Forum Mazda 2 (2007 - 2014)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Mazda 2 Bifuel: Doe het niet, deze motor is niet geschikt voor gas.
Ervaring met verkoop: Binnen een week na aankoop al een signaal van een motorstoring, bleek een tijdje later totaal nieuwe kop op te moeten, 2500 euro. Dealer neemt geen verantwoordelijkheid voor de rommel die hij verkoopt.
Ervaring met Mazda 2: Wat ons tegenvalt aan deze auto is met name de lak. Wij hebben een niet metallic lak en als er een vogel op heeft gepoept moet je niet te lang wachten met wassen anders heb je onherstelbare lak schade. Ook de poedercoating van de velgen begint al los te laten en de binnenkant van de velgen zit vol corrosie (ondanks zorgvuldig bijhouden).
Wat verder tegenvalt zijn de asociale prijzen voor onderdelen, een plastic kapje (2x1 cm) wat in de regengoot zit om de moer van de dakdrager te verbergen 9 euro. Afstandbediening voor centrale deurvergrendeling (het achterste deel van de sleutel) incl. inleren 227 euro.
Antwoord: Dat betaal je bij een ander merk ook. Bij Renault kost vervangen en inlezen sleutel vergrendeling 350 euro.
Antwoord: Ga naar brattinga in Joure kost het maar 65 euro voor een nieuwe auto sleutel.
Ervaring met Mazda 2 1.3 TS+: Tot nu toe een prima auto.
Ervaring met onderhoud: Helaas is deze dealer er mee gestopt. Op zoek naar een andere dealer. Wanneer moeten de kleppen (km) gesteld worden?
Ervaring met Mazda 2: Niet doen, je loopt leeg door dat LPG gedoe, wat een miskleun.
Ervaring met onderhoud: Ze kunnen nog een verdieping op de garage bouwen,van mijn geld. Wat een klojos
Ervaring met Mazda 2 1.3 Bi Fuel: Let op de extra kosten ivm het rijden op LPG. Jaarlijks kleppen stellen ad. 200 euro. Schijnt de Mazda 2 niet geschikt voor de zijn. Kans op hoge kosten op den duur (revisie).
Antwoord: Het motortje komt van Ford en het is bij de konijnen af dat je een duur systeem moet in laten bouwen ,om een nieuwe auto normaal te laten rijden zonder enorme kosten. Kijk maar eens naar de tweede hands prijzen van dit type Mazda, je krijgt er niks voor terug. Al met al kun je voor het zelfde geld een dikke Mercedes zonder die belachelijke problemen rijden.
Ervaring met Mazda 2: Zeer goede ervaring mee en ondanks de waarschuwing voor het kleppenprobleem nooit een probleem mee gehad. Vanaf het begin een flashlube installatie laten monteren, bij 40.000 km de kleppen laten stellen dat kostte me niets omdat de speling nog prima was. Ik snap dus niet waar Mazda 2 bifuel piloten zonulln poeha maken over het LPG rijden. Je moet wel weten waar je mee bezig bent, lekker rustig cruisen op LPG en op lange stukken bij een hogere snelheid ook geen enkel probleem gehad. Kortom, een auto die je met een gerust hart kan aanschaffen, op LPG en twijfel over de motor opbouw, gewoon een Flashlube inbouwen. Dit is niet onze eerste auto op LPG maar wel de eerste kleine auto. De grote Volvo's gingen ook ruim 5 ton mee maar moet er dan wel bij vermelden dat ook daar om de 40.000 km de speling werd gecontroleerd en ja, er moest wel eens een plaatje vervangen worden.
Ervaring met onderhoud: Regelmatig zelf Flashlube bijvullen
Antwoord: Dat u bij uitzondering (nog) geen probleem heeft (waarschijnlijk omdat u dat flashlube systeem hebt laten inbouwen) is fijn, maar maakt uw situatie helaas niet de norm.
Beetje kort door de bocht om vanuit de eigen uitzonderingssituatie verbaasd te zijn over de poeha die 99% van de andere eigenaren wel hebben.
Overigens had Mazda de motor gewoon geschikt moeten maken voor LPG. Wat mij betreft door elke auto direct van flashlube te voorzien. Zoals het nu gegaan is is in elk geval heel erg slecht...
Antwoord: Wat het inbouwen van een klepsmeersysteem betreft, Madza verbiedt dat! De garantie vervalt dan.
Ervaring met Mazda 2:
Ervaring met onderhoud: Kleppen elk jaar gecontroleerd, bij 90.000 km klepspeling afgesteld bij normaal gebruik. Geen problemen gehad.