Mazda
Nieuwe huisstijl voor Mazda-dealers
Het uiteindelijke doel is om de Mazda merkbeleving te verbeteren en de verwachtingen van de klant te overtreffen. In heel Europa wordt de uitstraling van alle dealershowooms geharmoniseerd met een vernieuwd logo op een zwarte achtergrond en in het oog springende elementen voor het exterieur, zoals aluminium mesh in combinatie met het nieuwe logo.
Afgelopen jaar is in Europa begonnen met de transformatie naar deze nieuwe visuele identiteit met een focus op drie belangrijke kernwaarden. Als eerste dienen vanaf nu de auto's meer in de schijnwerpers te staan, met een chique uitstraling in een schone, overzichtelijke showroom, als een soort galerie, waar de auto's de sterren zijn. De tweede waarde is het creëren van een overtuigend contact met klanten in een showroom waar de positieve sfeer een betere interactie bevordert. Tenslotte verbindt de nieuwe styling het exterieur en interieur van de dealervestiging, dankzij het gebruik van gelijksoortige stijlelementen.
"De reactie op onze nieuwe huisstijl is tot nu toe zeer positief", zegt Martijn ten Brink, Vice President Sales en Customer Service van Mazda Motor Europe. "Deze inspanning is een logische en volgende stap in onze strategie om een betere klantbeleving te realiseren in onze showrooms, zoals we inmiddels al hebben gedaan met onze producten".
Inmiddels zijn bij zo'n 92 % van de 1.500 Europese dealers in 19 landen de aanpassingen doorgevoerd, waaronder 45 van de 50 in Nederland. Mazda verwacht dat de conversie in Europa begin 2017 compleet zal zijn.