Forum Mercedes-Benz EQC
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC: Helaas al problemen met voornemen gehad, geheel schijven, blokken en klauwen vernieuwd, Nu problemen met vocht in aandrijfmotor, deze wordt nu vervangen maar vertrouwen verloren in kwaliteit MB.
Ervaring met verkoop: Alles goed geregeld, export vanuit Duitsland, kant en klaar geregeld.
Ervaring met Mercedes-Benz EQC AMG: Bijzonder comfortabele en betrouwbare auto. Ik rijd (bijna) uitsluitend in de ECO-stand. Meer dan voldoende vermogen en relatief zuinig. Hiervoor reed ik in de Tesla model X. De EQC is (gelukkig) iets minder groot. Ik had aan de model X een fijne auto, maar de EQC overtreft de Tesla met zijn rij-belevenis en bouwkwaliteit. Ook ervaar ik de service bij de Mercedes-dealer als veel persoonlijker en prettiger dan bij de (paar) Tesla-servicepunten ergens in het land.
Ervaring met Mercedes-Benz EQC: Door de enorm lage actieradius is de mobiliteit ver te zoeken en is hier niet mee te rijden. Een luttele 243 km wordt aangeven met een volle accu. In werkelijkheid blijkt dit zelf nog 20 km lager bij uiterst beheerst en langzaam te rijden.
Ervaring met onderhoud: Lastig om een oordeel te geven. De service van de dealer is over het algemeen goed. Bij het eerste onderhoud van de EQC hebben zij helaas veel steken laten vallen. Vermoedelijk waren zij sterk afhankelijk van de reactietijd van Mercedes Centraal of Mercedes Nederland en kregen zij weinig ondersteuning. Reparatie duurde ruim een maand.
Antwoord: Twee vraagjes: hoe kan het dat Autozine 365 km met dezelfde auto aflegt en u slechts 200 km?
En: rijdt u iedere dag meer daadwerkelijk dan 200 km onafgebroken?
Antwoord: 365km klinkt bij mij als muziek in de oren. Ik ben juist benieuwd naar de reden en de oplossing als u 365km haalt en mijn exemplaar nu inmiddels in de warme maanden niet verder dan 290km komt. Mercedes geeft geen enkel gehoor. Ik rijd niet dagelijks zoveel kilometers, maar moet duidelijk plannen als ik een dag wat verder dan de regio reis.
Antwoord: Mijn auto geeft momenteel ongeveer 300 km bij volle accu (90% laden). Misschien laad de jouwe maar naar 80%?? Is een instelling.
Antwoord: Ik haal in de zomer bij 50% snelweg en 50% binnenwegen tussen de 450-500km. In lente-herfst 350-400km, en in winter +/- 300-330km.
Het is zeker geen Tesla qua range, maar hij doet gevoelig beter dan bijvoorbeeld een e-tron. De laadsnelheid van 110 kW is op papier niet veel, maar door de vlakke laadcurve is de 10-80% tijd wel best ok, beter dan Polestar bijvoorbeeld, die 150 kW max vermogen heeft.
Ervaring met Mercedes-Benz EQC 400 matic: Deze bijna nieuwe auto uit Duitsland geïmporteerd en in het begin fantastisch totdat storing opkwam met wegslepen verboden die handleiding storing Accu's bij deze storing start de auto niet na enkele minuten kan je weer starten en wegrijden.
De garage heeft de gehele software nagelopen en niets kunnen vinden. Dit na 3 keer de storing te hebben gekregen. Nu opnieuw de storing gekregen/