11 september 2014

Mazda

Mazda lanceert platform Rebels with a Cause

11 september 2014 - Mazda is in 22 landen in Europa online gegaan met een interactief platform genaamd 'Rebels with a Cause: de Mazda Community'. De website MazdaRebels.com is volgens de fabrikant ontworpen om onconventionele en uitdagende waarden en belevenissen met elkaar te delen en is een plek voor nieuwe ervaringen met het merk Mazda.

"Het idee achter het nieuwe platform is het creëren van een open ruimte waar bezoekers ideeën kunnen uitwisselen met gelijkgestemden", zegt Wojciech Halarewicz, Vice President Communicatie van Mazda Motor Europe, die het project heeft geïnitieerd. "Als uniek bedrijf en uniek merk willen we inspiratie bieden, een verbinding zoeken met bezoekers, gesprekken beginnen en nieuwe en waardevolle initiatieven genereren".

Mazda

Rebels with a Cause is gebaseerd op de filosofie van Mazda (dingen beter doen door anders te denken) en verzamelt en toont content die door de onderneming is samengesteld. De site is ontworpen om autonoom te groeien in de tijd.

Een van de eerste verhalen op de nieuwe website gaat over de Noorse kunstenaar Martin Andersen, die letterlijk licht heeft geworpen op het kleine stadje Rjukan. Gelegen in een smalle vallei in de binnenlanden van Noorwegen kreeg Rjukan tot nu toe geen direct zonlicht tussen september en april. Andersen bracht de zon letterlijk in het leven van de bewoners door de zonnestralen te reflecteren op het marktplein van de stad met behulp van een systeem van enorme spiegels, geplaatst op de bergen boven de stad.

Rebels with a Cause zal ook de basis zijn van de samenwerking van Mazda met het platform TED. Korte documentaires van geselecteerde TED Fellows, mensen met een onconventionele aanpak van een aantal van 's werelds meest intrigerende uitdagingen, vormen een centraal thema op Rebels with a Cause.

De Nederlandstalige versie van het platform is te vinden op www.mazdarebels.com/nl-nl/#