe. Dit kan de (turboloze) motor makkelijk aan. Hard rijden op de rechte lijn kan iedereen. Hard bochten door is veel leuker (en kan NIET iedereen). In een Juke kan je dat wel :-)!
Ervaring met Nissan Juke Acenta: Heb de Juke Acenta CVT nu ruim 6 maanden in bezit. Het is een heel apart model, dat niet door iedereen wordt bewonderd. De automaat voldoet in de praktijk goed, maar je merkt wel dat het een tamelijk gecompliceerd geheel is. Een combinatie van koppelomvormer, duwschakelband en 2-traps planetaire versnellingsbak.