Lexus
Lexus al voor vijfde maal achtereen aan top in onderzoek
De reputatie van Lexus op het vlak van kwaliteit en betrouwbaarheid blijkt ook uit de score van 923 op 1000 in de categorie kwaliteit/betrouwbaarheid. Lexus domineert ook in het segment aantrekkingskracht voertuigen van de enquete met een score van 870 op 1000. Dat is ver boven het gemiddelde voor de sector. In de overkoepelende resultaten van de enquete behaalde het gamma van de Lexus IS200/300 de op een na hoogste plaats.
De enquete Customer Satisfaction Index 2005 is gebaseerd op de reacties van meer dan 23.000 eigenaren die hun auto gemiddeld twee jaar in hun bezit hebben. Zij geven een gedetailleerde beoordeling van hun voertuigen en dealers, wat resulteert in 77 kenmerken die ingedeeld worden in vier belangrijke tevredenheidscategorieen:
- Kwaliteit en betrouwbaarheid (30%)
- Aantrekkingkracht van het voertuig, inclusief ontwerp, prestaties, comfort en uitrusting (28%)
- Tevredenheid over service bij dealers (22%)
- Exploitatiekosten, inclusief brandstofverbruik, verzekering en kosten voor herstellingen/onderhoud (19%)
"Bij het merk Lexus staan niet alleen kwaliteit en de legendarische klantenservice centraal", zegt Karl Schlicht, Vice President van Lexus Europe. "Het is een totaalervaring die begint bij het ontwerp van de auto, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant, en zich doorzet in de rijervaring en de manier waarop klanten onthaald worden in onze showrooms. We zijn ontzettend blij dat onze Lexus klanten ons ook dit keer hebben beloond".

Ook in de "auto enquete" van Autozine.nl staat Lexus al jaren lang bovenaan de lijst van hoogst gewaardeerde autofabrikanten.