Mercedes-Benz
Naam Mercedes bestaat 120 jaar
De gebogen 'Mercédès'-belettering sierde voortaan de grilles van de Daimler-personenwagens. De naam werd als merk geregistreerd op 23 juni 1902 en wettelijk beschermd op 26 september 1902. Sindsdien is de merknaam, die na de fusie van de bedrijven van Daimler en Benz in juni 1926 werd veranderd in Mercedes-Benz, zowel een uiting van als een commitment aan luxe en innovatie.
Gorden Wagener, Chief Design Officer bij Daimler: "Onze zoektocht naar de perfecte uiting van luxe en de passie voor innovatie is onze merkidentiteit. Het vormt de basis voor het aanhoudende succes van ons merk. Ons design combineert coole technologie en een emotionele expressie tot een begerenswaardige experience, zoals bij de nieuwe compacte GLA en progressieve EQC".
Tot op de dag van vandaag is Mercedes-Benz het enige automerk dat een vrouwelijke naam draagt. "Vrouwen als Mercédès Jellinek en Bertha Benz hebben vanaf het begin het succesverhaal van Mercedes-Benz gevormd", aldus Bettina Fetzer, Hoofd Marketing bij Mercedes-Benz AG. "Met ons initiatief She's Mercedes, dat in 2015 werd uitgerold, bouwen we voort op deze traditie voor onze vele vrouwelijke klanten over de hele wereld. Ook in de toekomst zal Mercedes-Benz duurzaamheid en luxe op een fascinerende manier combineren."
Sinds 2016 is Mercedes-Benz het meest waardevolle luxe automerk ter wereld en het is het enige Europese merk in de top 10 van de ranglijst 'Best Global Brands 2019' van het gerenommeerde Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand.