Mercedes-Benz
Mercedes-Benz presenteert volledig virtuele showcar
De unieke MBUX-interface en de progressieve showcar zijn co-producties van de twee samenwerkingspartners. "Bij het ontwerpen van een buitengewone en virtuele showcar komen twee werelden samen: echt autodesign en virtueel gamedesign", aldus Gorden Wagener, Chief Design Officer van Mercedes-Benz Group AG. "In de virtuele wereld zijn er geen grenzen, dus kunnen we ze verleggen om onze creativiteit de ruimte te geven. Het resultaat is iets unieks: de eerste volledig virtuele showcar van Mercedes-Benz".
Naz Aletaha, Riot Games Global Head of League of Legends Esports, voegt toe: "Sinds het begin van onze samenwerking is het inspirerend om te zien hoe de teams van Riot en Mercedes-Benz onbevreesd blijven zoeken naar manieren om onze sport te verbeteren en te vieren. Of het nu in fysieke vorm is, bijvoorbeeld met onze prachtige Championship Ring, of een virtuele showcar, we zijn verheugd dat onze verlengde samenwerking creatieve grenzen verlegt en in de komende jaren gaat resulteren in opwindende experiences voor LoL Esports-fans".
Ook in het derde jaar van de samenwerking staat de wereldwijde fancommunity van League of Legends Esports centraal bij alle activiteiten van Mercedes-Benz. Daar hoort bij de terugkeer van de League of Legends Esports World Championship Ring, waarvan de 2022-editie een duurzame diamant in het midden heeft. Ook het LoL-quizformat voor de game en de Worlds, dat populair is sinds de lancering in 2020, wordt dit jaar aangeboden tijdens het toernooi. De activiteiten worden afgerond met een multi-channel campagne op tv en social media.