Mazda
Mazda verlengt showroom naar Internet
De collectieve samenwerking van de Mazdadealers op deze website is uniek voor Nederland. "Het is algemeen bekend dat internet een wezenlijk onderdeel van het aankoopproces van een auto is geworden", vertelt Geraldine Brouwers, Director Network & Risk van Mazda Motor Nederland. "De wijze waarop klanten zich oriënteren op en informatie inwinnen over een nieuwe auto is met de komst van internet drastisch veranderd. Het past in onze strategie om online en offline met elkaar te verbinden. Met de lancering van deze unieke website voorzien wij in deze klantbehoefte. De bijzondere samenwerking van de Mazdadealers biedt hen tevens de mogelijkheid om hun online marketingbestedingen efficiënter en effectiever in te zetten".
Klanten kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week via de site persoonlijk contact hebben voor vragen, showroomafspraken en proefritafspraken. De dealer is en blijft de plek waar de uiteindelijke verkooptransactie plaatsvindt, als ook de aflevering en de daarop volgende service en het onderhoud van de auto.
De MDOV, de Mazda Dealer Ondernemers Vereniging, houdt toezicht op het beheer van de website, Mazda Motor Nederland investeert mee op het platform in de vorm van marketingbijdragen.
Het concept is de afgelopen zeven maanden door MMNL en de MDOV in samenwerking met Prof Marketing uitgewerkt, wat heeft geleid tot dit platform, dat potentieel geïnteresseerden op het internet actief gaat benaderen als extensie van de showroom. Bij de lancering zijn ruim 90 % van de Mazdadealers in Nederland aangesloten op het internetplatform, dat compatibel is voor zowel PC, tablet als smartphone