6 januari 2011

Mazda

Mazda introduceert Mazda Total Care

6 januari 2011 - Mazda introduceert vanaf deze week bij de dealers in Nederland de "Total Care Service", een kosteloos programma waarmee de dealer de restwaarde van de auto van de klant zo hoog mogelijk houdt. Onderdeel van de nieuwe service is onder meer een restwaardemeter per auto op een eigen, persoonlijke internetpagina van de klant op MijnMazda.nl, een Auto Conditie Check, Krasjesdagen en specifieke Klanttrainingen.

Met de Total Care Service wil Mazda de klantbehoefte centraal stellen om de auto zo lang mogelijk 'als nieuw' te houden. Alsof iedere dag de eerste is, ongeacht de leeftijd van de auto. Het streven is het rijplezier van de klant zo hoog mogelijk te houden en hem of haar continu de ervaring te geven van het rijden in een nieuwe auto.

Mazda

Bij de Mazda Total Care Service krijgt de klant na een intake gesprek een toegangscode voor de site MijnMazda.nl. Vervolgens voert een monteur een Auto Conditie Check uit bij de auto van de klant, een inspectie van de hele auto, zowel interieur als exterieur. Op MijnMazda.nl kan de klant daarna de eigen auto zien, de status waarin deze verkeert controleren, kan hij of zij berichten over de auto ontvangen en kan men contact met de dealer onderhouden.

Op MijnMazda.nl treft de klant als belangrijkste element een waardemeter aan. Deze wordt gevoed door de dealer met alle gegevens over de betreffende auto. Op deze persoonlijke pagina wordt iedere dag up to date de waarde van de auto aangegeven. Bovendien geeft de restwaardemeter suggesties om de dagwaarde van de Mazda zo hoog mogelijk te houden. Dit gebeurt op een scherm met diverse meters in kleurcodes: rood, geel en groen.

Op gezette tijden organiseert de Mazda-dealer o.a. zogenaamde Krasjesdagen, waarop de klant alle oppervlaktekrasjes van zijn of haar auto kan laten wegwerken tegen een van te voren vastgestelde prijs. Door op deze wijze pro-actief te reageren op kleine schades aan de auto behoudt deze zijn waarde en ervaart de klant zijn auto weer als nieuw. Ook zal de dealer specifieke klanttrainingen organiseren.

Mazda

Naast de eerder genoemde restwaardemeter vindt de klant op de persoonlijke pagina op MijnMazda.nl ook tips en services om de auto technisch gezond te houden. De klant kan er schades of onderhoud melden, kan contact houden met de dealer, brochures en handleidingen downloaden en meer.