Forum Nissan Juke (2010 - 2019)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Nissan Juke: Sinds gisteren in het bezit van ern Juke een demo auto, full options enz. Gekocht bij Bochane in Arnhem. Verkoper had totaal geen verstand van de Juke. We hebben problemen met het bellen. Er zit heel veel ruis op de telefoon. Niet in de auto, maar bij degene die belt of gebeld wordt vanuit de auto. Auto is van 2018, maar type 2014. Wie heeft hier ook last van of weet een oplossing?
Ervaring met Nissan Juke 1.6 Acenta Eco: Vandaag gekocht, rijdt heerlijk.
Antwoord: Wij hebben al 3 jaar een Pulsar, fantastische auto.
Alleen een groot probleem: er lekt water in de kofferbak. Het komt niet van boven, want de hoedenplank is droog. Heeft iemand daar ervaring mee? De garage weet het niet.
Antwoord: De rubbers boven in de stijlen van de achterklep waar de bedrading doorloopt afkitten. Hier komt water door bij regenval, ik had het zelfde probleem.
Antwoord: Bij mij kwam er water binnen bij mijn derde remlicht. Daaronder zat een kier. Deze heb ik dichtgekit.
Antwoord: Bij ons waar de kabels van de trekhaak naar binnen kwam links achter.
Antwoord: Bij ons onder de 2 dakgoot rubbers zaten scheurtjes in de lak randen onder de rubbers afgekit en geen last meer gehad.
Ervaring met Nissan Juke: Automatische versnellingsbak ik net geen 3 jaar en 30.000 km defect en vervangen. Nu weer drie jaar en ruim 30.000 km later bak weer defect. Zie bij veel Jukes uit 2012 dit probleem opduiken. Bezint eer gij begint aan de aanschaf van een Juke automaat.
Antwoord: Wil ter completering van bovenstaande mijn ervaring met de afwerking van deze klacht delen. Ik heb op aanraden van mijn dealer, Auto Niroc in Roermond, op 13 november 2018 dit probleem bij Nissan Europa telefonisch aangemeld. Kreeg hulpvaardige en vriendelijke helpdesk medewerker aan de telefoon.
Na uitleg van het probleem en het toesturen van de onderhouds historie zij ze hiermee aan de slag gegaan. Ik begreep uit het telefoon gesprek dat ook Auto Niroc al contact had gehad met name dhr. Remco van Nieuwenborg en had aangedrongen op een snelle afwerking en reele coulantie gezien dit reeds de tweede keer was. Op 4 december 2018 bericht terug ontvangen van Nissan dat de complete automaat, incl. demontage en montage, voor hun rekening vernieuwd kon worden.
Als men spreekt van service dan kan deze service met HOOFDLETTERS geschreven worden. Dezelfde dag gebeld door Auto Niroc te Roermond om een reparatie afspraak te maken. Auto is ingepland en hopenlijk is alles snel vergeten.
Nissan, bedankt voor de snelle positieve reactie.
Auto Niroc Roermond, Remco v. Nieuwenborg, bedankt voor de ondersteuning prima sercvice.
Ervaring met Nissan Juke 1.2: Heb momenteel problemen met mijn motor, raar ratelend geluid bij het optrekken (geen abnormale toeren) dat blijft aanhouden. Is momenteel binnengeweest bij Nissan zelf waarop zij niks abnormaals horen of zien. Het is me dan wel een raadsel waarom ik al die maanden (van september tot mei) zonder dat geluid heb gereden en nu ineens op het vervelende geluid moet luisteren.
Heb al meerdere klachten op nog geen jaar tijd ...
Weet iemand hier iets van?
Ervaring met verkoop: Opletten met de achterlampen bij bepaalde types. Ze hebben een nieuwe techniek uitgevoerd bij de lampen waar er enkele fouten bij gepaard zijn. Bij vochtig weer, komt het vocht in de lampen. Heel vervelend maar niks aan te doen volgens Nissan.
Ervaring met onderhoud: Raar ratelend geluid dat opeens opkomt na halfjaar. Garage van Nissan kan niks terugvinden beweren ze.
Antwoord: Heb hetzelfde probleem. Ratelend geluid rechtsvoor vanuit het motor compartiment. Volgens de garage Ital in Wavre komt dit door dat we het voertuig te laat hadden aangeboden voor de 10.000 km beurt. Mogelijk dat het te maken heeft met de distributieriem. Omdat we het voertuig te laat hadden ingeleverd voor de 10.000 km beurt moesten ze met de importeur contact opnemen of dit onder de garantie zou vallen. Na 2 maanden nog steeds niets van de garage gehoord.
Ook zijn we bekend met het probleem van vocht in zowel koplampen als achterlichten. Zou volgens de garage normaal zijn, wat natuurlijk absolute nonsense is.
Als laatste probleem verbruikt ons voertuig erg veel benzine meer dan 8 liter per 100 km. Volgens garage niet afwijkend. Hebben in de tussentijd deze werkelijke rotwagen met veel verlies verkocht en een degelijke Duitse wagen aangeschaft. Nooit meer Nissan en absoluut nooit meer bij garage Ital in Wavre.
Antwoord: Ten eerste de Juke heeft een distributieketting en geen riem. Als je met een cvt-automaat rijdt is het verbruik afhankelijk van je sportief gedrag, dus kies de eco- of normale stand. Bij sportief ga je duidelijk meer verbruiken en voorts hebben alle Nissans datzelfde inzake die wateraanslag aan de binnenkant van de lampkappen: verschil tussen binnen- en buitentemperatuur.
Bij aanbieding van een ratelend geluid deze technieker meenemen in je auto zodat hij of zij het hoort, doe ik altijd en heb je het bewijs voorhanden en kunnen ze niet terugkrabbelen. Nu moet je wel verplicht om het jaar de olie laten wisselen anders rekenen je ze daarop af. Voorts is een Duitse wagen vb een BMW geen betere keuze daar de onderhoudskosten VEEL DUURDER zijn. Dus kweek haar op je tanden en laat je niet doen door een prutsverdeler Van Nissan, de klant is Koning dus laat je niet in de luren leggen. Ga ervoor en wees de baas. Een garagehouder weet het zogezegd altijd beter, dus laat je vooral niet doen. Een echte Juke cvt-rijder
Ervaring met Nissan Juke: Leuke auto, maat duur in service beurten.
Ervaring met Nissan Juke: Heb problemen: auto verbruikt koelvloeistof in 1 x probleem ontstaan.
En als ik stuur los laat, loopt de auto altijd van de weg af.
Antwoord: Inruilen dat ding en nooit meer aan denken. Lastige onhandige auto. Achter in kruipen is een crime. Wat een verschil met de Nissan NOTE waar je ruim in - en uit stapt met zeer veel beenruimte.
WEG met die JUKE dat misbaksel die ook nog slurpt.
Antwoord: Had ik ook. Een paar goede banden van Bridgestone, een goed merk eronder, zeker niet op besparen en probleem opgelost. Als je goedkope banden (rommel) eronder zet moet je na 2 jaar alweer nieuwe eronder. Goedkoop is vaak duurkoop.
Ervaring met Nissan Juke 1,6 117 pk: Ik vind dat de auto na 2800 toeren heel veel lawaai begint te maken. Net of je de motor gaat opblazen. Hoe meer toeren daarboven hoe harder het gaat. Nissan Juke 1,6 117 pk met versnellingsbak geen automaat. Hebben jullie hier ook last van? Durf niet boven de 130 km/u te rijden.