19 november 2017
Mazda 2 (2007 - 2014)

Forum Mazda 2 (2007 - 2014)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 september 2015

Ervaring met auto: Wat ons tegenvalt aan deze auto is met name de lak. Wij hebben een niet metallic lak en als er een vogel op heeft gepoept moet je niet te lang wachten met wassen anders heb je onherstelbare lak schade. Ook de poedercoating van de velgen begint al los te laten en de binnenkant van de velgen zit vol corrosie (ondanks zorgvuldig bijhouden).

Wat verder tegenvalt zijn de asociale prijzen voor onderdelen, een plastic kapje (2x1 cm) wat in de regengoot zit om de moer van de dakdrager te verbergen 9 euro. Afstandbediening voor centrale deurvergrendeling (het achterste deel van de sleutel) incl. inleren 227 euro.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit6 jaar
KM-stand36.000 km
DealerDorst

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 4 april 2015

Ervaring met auto: Tot nu toe een prima auto.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Helaas is deze dealer er mee gestopt. Op zoek naar een andere dealer. Wanneer moeten de kleppen (km) gesteld worden?

Uitvoering1.3 TS+
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit5 jaar
KM-stand70.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor8
  
  

, datum: 1 april 2015

Ervaring met auto: Niet doen, je loopt leeg door dat LPG gedoe, wat een miskleun.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Ze kunnen nog een verdieping op de garage bouwen,van mijn geld. Wat een klojos


Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand31.500 km

Betrouwbaarheid3
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 10 februari 2015

Ervaring met auto: Let op de extra kosten ivm het rijden op LPG. Jaarlijks kleppen stellen ad. 200 euro. Schijnt de Mazda 2 niet geschikt voor de zijn. Kans op hoge kosten op den duur (revisie).

Uitvoering1.3 Bi Fuel
Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit3 jaar
KM-stand55.000 km
DealerPeeten

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: Jk. Frt, datum: 1 april 2015

Antwoord: Het motortje komt van Ford en het is bij de konijnen af dat je een duur systeem moet in laten bouwen ,om een nieuwe auto normaal te laten rijden zonder enorme kosten. Kijk maar eens naar de tweede hands prijzen van dit type Mazda, je krijgt er niks voor terug. Al met al kun je voor het zelfde geld een dikke Mercedes zonder die belachelijke problemen rijden.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 22 oktober 2014

Ervaring met auto: Zeer goede ervaring mee en ondanks de waarschuwing voor het kleppenprobleem nooit een probleem mee gehad. Vanaf het begin een flashlube installatie laten monteren, bij 40.000 km de kleppen laten stellen dat kostte me niets omdat de speling nog prima was. Ik snap dus niet waar Mazda 2 bifuel piloten zonulln poeha maken over het LPG rijden. Je moet wel weten waar je mee bezig bent, lekker rustig cruisen op LPG en op lange stukken bij een hogere snelheid ook geen enkel probleem gehad. Kortom, een auto die je met een gerust hart kan aanschaffen, op LPG en twijfel over de motor opbouw, gewoon een Flashlube inbouwen. Dit is niet onze eerste auto op LPG maar wel de eerste kleine auto. De grote Volvo's gingen ook ruim 5 ton mee maar moet er dan wel bij vermelden dat ook daar om de 40.000 km de speling werd gecontroleerd en ja, er moest wel eens een plaatje vervangen worden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Regelmatig zelf Flashlube bijvullen


Brandstoflpg
Bouwjaar2011
In bezit3 jaar
KM-stand54.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort9
Motor7
  
 
Reactie van: Piet, datum: 4 november 2014

Antwoord: Dat u bij uitzondering (nog) geen probleem heeft (waarschijnlijk omdat u dat flashlube systeem hebt laten inbouwen) is fijn, maar maakt uw situatie helaas niet de norm.

Beetje kort door de bocht om vanuit de eigen uitzonderingssituatie verbaasd te zijn over de poeha die 99% van de andere eigenaren wel hebben.

Overigens had Mazda de motor gewoon geschikt moeten maken voor LPG. Wat mij betreft door elke auto direct van flashlube te voorzien. Zoals het nu gegaan is is in elk geval heel erg slecht...

 
Reactie van: Beepee, datum: 30 januari 2015

Antwoord: Wat het inbouwen van een klepsmeersysteem betreft, Madza verbiedt dat! De garantie vervalt dan.

  

, datum: 17 oktober 2014

Ervaring met auto: Bij remmen gaat het stuur trillen volgens de importeur ligt dit aan de rijstijl, echter bij mijn vorige dezelfde modellen geen problemen.


Brandstoflpg
Bouwjaar2012
In bezit2 jaar
KM-stand39.000 km
DealerPeeten

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: C. Hoven, datum: 23 februari 2015

Antwoord: Door een noodstop te maken en vervolgens het rempedaal ingedrukt te houden nadat de wagen tot stilstand is gekomen, worden de remschijven veel te heet. Ze trekken krom en gaan zodoende trillen.

 
Reactie van: Robor, datum: 5 april 2015

Antwoord: Klopt, de schijven moeten na forse belasting de kans krijgen om rijdend af te koelen. Eenmaal krom betekent: afdraaien of vervangen. Nieuwe schijven vind je op ebay voor bescheiden prijzen, als je handig bent kun je het zelf.

  

, datum: 24 augustus 2014

Ervaring met auto: Dorpels en motorkap goed bekijken op roest.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Als de distributieriem wordt vervangen, laat dan ook meteen de waterpomp vervangen.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand125.000 km
DealerDonker

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Robbie3939, datum: 16 mei 2015

Antwoord: mazda heeft geen distributieriem

 
 
« 1 2 3 4 5 6 »