26 september 2006

Mazda

Winnaar Mazda fotowedstrijd bekend

26 september 2006 - De winnaar van de internationale fotowedstrijd, die Mazda deze zomer van juli tot midden september organiseerde, komt uit Duitsland. Uit meer dan 7.000 inzendingen werd de foto van Sebastian Niehoff uit Herne vlakbij Dortmund gekozen als de foto die het beste de Zoom Zoom filosofie van Mazda weerspiegelt.

De 30 beste foto's werden geselecteerd door een vakjury, bestaande uit de professionele fotografen Dingo en Bo Hylen en de creatief vormgever van vele TV-spots, Eddy Greenwoord. Naast de hoofdprijs, een gloednieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupe, waren er nog meer prijzen te verdelen, waaronder Bose home entertainment systemen. Alle winnende foto's zijn te zien op een speciale website, waarnaar ook alle inzendingen zijn verstuurd: Zoomzoomphoto.com.

Mazda

Doel van de fotowedstrijd was het in een beeld vastleggen van de bewegingsemotie van Zoom-Zoom, de meest pure rijbeleving, zoals men dat vroeger als kind ook had, al dan niet met een speelgoedauto of in de auto van de ouders. Op veel inzendingen was een auto het centrale thema, maar de meest aansprekende daarvan gaven het gevoel van beweging het beste weer. "De winnende foto maakte het meeste indruk op de jury vanwege de bewegingsemotie van Zoom-Zoom in de meest pure vorm, in combinatie met een twinkeling in de ogen", aldus Eddy Greenwood. "Deze combinatie is de essentie van de Zoom-Zoom filosofie van Mazda".

De winnaar krijgt de sleutels van zijn nieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupé uitgereikt door Philip Waring, Vice President Sales van Mazda Motor Europe, op de Autosalon van Parijs op de Mazda stand.

Mazda