22 juli 2014

Mazda

Mazda legt technologie uit via Internet

22 juli 2014 - De nieuwe modellen van de zesde generatie Mazda's zitten boordevol geavanceerde technologie, zoals MZD Connect, i-stop en i-ELOOP, waarmee ze meer verbonden, efficiƫnter en veiliger zijn dan voorheen. Maar het is ook zaak goed te begrijpen hoe deze systemen precies werken. Mazda legt dat vanaf nu via Internet uit. Daarom heeft het Japanse merk een reeks video's aan zijn websites toegevoegd die laten zien hoe de bestuurder het meeste uit al deze technologie kan halen.

De nieuwe Mazda3 en de Mazda CX-5 zijn de eerste modellen waarvan meer dan 30 korte videoclips de belangrijkste kenmerken uit de doeken doen. Deze clips zijn al beschikbaar op de meeste websites van Mazda in Europa, waaronder natuurlijk Nederland via Mazda.nl (ga naar 'Mazda-bezitters' en selecteer 'Video's en handleidingen').

Mazda

De video's tonen bijvoorbeeld hoe MZD Connect werkt, het connectiviteitsysteem van Mazda, waarmee de bestuurder zijn of haar smartphone met de systemen van de auto verbindt en de bestuurder vervolgens over tal van internetfuncties in de auto kan beschikken. Er zijn ook video's over de i-ACTIVSENSE actieve veiligheidssystemen, zoals Rear Vehicle Monitoring (RVM) en Mazda Radar Cruise Control (MRCC). Andere clips leggen bijvoorbeeld uit hoe het peil van de motorolie te controleren is of behandelen zaken als het digitale service register, dat het traditionele onderhoudsboekje vervangt en zorgt voor een fraudebestendige en betrouwbare onderhoudsgeschiedenis van de auto.

Mazda heeft de video's op 21 markten in Europa geïntroduceerd en aangevuld met handleidingen (in pdf-formaat) in 17 talen. Binnenkort zullen de clips voor de Mazda6 worden toegevoegd. De belangrijkste doelstelling is om klanten te helpen hun Mazda snel en gemakkelijk te leren kennen, hoewel het materiaal ook zal helpen om potentiële kopers meer te laten zien over de producten van het onconventionele Japanse automerk. En het moet ook helpen de wachttijd voor klanten bij de aflevering van hun nieuwe auto te verminderen en hen uitnodigen om snel voor de eerste keer achter het stuur te kruipen.