Forum Mazda CX-5 (2011 - 2017)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Ik heb sinds begin januari een CX5 het probleem met de keyless entree herken ik, ben al bij de dealer geweest deze heeft ook geen oplossing voor. Het is overigens een prima auto.
Ervaring met Mazda CX-5 TS +2.0 4WD: De auto rijdt goed en is sterk genoeg om off-road te rijden. Op de snelweg en in de stad voldoet hij prima en met een caravan van KABE 1700 kg heeft hij niet veel problemen als je bedenkt dat het maar een twee liter motor is. Je merkt dat de auto veel schakelt (automaat) als je met de caravan rijdt, maar de versnelling kan je vast zetten op de vierde. Als je dan niet harder rijd dan 90 km per uur dan doet hij het gewoon goed.
Helaas is het banden geluid wel wat aan de hoge kant en kan je niet zeggen dat de auto rustig is. Een heel groot probleem vind ik de voorstoelen, die zitten voor geen meter. Het hele binnenwerk van de stoel voel je er overal door je rug heen ik gebruik diverse extra kussentjes als ik een lange rit ga maken om maar niet het plastic in mijn rug te voelen.
Antwoord: Ik heb een 2.0 schakel, voldoet prima. Geen last van slechte voorstoelen, is van oktober 2013 en 9.000 km gereden. Ik heb een Fendt caravan van 1.500 kg, auto weegt leeg 1.295 kg, dus ik moet de auto goed beladen (veel uit de caravan in de auto). Dan rijd ik zelfs in Duitsland 100 km/u met de Tempo keuring, van 100 km. Moet jij de auto ook goed beladen om tot een goede stabiliteit van auto en caravan te komen?
Antwoord: Ik moet de auto zeker goed beladen om een goede stabiliteit van de combinatie te krijgen. Ik let ook goed op het verdelen van het gewicht in de caravan (linker wiel en rechter wiel + kogeldruk) 1700KG is niet niks ook al mag de auto 1800KG trekken.
Die honderd Km/u rijd ik nooit, want dan krijg ik draaikolken in de benzinetank 1 op 4 en als ik 90 Km/u rijd dan verbruikt de auto een heel stuk minder benzine 1 op7,5.
En rijd ook een stuk rustiger. Dat komt niet door het gewicht van de caravan maar door de hoge lucht weerstand. Met een platte aanhanger kan je wel redelijk voordelig harder rijden.
Antwoord: Ik vind de zetels echt wel lekker zitten in mijn CX-5, en dat was veruit het enige minpunt met mijn vorige Mazda6 die zetels zaten niet lekker.
Met winterbanden rijd ik redelijk lawaaierig maar dat komt door de andere soort rubber. Met de zomerbanden heb ik geen last van rolgeluiden of andere bandengeluiden.
Ervaring met Mazda CX-5 2.2 AWD: Een goede auto, en hij trekt mijn combinatie goed door de bergen. Alleen het verbruik is dramatisch. Met pijn en moeite 1 op 12 bij 110 km/u. En een krakgeluid bij wegrijden en over drempels. Beiden niet op te lossen door de dealer. Door verbruik denk ik er over om de auto te chiptunen.
Ervaring met Mazda CX-5 Ts+aut 4wd: Geweldige auto. Probleemloos als caravantrekker.
Ervaring met Mazda CX-5: Auto nog niet lang in mijn bezit, was vervanging voor Citroen C4 Picasso 1.8. Goede eerste indruk, wat meer electronica, wat stugger in de vering, overtuigend meer power. Een hinderlijke basresonnantie uit de deuren bederft het radiogeluid. Verminderen van de bas geeft een niet bevredigend geluid. De buiten- zowel als de binnendeurpanelen blijken ook bij lagere geluidsniveaus te resonneren.
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 (AWD) AT: Nog geen echte ervaringen want ik heb er pas 500 km mee gereden. Wel met heel veel plezier, na 4 jaar in een Kia Sportage 2.0 Benzine AWD. Echt een totaal andere auto.
Ervaring met Mazda CX-5 2.0 ts+: Prettige wagen, echter stiksels van stoelbekleding laten los. In de vloermat bestuurder zit al een gat.
Ervaring met Mazda CX-5: Heb sinds Januari 2015 de Mazda CX5 heb er op dit moment ca 3.000 km mee gereden bevalt prima. De auto schakelt nu ook soepel in het begin enigszins stug minder tevreden ben ook over de keyless entree de sluit de ene keer wel automatisch en de andere keer niet.