De productie van de Lexus LFA startte twee jaar geleden, om precies te zijn op 15 december 2010. Sindsdien voltooide een team van 170 uiterst vakkundige ambachtslieden (de zogeheten Takumi) elke werkdag 1 Lexus LFA.

De Lexus LFA met productienummer 500 betreft een Nürburgring Package. Hiervan heeft Lexus slechts 50 exemplaren geproduceerd. Deze circuitversie onderscheidt zich van de reguliere LFA door zijn hogere vermogen (420 kW/571 pk), exclusieve lichtmetalen wielen en verder verbeterde aerodynamica.
"De afgelopen tien jaar stond mijn leven volledig in het teken van één supersportwagen: de Lexus LFA", vertelt Haruhiko Tanahashi, hoofdingenieur van de LFA. "Maar weinig mensen krijgen dezelfde kans als mijn team en ik: om een supersportwagen te ontwikkelen vanaf een blanco vel papier".
Een belangrijk deel van de Lexus LFA bestaat uit Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP). Dit materiaal is behalve ongelooflijk sterk ook bijzonder licht. Bovendien zorgt het voor een carrosseriestijfheid die tot de introductie van de Lexus LFA in 2009 ongekend was. Lexus nam de productie van het carbon zelf ter hand, zodat de opgedane expertise gebruikt kan worden voor toekomstige modellen.
Een eerste verwijzing naar de Lexus LFA zal te zien zijn in de nieuwe Lexus IS 300h. Zo is het instrumentarium van de IS 300h F Sport Line gebaseerd op dat van de Lexus LFA. De nieuwe IS 300h staat in juli 2013 in de showroom.

12 januari 2021

8 september 2011

10 februari 2011

26 maart 2010