Mazda
Mazda lanceert MyMazda App in Europa
De nieuwe MyMazda App beschikt over verschillende functies, waaronder een snelle en directe verbinding met de Mazda Euro Service, de persoonlijke service bij pech onderweg, schade of ruitbreuk. Ook zullen klanten van Mazda met deze app als één van de eerste autobezitters in Europa op elke plaats en tijd kunnen beschikken over de volledige voertuig- en servicegeschiedenis van hun auto.
De nieuwe Mazda app op het gebied van klantenservice communiceert direct met het Mazda Digital Service Record (DSR), ofwel het digitale serviceboekje, dat alle service- en onderhoudsactiviteiten van het betreffende voertuig in een digitale database opslaat. De My Mazda App maakt gebruik van alle gemakken van het DSR systeem en biedt geregistreerde eigenaren met een persoonlijke toegangscode de mogelijkheid te allen tijde te beschikken over alle opgeslagen informatie over hun auto, de servicegeschiedenis daarvan en over hun persoonlijke gegevens.
De nieuwe MyMazda App van Mazda Motor Europe werd gepresenteerd tijdens de Bologna Motor Show in Italië in december vorig jaar en is inmiddels beschikbaar voor klanten in Rusland. De andere Europese landen volgen de komende maanden. Mazda Motor Nederland heeft ervoor gekozen om in eigen land de applicatie in april te introduceren op het moment dat deze beschikbaar is voor alle drie besturingsplatforms tegelijkertijd, iOS, Android en Blackberry.