Forum Nissan Juke (2010 - 2019)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Duidelijk een elektronicaprobleem ontstaan door zwakte of batterij bij koud weer. Effe laten staan bij de garage indien iemand je kan terugbrengen 's morgens en direct laten uitmeten met hun meetapparatuur. Hoe meer electronica hoe meer problemen. Dus even laten doormeten, je zegt zelf dat na een tijdje alles weer normaal werkt. DOEN.
Ervaring met Nissan Juke SL: De SL is een amerikaanse uitvoering; 1.6 Dig-t met 188? PK. Standaard met leer schuifdat nav etc. Prima auto. Kwetsbaar voor steenslag op de voorruit doordat deze behoorlijk verticaal staat. Aangezien ik deze auto in de VS heb gekocht en gereden en mee heb genomen naar NL heb ik een vraag over mogelijke verschillen in overbrenging / versnelling. Mijn 1.6 DIG-T loopt bij 120km in zijn 6e versnelling al over de 3500 toeren. Lijkt mij erg veel, daarvoor heb je geen 6 versnellingen. Hoe is dat bij europeses modellen?
Ervaring met Nissan Juke 1.2: Vocht in de koplampen (schijn normaal te zijn? op zijn minst vreemd). Het verbruik ligt hoger dan de 1.6 die ik hiervoor gehad heb. Er werd wel gezegd dat de verbruik juist lager zou zijn. Mooi niet dus. Ik baal hier goed van.
Antwoord: Wij overwegen even Nissan Juke 1.6 connect unit 2014 te kopen met 39.000 km. Wat mag ik als benzine verbruik aanhouden en graag uw ervaringen betrefende dit type auto
Antwoord: wij hebben de zelfde auto van 2013 verbruik is 1-13,5/1-14 op stand normal.
Ervaring met Nissan Juke 1.2: Nieuw gekocht 1.2 benzine. Verbruik is pittig. Op vakantie gemiddeld 8-8,5l/100 km. Ook de 1.6 die ik hiervoor had zelfde verbruik. Nu al toplagers vervangen v.d. schokbrekers voor, gaf een krakend geluid... Maar model is uniek. Ik zou zo geen vergelijkbare crossover kunnen bedenken die ook lekker hoog zit en voor 2 personen goed bruikbaar.
Ervaring met Nissan Juke Nismo RS: Ik heb vorig jaar een nieuwe Juke Nismo RS gekocht en wat was ik blij. Maar de blijheid verging snel:
- Er zit behoorlijk veel condens in alle verlichting (dat schijnt normaal te zijn??)
- Maar ook veel condens in de auto zelf. Moet met een handdoek de ramen droog wrijven anders duurt het lang voordat ik 's morgens kan gaan rijden.
- De geluidsinstallatie is echt bagger! Het kraakt aan alle kanten. Hier mee terug geweest naar de garage, in eerste instantie kreeg ik te horen dat ze niets hoorde, toen was het dat het "normaal" is tegenwoordig en uiteindelijk werd me verteld dat er niets met de boxen mis was maar dat er iets in de auto sondeerde (?) en dat ze daar niets aan konden doen.... Let wel ik kwam binnen een week terug.
- Het metertje van het verbruik blijft regelmatig hangen en klopt geen barst van (zelfde verhaal in garage).
- Bij vochtiger weer blijft hij niet stationair lopen. Hij gaat van 500 hikkend naar 750 en weer terug.
- Onder de achterklep zitten vier bouten die nu (klein jaartje) zwaar roesten.
- Het interieur is echt geweldig alleen, ik ben vrij klein, bij het uitstappen raak ik altijd met mijn knie het schakellaartje van de automatische buitenspiegels... (niet heel erg maar wel irri)
- De vin in het ventilatie systeem ratelt als een gek.
- Het verbruik is 1/13 op eco stand... de sportstand is 1/5. Ik rijd altijd op eco stand en gebruik hem veel binnen een dropje.
- Nu binnen 16.000 km zijn mijn voorbanden totaal op (?). Echt ik ben maar een vrouwtje die echt niet als een razende Bertha door het dorp gaat....
Bij de garage waar ik hem gekocht heb Abswoude in Noordwijk kom ik nooooooit meer, wat een oplichters zijn dat. Hij is afgelopen week naar een andere garage gegaan in Haarlem (hier heb ik netjes van te voren gevraagd of ze hem in onderhoud wilde nemen en of al mijn garantie puntjes nu eindelijk wel geregeld zouden worden, volmondig werd er JA gezegd). Hij kreeg hier de eerste onderhoudsbeurt + die puntjes zouden dus weggewerkt worden.
De onderhoudsbeurt heeft hij gehad maar alle puntjes WEER NIET VERHOLPEN. Want daar was te weinig tijd voor, ze zouden me hierover mailen...dat is nu bijna twee weken geleden. (zelf vorige week gemaild maar de chef werkplaats was op vakantie dus ze konden niets zeggen grrrr). Wel werd tijdens het afrekenen (197 euro service beurtje) me even snel verteld dat mijn banden voor nog 1 mm hebben... en de man stond wel meteen klaar met zijn agenda om een afspraak te maken. (16.000 km en dan al de banden weg?)
Ik vind de uitstraling geweldig van de auto en waarschijnlijk zou ik helemaal tevreden en blij zijn als de service niet zo onwijs slecht was. Het is verdorie geen pakkie boter wat ik heb gekocht! Frustratie op en top. Ooit eens een Nissan Terrano gehad en daar had ik gezworen nooit meer een Nissan te kopen om de zelfde reden... was ik maar bij mijn standpunt gebleven!
Antwoord: Deze auto moet een herbouw ondergaan. U maakt heel wat mee met dit vehikel.
Reeds jaren geleden werd een persoon boos toen ik schreef dat instappen achterin in deze auto een hele tour is en het proberen om uit te stappen is helemaal niet te doen. Wat een rare auto. Ik heb een ruime Nissan NOTE van 2013 en ik scheur ermee door het land. Advies: Ruil de Juke in voor een lekkere soepele Opel Corsa, u zult verbaasd zijn over de kwaliteiten van deze auto zonder zorgen. Ik groet u JB
Ervaring met Nissan Juke Connect: Ik ben geen snelle rijder, maar met de 1600 automaat die ik heb kan ik 1 op 17 halen. Klasse auto!
Ervaring met verkoop: Niet te duur op de aangeplante prijs op de auto, maar wel 795 euro rijklaar maken waar ze eigenlijk niets aan hoeven te doen. Geen rijklaarmaken, dan niet te koop, zo eenvoudig.
Ervaring met Nissan Juke: Als de auto koud is valt de spanning van de radio en navigatie weg en na enige tijd doet hij het weer?