Forum Land Rover Discovery Sport
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mijn Discovery Sport jan 2016 resoneert bij een toerental van 1200 snelheid van = 100/110 en 60/70ik vind dit heel storend. Getest door een expert van landrover, ik moest dit maar voor liefnemen anders maar een electro auto kopen. Het is nu geen sjoemel diesel maar een sjoemelbak. Beide waren toch voor een zuiniger test.
Antwoord: Heb 240 pk SI4 benzine. Verwachtte met de 9 traps automaat een soepele motor. Er wordt echter veel te snel opgeschakeld wat resulteert in rijden met een laag toerental en bromgeluiden / resonantie. Niet prettig rijden dus voor een 240 pk motor die euro 70.000 kostte. Heb gevraagd het schakelmoment te veranderen maar is volgens dealer inderdaad niets aan te doen. En zuinig? Nee, gemiddeld 1 : 9,5
Ervaring met Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Automaat: Hoewel ik in eerste instantie (28 november 2015) enigzins sceptisch was over de aanschaf van de Discovery Sport ben ik na anderhalf jaar gebruik zeer tevreden over de auto. De rammels zijn er uit, de motor is getuned en daarmee krachtiger (193 pk), en het verbruik komt bij mij uit op 6.4.
Ik heb er een reis naar Portugal mee gemaakt en de auto daar een half jaar gebruikt. Voor die omstandigheden is deze auto ideaal.
Het blijft wel jammer dat de kaart van het navigatiesysteem vanaf het begin niet up-to-date is en dat elke nieuwe update 250 euro kost.
Kortom: de auto heeft een stevige prijs maar biedt ook zeker waarde. Gelukkig worden er niet heel veel van verkocht. dat geeft ook nog een bevoorrecht gevoel!
Ervaring met verkoop: In het algemeen was de verkoop in orde. Er waren echter wel enkele fouten geslopen in de vergelijking tussen de gevraagde specificaties en hoe de auto werd opgeleverd.
Ervaring met onderhoud: Tot dusver geen problemen. De eerste onderhoudsbeurt komt binnenkort bij 34.000 km.
Antwoord: Is uw verbruik van 6.4 liter/100 km zo laag nadat u de motor heeft laten tunen?
Ik kom namelijk niet zuiniger dan 7.3 terwijl ik de meeste km':s op een provinciale weg maak.Bij snelweggebruik wordt dit al snel 8.2
Antwoord: Ik heb mijn verbruik van 6.4 gemeten over de laatste 6000 km inclusief de reis naar Portugal en de ritten aldaar. Ik heb nu niet de winter in Nederland, dat scheelt.
Na het tunen verhoogde het verbruik bij mij eerst naar 6.8 maar zakte daarna af naar 6.4.
Voor het verbruik is de rijstijl en de lengte van ritten natuurlijk ook van belang. Ik rijd weinig korte ritten, laat de motor eerst lekker warm worden voordat ik stevig ga rijden en anticipeer zodat ik niet onnodig hoef te remmen.
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: De 9-traps automaat schakelt prima, maar wel op veel te lage toeren. Dat resulteert in gedreun en minimale trekkracht. Pas bij 1100-1200 toeren schakelt de bak op.
Ervaring met Land Rover Discovery Sport HSE Luxury 180pk: Na vier BMW 5-series de overstap gemaakt naar Landrover. Geen spijt, prachtig ding, zeer ruim en rijdt uitstekend. Meer dan genoeg power en de 4x4 is indrukwekkend. Afwerking buiten perfect, binnen had het beter gekund. O.a. veel rammeltjes wat erg irritant is.
Grootste minpunt: een dieseltankje van 50 liter, wat gezien het werkelijke verbruik te weinig is. Rij vrijwel alleen maar snelweg maar pers zelden meer dan 550 km uit de tank. Dat betekent om de dag tanken. Service van Landrover is erg goed.
Antwoord: Leuk vooruitzicht geef je me :-)
Met mijn huidige Volvo XC60 met een tank van 70l. ga ik al om de andere dag tanken.
Net een DS HSE lux 180pk besteld.
Ervaring met Land Rover Discovery Sport TD4 HSE automaat: De Discovery Sport vind ik een fijne auto om in te rijden. De nieuwe 2.0D motor verbruikt bij mij gemiddeld 6.8 liter per 100 km na een tuning-beurt. De motor trekt goed en heeft een aangenaam geluid dat in de cabine goed is gedempt.
Afhankelijk van hoe je de auto aankleedt heeft de auto een forse prijs maar biedt ook een zekere waarde in comfort, wegligging en terreinvaardigheid. De prijs ligt voor mij wel wat te hoog voor de geboden waarde. De auto is niet vrij van rammels, de automaat gaat soepel met warme motor, bij koude motor gaat het wat stoterig.
Ik heb wat langer moeten wachten op de levering vanwege dat ik voor de nieuwe 2.0D motor wilde gaan. Achteraf ben ik daar blij om: de motor is beduidend zuiniger dan de 2.2D en heeft een aangenamer geluid.
Wel wat foutjes bij het afleveren. USB-poorten op andere plaatsen dan bij de koop was aangegeven en het meespuiten van de airbag op motorkap was niet gedaan.
Zou ik weer voor dit model gaan? Misschien, maar zelf zou ik ook verder kijken. Het hangt natuurlijk ook af hoe de auto zich de komende tijd houdt.
Ervaring met verkoop: Controleer goed de opgegeven specificaties. Bij mij ging het op dat punt bij de dealer wat slordig. Achteraf vertrouwde ik er te veel op dat specificaties goed zouden worden overgezet op een nieuwe koopovereenkomst.
Ga ook na hoe het zit met de navigatie-software. Die van mij is niet geheel up-to-date geleverd. Elke update kost bij Land Rover 250 euro. Ter vergelijking: bij Honda krijg je vijf gratis updates mee bij de koop!
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoud gehad. Wel terug voor het wegwerken van rammels. Deels is dit gelukt. Ook een tuning-beurt gehad. Motor loop nu duidelijk beter en pittiger. Wel wat meer verbruik...
Ervaring met Land Rover Discovery Sport 2.0 SE: 2 dagen oud! Fantastisch rijcomfort. De turbo geeft veel power!
Ervaring met Land Rover Discovery Sport: Van dag 1 af aan, dus nu alweer 14 maanden, af en aan naar de dealer; niets anders dan ratels, kraken, piepen, trillingen en ga zo maar door. Ook ik was getroffen door de slechte productiekwaliteit van LR en dus waren ook bij mij de puntlassen in de B-stijl niet aanwezig! Hallo! Dat liet de dealer door een schadebedrijf repareren, maar dat was waarschijnlijk een beunhaas, want toen ik de auto terugkreeg had ik een kleine beschadiging en overal witte plamuurvingers in het interieur!
Ook schuift er sindsdien iets heen en weer bovenop mijn hemelbekleding. Een ratelend geluid uit het vooronder wordt niet opgelost. Een resonantie veroorzaakt door een kunststof/metaal verbinding bij de turbo-inlaat geconstateerd, dit bleek zelfs later een recall te worden! Probleem uit zich in trillingen en resonanties (discussiepunt) bij 1500-1700 en 2500-2700 toerengebied. Het hittescherm van de uitlaat is ook al 3 keer vastgezet, ga zo maar door.
Kortom; heel mooie auto maar het is een K*T ding geworden; Kwaliteit Uitermate teleurstellend!! ga er maar met een grote boog omheen!!