Mazda Hakaze
Mazda wint OttoCar Award met Nagare Island
Nagare Island, een product van de PR afdeling van Mazda Motor Europe in Leverkusen en het Duitse bureau Enter the Metaverse, werd in februari dit jaar vlak voor de AutoSalon van Geneve gelanceerd als platform voor de nieuwe Mazda Hakaze, een bijzondere concept car, met name bedoeld voor liefhebbers van het kitesurfen.
Bezoekers van de website kunnen hun eigen Hakaze winnen als ze een testrit met hindernissen over het eiland tot een goede einde weten te brengen. In de auto bevindt zich een virtueel kiteboard, dat de eigenaar kan gebruiken om in de zee rond het eiland te genieten van het kitesurfen. Het eiland kende sinds de lancering meer dan 20.000 bezoekers waarvan er bijna 4.000 nu een Hakaze bezitten en waarbij er zo'n 6.000 kiteboards zijn gebruikt.
"Nagare Island is onderdeel van een geïntegreerde communicatiestrategie" vertelt Franz Danner, Vice President van Mazda Motor Europe en eindverantwoordelijk voor PR. "Het biedt ons de mogelijkheid om de klassieke PR, zoals wij die toepassen op een autobeurs als die in Geneve, te vermengen met de PR voor een nieuwe doelgroep en tevens onze reputatie op het gebeid van automotive design te onderstrepen".