Mazda
Twee primeurs bij Mazda op de AutoRAI
Mazda kiest Geneve 2007 voor de wereldprimeur van een nieuwe telg in het B-segment, omdat deze klasse vooral in Europa sterk aan populariteit wint. De nieuwe Mazda2 is geen opgefriste versie van het huidige model, maar de eerste Mazda van de nieuwste generatie die de doorontwikkeling van Zoom-Zoom laat zien. Een stijvere carrosserie en toepassing van sterkere staalsoorten maken de nieuwe Mazda2 niet alleen veiliger en stiller, maar ook lichter, wat uiteraard gunstig is voor het verbruik.
Mazda introduceerde het motto Zoom-Zoom in 2002 bij de lancering van het eerste model van de nieuwste generatie, de Mazda6. Zoom-Zoom geeft volgens Mazda uiting aan de liefde voor beweging en lijkt op de geluiden die Japanse kinderen maken als ze het geluid van een auto nadoen.
In Geneve zorgt de nieuwe 2.0-liter common-rail dieselversie van Mazda's volumemodel, de Mazda3, voor nog een wereldprimeur van Mazda tijdens deze show. Een hoog koppel en een groot vermogen bezorgen de vlot sturende Mazda3 sportieve prestaties. Het hogedruk common-rail inspuitsysteem laat de motor soepel ronddraaien en draagt bij aan een laag verbruik voor zowel de Sedan als de Hatchback.
In de zomer van 2006 is Mazda begonnen met het vernieuwen en uitbreiden van de Mazda3 serie. Allereerst kreeg het model een flinke facelift en eind 2006 werd de Mazda3 MPS gelanceerd, het sportieve vlaggenschip van deze compact serie. De introductie van een nieuwe CiTD HP 2.0-liter turbodiesel met common-rail is een logisch vervolg op deze ontwikkelingen.