23 mei 2019
Mazda CX-3

Forum Mazda CX-3

Reacties van eigenaren

  

, datum: 2 april 2019

Ervaring met auto: Rijd nu 2,5 jaar in de auto naar tevredenheid. Alleen is de condensor van het airco inmiddels 2x vervangen omdat deze door fabricage fouten defect raakte.

Brandstof verbruik valt mij wel iets tegen onder de 1 op 13,6 wil niet lukken.

Ik zie overigens dat veel gemopperd word over het navigatiesysteem. Ik heb zelf geen problemen. Een keer toen ik de auto net had is het scherm op zwart gegaan, maar na update was dit verholpen. Inmiddels 3 kaart updates gedownload. Werkt gewoon goed. Ik begrijp niet dat allemaal dezelfde systemen zoveel verschillende klachten kunnen geven.

Ervaring met verkoop: Ik was aanvankelijk bang dat we niet tot een deal zouden komen omdat ik een juist gekochte BMW 1 ging inruilen, maar heb een keurig voorstel gekregen van de verkoper.

UitvoeringSkyActive 120 AT
Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit2 jaar
KM-stand35.000 km
DealerKooy

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Mazda, datum: 4 april 2019

Antwoord: Brandstofverbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl en de verhouding van op de snelweg en in de stad rijden. Zelf haal ik 1 op 15.

Problemen met de navigatie zijn mijns inziens te verklaren door:
1) Het niet updaten van het MZD Connect Navigatie en Infotainment systeem. De meeste problemen zijn inmiddels in de nieuwste versies verholpen.
2) Om de navigatie optimaal te benutten moet men er zich echt wel in verdiepen en de juiste voorkeuren instellen. Het is best wel geavanceerd.
3) Verkeerde verwachtingen van het kaartmateriaal. Welk systeem je ook kiest, de kaarten zullen altijd achter lopen op de werkelijkheid. Ook al zou ik willen dat wijzigingen sneller in de nieuwste kaarten worden doorgevoerd.

  

, datum: 21 maart 2019

Ervaring met auto: Aangeschaft in april 2017 en inmiddels 24.655 km gereden. Een geweldige auto, snel als hij snel moet zijn. Filerijden is niet helemaal zijn ding. Alleen hebben wij een terugkerend probleem. Op de meest onverwachte momenten komt het ADS in werking met de meest vreemde storingen. Die zijn ook niet weg te krijgen. Ook niet door te stoppen en opnieuw te starten. Ja, soms. Heeft iemand dezelfde ervaring?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit2 jaar
KM-stand25.000 km
DealerTramper

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Mazda, datum: 25 april 2019

Antwoord: Wat bedoel je met "ADS"?

  

, datum: 19 maart 2019

Ervaring met auto: Wij hebben een trekhaak laten plaatsen. Bij het achteruit rijden, wanneer er een aanhangwagen aan de trekhaak hangt, blokkeert het remsysteem. Oorzaak is veiligheid, sensor in combinatie met camera. Volgens de garage niet direct iets aan te doen.

Ervaring met verkoop: Goed contact met verkoper, en uitgebreid mogen test rijden.

UitvoeringSKYACTIV-G 121PK
Brandstofbenzine
Bouwjaar2019
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Mazda, datum: 19 maart 2019

Antwoord: De stadsverkeer-remassistent [achteruit] (SCBS R) kan tijdelijk buiten werking gesteld worden met de SCBS/SBS instelling in het middenddisplayscherm onder Veiligheid.

  

, datum: 2 februari 2019

Ervaring met auto: Prima auto, erg comfortabel en prettig rijden. Navigatie is om te huilen zo slecht. Dat mag echt wel wat beter voor wat deze auto kost.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2018
In bezit1 jaar
DealerPierre

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Mazda, datum: 4 februari 2019

Antwoord: Ik vind de navigatie uitstekend geintegreerd in de auto. Muziek wordt automatisch onderdrukt bij de gesproken aanwijzingen. Ook live verkeersinformatie (gratis) wordt netjes verwerkt in de te rijden route. Er is ook net een nieuwe kaart uitgekomen.

Bij de auto's met head up display worden de navigatie aanwijzingen duidelijk aangegeven in het display. Had jarenlang een losse Garmin in de auto. Niet slecht, maar de Mazda navigatie is veel mooier.

Misschien heb je het nog niet optimaal ingesteld of weet je nog niet goed hoe het te bedienen?

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 2 november 2018

Ervaring met auto: Rij met de 150 Pk. automaat, AWD. Door de vierwiel aandrijving iets hoger verbruik. Fantastische motor. Auto is snel. Achtervering wat kort, bagageruimte aan de kleine kant. Fijne auto.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit2 jaar
DealerVoorstad

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 22 augustus 2018

Ervaring met auto: In november 2017 deze rode CX3 Skylease GT ingevoerd uit Duitsland. Auto rijdt prima en zuinig. Opvallende verschijning waar we regelmatig positieve reacties op krijgen.

Stabiliteit van het multimedia systeem is echter een onverwacht minpunt.

Navigatie is ronduit slecht. Kaartmateriaal loopt op plaatsen meer dan 5 jaar achter ondanks de meest recente update. Stopt soms met navigeren. Neemt soms zeer vreemde routes.

Onze gekraakte TTGO630 ligt voortaan standaard in het handschoenenkastje. Die vindt de weg wel feilloos.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand21.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Gerritsemmekrot, datum: 25 augustus 2018

Antwoord: Mijn CX3 12 luxery met leren en verwarmde stoelen is van mrt. 2017. Inmiddels 20.00 km gelopen.

Qua design en prachtige auto en voor 2 ouderen zoals wij een prima model. Echter ik zou de zithoogte van de voorstoelen graag 3 tot 5cm hoger willen hebben zodat het totaal zit comfort wat meer instelbaar wordt.

De dealer haalt de schouders op als ik vraag naar verhoging sets. Daarom mijn vraag heeft iemand ervaring eventueel met railhoogte aanpassing? Het blijkt dat er voor de CX5 ook reele vragen naar zijn.

Graag informatie.

 
Reactie van: Yamahadxr10, datum: 5 oktober 2018

Antwoord: Mag ik vragen wat je lengte is? Ik vraag me af of je nog wel makkelijk instapt na verhogen van de stoelen, ikzelf zou in dat geval met mijn hoofd tegen de daklijn stoten en ikzelf ben ook de grootste niet.

Verhogen van de stoelen door er massief aluminium staf materiaal onder te plaatsen en de standaard bouten voor verlengde exemplaren van dezelfde kwaliteit (wordt in de kop vd inbusbouten vermeldt). Materiaal in online makkelijk te vinden.

 
Reactie van: Gerritsemmekrot, datum: 9 oktober 2018

Antwoord: Bedankt voor de info. Ik dacht eigenlijk dat dealers daar wel op zouden inspelen en een simpele oplossing zouden aanbieden in de vorm van een verhogingszetje.

Verder een prima auto tot nu toe, al is de vering voor de kleine weg oneffenheden zoals klinkerwegen zeker niet optimaal. Wat mij verder erg tegenvalt is, dat in tegenstelling tot de achteruit rij veiligheden, als camera en parkeersensoren er aan de voorzijde geen standaard parkeer sensoren zitten op mij Luxery uitvoering.
Verder is mij opgevallen dat er voor de 18 inch velgen die er opzitten en momenteel bij zeer veel nieuwe auto's gebruikt worden, zo weinig aanbod is in 4 seizoenen banden. Graag tips indien mogelijk.

 
Reactie van: Yamahadxr10, datum: 10 oktober 2018

Antwoord: ik vraag me af of 16inch velgen niet veel meer comfort bieden, ik denk er ook over om mijn 16 inch winterset van all season banden te voorzien

 
Reactie van: Gerritsemmekrot, datum: 5 december 2018

Antwoord: Het is een enorm domme zet van Mazda om bij de CX-3 18 inch velgen te monteren. Waarom geen 17 inch? Gelijk veel meer mogelijkheden. Wil graag de Michelin Cross Climate monteren, maar die is in een geschikte maat niet te monteren gezien de geringe ruimte van band naar veerschotel. Er zijn in deze weinig of geen courante 4 seizoen banden te koop. Ga je dan naar een maatje groten dus 55 i.p.v. 50 hoog loop je kans dat de band tegen de veerschotel loopt en raadt Mazda dit sterk af en adviseert vooral bij de huidige banden maat te blijven. Daarom zijn oa ook sneeuwkettingen bij deze 18 inch velgen kritisch zoals het service boekje aangeeft. Remedie is een dure oplossing door 16 inch velgen te monteren met 60 hoog banden. Heb je een snelheidsafwijking die in de computer weer niet te corrigeren is.

Als je Mazda belt hierover wordt je met een kluitje in het riet gestuurd met van, moet de dealer maar uitzoeken. Zit weinig of green technisch know how bij de importeur. Altijd Volvo gereden is toch van een andere klasse.

 
Reactie van: Schipeet, datum: 14 januari 2019

Antwoord: Van mijn Mazda dealer de volgende opties gekregen voor all season:

Leverbaar voor de CX-3 in 4season zijn:
Vredestein Quatrac 225/45R18 en 235/45R18
Michelin Crossclimate 235/45R18

 
Reactie van: Schipeet, datum: 24 maart 2019

Antwoord: Sinds 3 weken de allseason Vredestein Quatrac 225/45R18 onder de CX-3. En zoals verwacht geen enkel probleem. De prijs voor de complete set banden inclusief monteren was een kleine 900 euro. Maar dan heb je ook wat!

  

, datum: 28 juli 2018

Ervaring met auto: Sinds een half jaar een bezitter van een CX-3 GTM en zeer tevreden. Hievoor altijd VW / Audi gereden na het gezeur met sjoemelsoftware dit merk aan de kant gezet en nooit meer een VW /Audi terug. Een tevreden Mazda-rijder.

UitvoeringGTM 120
Brandstofbenzine
Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand16.000 km
DealerKreijne

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Wil. Buis, datum: 12 januari 2019

Antwoord: Ik heb ook een cx3 gtm 2019 maar ik vind het motor geluid nog al overheersend wat vindjij er van?

 
Reactie van: Hoedan55, datum: 9 maart 2019

Antwoord: Inmiddels 15000 km verder en een jaar in bezit, maar nog steeds tevreden over de Mazda cx3 geen klagen over overheersend motor geluid. Nu waren mijn vorige auto's allemaal diesels, misschien dat schild.

 
 
« 1 2 3 4 »